Får man bo två i en lägenhet?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Alltså, det får man ju, det vet jag. Det är inte det som är problemet.

Om jag vill stå ensam på ett hyreskontrakt, kan jag då göra det även om jag hade tänkt bo där med min flickvän?

Kommer någon på bostadsbolaget att ogilla att jag skriver på kontraktet med bara mitt namn, men samtidigt som jag flyttar in så flyttar min flickvän in med folkbokföring och namn på dörren?

Jag är inte så duktig på lagar och regler när det gäller sånt här, nån som vill hjälpa?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alltså, det får man ju, det vet jag. Det är inte det som är problemet.

Om jag vill stå ensam på ett hyreskontrakt, kan jag då göra det även om jag hade tänkt bo där med min flickvän?

Kommer någon på bostadsbolaget att ogilla att jag skriver på kontraktet med bara mitt namn, men samtidigt som jag flyttar in så flyttar min flickvän in med folkbokföring och namn på dörren?

Jag är inte så duktig på lagar och regler när det gäller sånt här, nån som vill hjälpa?

Det är väl inga som helst problem. Det du borde oroa dig över är att dela lägenhet med ett hondjur. De tar tid på sig i duschen och det är en myt att de skulle vara bättre på att laga mat.

Henken

Guest
Jarå, jag står nu ensam på papprerna men har två polare boende med mig. Likadant har jag gjort förr utan bekymmer.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Har du nånsin stått på kontraktet när du bott hemma hos dina föräldrar eller så? :va

ne precis :D..

sen e de väl dedär me hyra o skit att hon kan skita i att betala de o bla bla.. :D..

Men de gör de oavsett om de står skrivna eller ej...:gnissla

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag har för mig att det inte är så enkelt.

Nåt sånt här har jag för mig att det är: Är man sambos och har levt tillsammans så är hyresrätten lika mycket den som står på kontraktet som den andres. Har nåt med sambolagen att göra.

Någon annan kan säkert förklara bättre, men lugna dig en stund innan du skriver, så ska du se att någon svarar på frågan.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Vad jag vet så får du bo med vem som helst i lägenheten så länge du själv bor där. Beträffande sambolagen så har båda rätt till lghten om ni skaffat den för att bo i tillsammans, oavsett vem av er som står på kontraktet -gäller bostadsrätt, hur det funkar med hyresrätt har jag ingen aning om. Någon annan har säkert stenkoll på detta.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Har för mig att jag hade ett kontrakt där det stod att man bara fick bo en person i lägenheten. Detta var en liten etta på 28kvm, men om det inte står nåt i kontraktet om det borde det inte vara några problem.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC