Jag hade gett mig fan på att inte delta i denna tråden, men nu måste jag bara få ur mig en liten detalj:
Så länge det inte klart framgår att området är privat mark är den att anse som allmän om vägen till området inte är enskild (också det skall vara utmärkt). I detta fall blir det industriområde ungefär. Med klart inbegrips tydliga skyltar och i vissa fall även avgränsningar med staket/bommar. Specifikt frihamnen (vissa delar) har i allmänhetens (Göteborgares) ögon varit en plats som vem som helst får beträda. Gör man en förändring av detta så skall detta tydligt framgå.
Att det sedan står någon som berättar detta fungerar inte. Den personen skall isåfall kunna uppvisa att han/hon företräder markägaren och även ha med sig de dokument som styrker ett eventuellt påstående om de inte finns tillgängliga på stadsdelskontoret/stadshuset.
Jag vill bara framföra detta i all välmening till båda sidorna i denna debatten. Det blir så himla mycket trevligare och smidigare om man gör allt rätt från början.
Hade någon för mig främmande människa kommit fram och skrikit på mig hade jag frågat vem han/hon var och med vilken rätt den personen tillrättavisar mig. Sedan är det ju bara att fortsätta med det man gjorde och så får väl den skrikande personen påkalla myndigheten för att reda ut vad som är rätt och fel.
En annan fråga: Stoppar ni bilar, promenerande pensionärer, fiskare, skateåkare och andra som rör sig på platsen?
Hela grejen känns lite skakig rent juridiskt.
Sedan som några andra redan påpekat så finns det ju andra asfaltsplaner i Göteborg med omnejd, som man kan nyttja istället för att störa blivande mc-kompisar i deras utbildning.
Ta fram mer popcorn, jag lär få mothugg så skjortan blir tom.