ething
Med lem
Jag vill fortfarande ha svar om däck som funkar såväl på asfalt som is. Sist jag provade endurodubb på asfalt var det halare än slicks på is.
Jag vill fortfarande ha svar om däck som funkar såväl på asfalt som is. Sist jag provade endurodubb på asfalt var det halare än slicks på is.
Jag vet, därav min fråga. Endurodubb på is funkar men det går mer brett än fort. Finndubb dödar man bara att att knuffa hojen på grus/asfalt och de som nördat ner sig med Koldkutters verkar lägga mer tid på att vårda sina däck än att köra.Det finns inga sådana däck, iaf inte som uppfyller funktionen "funkar på is" definierat av någon som provat däck dubbade för just is.
En fördel med endurodubb på asfalt är att du inte kommer få böter för fortkörning.
Vibrationsskador i arslet däremot.
Valet av däck beror ju mycket på var man bor. I Norrbotten så kan man ha endurodubbade däck och köra med samma hoj både i skogen och transportera sig på vägen.
Även där det är plogat så asfalten är framme så brukar det gå att hitta snö att köra på.
På is är finn dubb bra my bättre näSå är det absolut och med god vilja går det att smyga fram med endurodubb lite här och var även söderut.
Men endurodubb är rätt värdelöst på is ärligt talat. Roligt men väldigt långsamt.
Så är det absolut och med god vilja går det att smyga fram med endurodubb lite här och var även söderut.
Men endurodubb är rätt värdelöst på is ärligt talat. Roligt men väldigt långsamt.
Ja, men finndubb slaktar man snabbt i skogen så om man vill ha en kompromiss är nog ändå endurodubbat det som är mest versatilt.
Finns det förresten någon här på sporthoj som tävlar i isbana nu under vintern?
Så du tar hjulen på ryggen, sitter på verktygslådan och byter när du kommer till isen?Man har väl inte en enduro/crosshohoj med bara en uppsättning hjul?
För fan!
Självklart.Så du tar hjulen på ryggen, sitter på verktygslådan och byter när du kommer till isen?
Vilken hoj är det du försäkrar hos dom?Har på Gjedsinge för typ mer än 1000kr billigare då..
Hade 350 exc å även nu 300 exc... Va samma pris på båda..Vilken hoj är det du försäkrar hos dom?
Va trist å se att priset va så högt för dig..Ringde just Gjedsinge, dom kunde försäkra min KTM för ca 3900 kr/år, trafikförsäkring. Halvförsäkring kostade mer än 7000 kr/år hos dom.
Säljaren tipsade mig dessutom att Svedea nog var det billigaste alternativet för MC just idag.
Saker som priser beror på är väl:
1. Var man bor/vilket område
2. typ av bostad/garage/p-plats
3. Vilken hoj; sport, glidare eller tävlings/MX/enduro
4. möjligtvis ålder på ägare och tidigare olycksstatistik
5. eventuellt också ålder och värdet på hojen
Det gör jag med. Kan det vara så att försäkringen är så pass hög för min KTM 350 för att den är så pass lätt? (lätt att sno?)Jag kollar alla mina försäkringar varje år efter bästa pris..
Mer området du bor i...Det gör jag med. Kan det vara så att försäkringen är så pass hög för min KTM 350 för att den är så pass lätt? (lätt att sno?)
Kan också ha att göra med hur länge du obrutet haft din behörighet. Just Gjensidige har jag haft premie på ca 3500 hel/hel på en 701sm.Det gör jag med. Kan det vara så att försäkringen är så pass hög för min KTM 350 för att den är så pass lätt? (lätt att sno?)
Värmer också i hjärtat att veta att jag inte är ensam vurmare för filmen i fråga. Ska nog damma av DVD-spelare och skiva. ? Fast kanske lever den bäst i minnet från tonåren?Älskar att den här tråden nästan blev hälften citat från Andrew Dice Clay (och The Adventures of Ford Fairlane)
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|