Får jag behålla körkortet ?

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Var vid pumpen och "posa" med Ugluk, Lars, kortsubina+sambo.
Så kl 21.00 åkte jag hem till Storvreta men kom bara till Vattholmavägen/portalgatan....... DÄR STOD FARBROR BLÅ :eek:
Hann bromsa ner rätt bra men när jag stannat och såg hans min förstog jag att det här gick fort..... :mad:
Han kollade lasern, 79km på 50 väg :fakta ...... så 1800:- i böter, så sa han att det kommer brev på posten :confused: ehmmmm jag har då mitt kort på prov, påverkar det något??
Kommer jag att komma undan med böter samt varning eller är det någon som vet hur de funkar :confused: hur som helst så tur i oturen, om jag inte hadde sett gubben med lasern så kan man bara gissa hur fort det gick...... :squid :eek:

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Neej inte en till!!!

Hoppas det löser sig!

Dom flesta i gänget har väl förlorat sitt körkort snart.
Hoppas du klarar dig och får endast böter!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
R6-Drutten skrev:
Var vid pumpen och "posa" med Ugluk, Lars, kortsubina+sambo.
Så kl 21.00 åkte jag hem till Storvreta men kom bara till Vattholmavägen/portalgatan....... DÄR STOD FARBROR BLÅ :eek:
Hann bromsa ner rätt bra men när jag stannat och såg hans min förstog jag att det här gick fort..... :mad:
Han kollade lasern, 79km på 50 väg :fakta ...... så 1800:- i böter, så sa han att det kommer brev på posten :confused: ehmmmm jag har då mitt kort på prov, påverkar det något??
Kommer jag att komma undan med böter samt varning eller är det någon som vet hur de funkar :confused: hur som helst så tur i oturen, om jag inte hadde sett gubben med lasern så kan man bara gissa hur fort det gick...... :squid :eek:

kan säga såhär.. jag åkte 83 på 50 väg.. resulterade i 2månader utan kk. +2000 i böter.
men iomed att du fick 1800, och åkte 79 så borde du faktiskt klara dig med böter. annars så borde han ha tagit kortet på plats vilket dom flesta som blitt av med körkortet vet att det går till så.. *s* vi börjar ju bli ett _stort_ gäng i u-a rr som vet hur DET känns.. :rodnar

"jag har då mitt kort på prov, påverkar det något??"
är det prövotiden du tänker på ? då är det såhär: (passade på att fråga just detta när jag träffade den trevlige konstapeln..)

har du sluppit förbi prövotiden på bilkortet så är det så att det inte tillkommer någon "extra" prövotid när behörigheter läggs på på det gamla körkortet.

förklarade jag så det gick att förstå ?

har någon annan uppfattning om hur reglerna är vid detta så tveka inte att rätta mej.. :fakta
*jag håller tummarna ..*
/z

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Fan va trist. Ännu en som fastnat i polisens garn.
Troligtvis kommer du klara dig med böter och eventuellt en varning.
Gränsen går ju vid 30 för fort så det var på det kluvna hårstråt.
Bra bromsar på R6:eek:rna har jag hört :D

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Trist, men du klarar nog kortet. Erkände du och fick behålla det där så klarar du dig om du inte har varningar tidigare. Om inte annat så har du en nu.. :eek:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Urk! Det var nära! :eek: Hoppas att jag inte behöver säga: -Välkommen i klubben. :(

Nu får ni andra ta och skärpa er, annars kommer det här bli en cykelklubb! Att poza vid pumpen med cykel är inte riktigt samma sak! :rolleyes: Däremot blir det mer :öl när man ändå inte får köra.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Urk! Det var nära! :eek: Hoppas att jag inte behöver säga: -Välkommen i klubben. :(

Nu får ni andra ta och skärpa er, annars kommer det här bli en cykelklubb! Att poza vid pumpen med cykel är inte riktigt samma sak! :rolleyes: Däremot blir det mer :öl när man ändå inte får köra.

hur går det med ditt kort btw jos ? fått någon dom än ?
/z

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
aj aj aj.... inte du oxå :(

Jag vet tyvär inte hur det blir med kortet......

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nope. Jag har betalat böterna, då anses det som om jag har erkänt fortkörningen. Nu väntar jag på att Länstyrelsen återkallar kk't. :(

Jag diggar dock formuleringen som Åklagaren skriver(mall) till mig = "Ni har uppsåtligen eller av oaktsamhet fört motorcykel med en hastighet av..."
Oaktsamhet låter väl mycket bättre än uppsåtligen. :D
Jag bara slant till på gasen! Jag lovar konstapeln! :rolleyes:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Nope. Jag har betalat böterna, då anses det som om jag har erkänt fortkörningen. Nu väntar jag på att Länstyrelsen återkallar kk't. :(

Jag diggar dock formuleringen som Åklagaren skriver(mall) till mig = "Ni har uppsåtligen eller av oaktsamhet fört motorcykel med en hastighet av..."
Oaktsamhet låter väl mycket bättre än uppsåtligen. :D
Jag bara slant till på gasen! Jag lovar konstapeln! :rolleyes:
okej, så det blir väl snart då antar jag..

haha.. _ellerhur_ precis så var det.. "- Jag bara slant till på gasen!" :fakta :p
/z

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Tråkigt att läsa. :( Faktum är att Vattholmav/Portalg. verkar vara lasermännens favvoställe i år. Jag har sett dom stå där massor med kvällar, även riktigt sent. :fakta
När man ser dom gäller det att dra först; handen på bromsen innan dom hinner dra upp deras picka. :eek:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
*SUCK* Tycker faktist synd om dig...
Men du vad sa jag till dig när du for iväg...minns du det?

Moral tant!!!;)
Men man har väl sig själv att skylla så jag bara tackar gudarna att jag faktist inte har körkort.... (fråga gubben hur jag kör med bil :skrämd )
Jag skulle nog åka dit varje dag...för farten har faktist sin tjusning. Å ibland vill man ju komma någon vart å då är det inte alltid vägen som är målet utan faktist sängen.

Men om jag tolkar allt rätt så har du ju haft B-kort en långtid å då räknas inte någon prövotid på nästa bokstav på kk't

Men en liten markering lär du nog få.
Tack för liften igår frästen!!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lucky Luke skrev:
Tråkigt att läsa. :( Faktum är att Vattholmav/Portalg. verkar vara lasermännens favvoställe i år. Jag har sett dom stå där massor med kvällar, även riktigt sent. :fakta
När man ser dom gäller det att dra först; handen på bromsen innan dom hinner dra upp deras picka. :eek:

säger han som drar fortare än sin skugga :p

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Lucky Luke skrev:

Uppsala Taxi har ju sin uppställning där och det är många som fastnat hos farbror blå när passet är slut å man drar på lite för att komma 30 sekunder fortare hem...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SupraLemon : Du har inget att frukta. Du kommer inte bli av med lappen för det du gjorde. Däremot blir du tvungen att skjutsa mig i ett halvår! :D

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lucky Luke skrev:
Tråkigt att läsa. :( Faktum är att Vattholmav/Portalg. verkar vara lasermännens favvoställe i år.

Jag vet :mad: * Mummel* Det var ju där de tog mig med!!
Hoppas verkligen att du klarar dig! Det är INTE kul att vara utan!

Du klarar ju hastighetsöverträdelsen på det berömda håret, men sedan att du har KK:t på prov kan ju göra saken sämre... Står det på ditt kort det är prövotid? Det gjorde det inte på mitt, de går precis som Zeal skrev efter hur länge du haft körkort av NÅGOT slag , så om du haft bilkort längre än 2 år så borde det inte bli något mer än böter! :tummenupp

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Prövotiden påverkar inte om du blir av med kortet, däremot hur du blir av med det.

Prövotid = ta om kortet igen.
Inte Prövotid = vänta ca3 månader ... (om man inte gör som kongo å tjatar på chefen)

Grundregeln är över 30km/h på 50 / 70 / 90 innebär att kortet återkallas

Däremot kan man bli av med kortet om man kör under 30 för fort och det är mitt i stan = vårdslöshet i trafik

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping