JoS skrev:mibe04: Så du menar att R6-Drutten KAN bli av med lappen?! Inte för 29 km/h över eller?
Simba skrev:Hoppas du klarar kortet!
Min egen syn på detta med fortkörning är följande:
Att åka fort inne i stan blir adrig roligt och sen går det inte att förutse när fotgängare, cyklister och och bilister som sitter i sin egen värld hittar på nått oväntat.
30 sträckor håller jag benhårt på 30 som en markering av respekt. 30 skyltar sätts inte upp bara för att djälvas, det finns en bra anledning.
50 sträckor, håller jag max 60. Det är inte roligare att köra 70 än 50 på dessa sträckor så då kan man ändå låta bli, kör man mycket mer riskerar man andra och sig själv för att inte nämna lappen.
70 sträckor ... vad skall jag säga, beror på var det är men är det på "landet" så är det ofta fina hojvägar och där vet jag inte var min gräns går (hojens???) Är det stadsnära så håller jag max 90.
90 sträckor... är det riskområden för fabror haffa så håller jag max 120 annars kan det gå betydligt fortare.
110 sträckor är inga MC vägar, bortsett från Norrlands inland där det faktiskt kan svänga rätt bra på 110-sträckor. Här gäller klarakortetgränsen även om det gått betydligt fortare vid ett antal tillfällen. Jag menar E4an kan ju börja svänga lite när man dubblar den tillåtna hastigheten
Jag är en fartdåre som många andra, men jag försöker välja tid och plats för mina gegasattacker. Jag har haft kk sedan 1984 och som mest kört 5000 mil om året (inräknat bilmil) och haft mycket tur och inte fått en enda prick hittils.
/Simba
JoS skrev:Jag diggar dock formuleringen som Åklagaren skriver(mall) till mig = "Ni har uppsåtligen eller av oaktsamhet fört motorcykel med en hastighet av..."
Oaktsamhet låter väl mycket bättre än uppsåtligen.
Jag bara slant till på gasen! Jag lovar konstapeln!
TomK skrev:Hög tid att skaffa en garageport-öppnare alltså. Man blir lite väl avslappnad efter att ha varit på Åland och kört runt utan att störas av ovidkommande kontroller. Kanske dags att flytta dit permanent - vägarna är bra mycket roligare än vad Uppsala kan erbjuda - fast man lär sig dem tämligen fort (större är inte ön).
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari