Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Kan någon vänligen förklara upprördheten för mig?
Alla stora tillverkare idag kräver att hojen är i oaleternerat originalskick om garantin skall gälla. 5min på google:
Exacktemente min poäng!
Alla stora tillverkare idag kräver att hojen är i oaleternerat originalskick om garantin skall gälla. 5min på google:
Alla stora tillverkare idag kräver att hojen är i oaleternerat originalskick om garantin skall gälla.
*klipp*
Det är fascinerande att så många 2017 fortfarande tycker det är kul att låta
Fram för el-motorcyklar till folket. Precis som Tesla lyckats är det väl bara hoppas att det kommer fram en lika trendig hoj som går på el. Och kunna njuta av att åka utan motorljud.
KTM skickar inte med tio år gamla handböcker.Prova att läsa en av senare datum...
Tror att alla andra på forumet lyckades lista ut att Niklas menade den av Husqvarna rekommenderade Belray thumper oljan och inte någon random produkt med Belray:s logga på.Okej då läser vi igen.
Du skriver
"Jag har inte sett någon Husqy 701 springa i luften bara för att de fyllt den med BelRay som ju rekommenderas för den, trots att det är en 690..."
Belray är en tillverkare/märke av olja, de har en uppsjö av olika viskositeter.
Så att säga att en olja funkar fint i en 701 sålänge det är en Belray olja, som du påstår, är helt fel......
Tråden handlar om en hoj som ska in på 100-mila.Jag är ganska säker på att den inte är tillverkad 2008...Vart hittar jag en uppdaterad manual för en 690 från 2008 då?
Eller menar du att specen/manualen för en -17 gäller även för en -08 då de inte ändrat något i motorn?
De 690s jag har haft har varit 3st -08 och 1st -07, men då har jag alltså utgått från "fel" spec...
Tror att alla andra på forumet lyckades lista ut att Niklas menade den av Husqvarna rekommenderade Belray thumper oljan och inte någon random produkt med Belray:s logga på.
Iofs skulle jag inte bli jätteförvånad om något hjon startar upp en ny gnälltråd efter att fyllt upp en 690-rova med Belray kedjespray
Okej då läser vi igen.
Du skriver
"Jag har inte sett någon Husqy 701 springa i luften bara för att de fyllt den med BelRay som ju rekommenderas för den, trots att det är en 690..."
Belray är en tillverkare/märke av olja, de har en uppsjö av olika viskositeter.
Så att säga att en olja funkar fint i en 701 sålänge det är en Belray olja, som du påstår, är helt fel......
Läs denna tråd --> http://forum.soe.se/showthread.php?25977-KTM-690-Tr%E5den
Där finns det minst 1 fall där en KTM-verkstad bytt olja och tippat i en 10W-40 olja där hojen rasade.
Om oljan orsakade raset eller inte kan varken du eller jag veta, men det var ju ändå ett intressant samanträffande.
Fram för el
Skulle tro 50% byter avgas pga utseende inte ljud
Fram för el-motorcyklar till folket. Precis som Tesla lyckats är det väl bara hoppas att det kommer fram en lika trendig hoj som går på el. Och kunna njuta av att åka utan motorljud.
Ljudet är ju halva njutningen! El suger!
Ljudet är ju halva njutningen! El suger!
Hallelulja
Okej då
http://www.bbc.com/future/story/20140804-stealth-police-bike-of-tomorrow
BBC då. Ursäkta för smutslänken tidigare
Jag har ingen aning om hur mycket den låter men jag tycker det är intressant med tysta(re) fordon.
Fast elhojar är inte tysta.
Dom är inte tysta, men dom låter inte lika fräckt som en V-Twin eller en rad4:a med goa helsystem eller slip-ons ;P och marken vibrerar inte när man slår på rulle. Och de luktar inte 4-Takt... fan dom får aldrig sluta med traditionella motorer nu när elen kommer mer och mer
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|