Får man skjutsa på en SXV?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Nu tar vårkänslorna över och jag vill nog byta hoj!
Mina tankar går genast mot det värsta och jag är sugen på en SXV 550.

Jag har ett vagt minne av att jag sett någon sån med skjutspinnar.

Är det någon som vet om dom är reggade för passagerare så det bara är att montera pinnar, eller måste jag regga om?

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Från -07 så skickar dom med skjutspinnar men är bara reggad för 1. Fast du får ha en max last på 175.......

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Från -07 så skickar dom med skjutspinnar men är bara reggad för 1. Fast du får ha en max last på 175.......

Jag sökte på transportstyrelsen och hittade "Antal passagerare 1" på en SXV 550 -07.

Det borde väl ändå inte vara föraren som dom menar?

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jo tyvärr men vad är oddsen att polisen skulle kolla upp det om du blir stoppad....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

I mitt regpapper på min -08 står det (antal sittplater inkl förarplats) = 2

Till min -08 fick jag inte med några passagerarpinnar men till -07an fick jag det.:gnissla

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Dom kan väl ändå inte kalla föraren för passagerare?

Det verkar ju helskumt.

Bifogat

• spec.JPG
    spec.JPG
    28.5 KB · Visningar: 65

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Oavsett vad det står på regbeviset så vet inte den genomsnittlige trafikpolisenmer än dig, står det antal passagerare 1 så är det ju en passagerare, inte en förare, eller hur?

Min bil får har fyra passagerare, jag har fem bältade sittplatser om man räknar förarplatsen, alltså förutsätter jag att jag får ha ytterligare 4 personer i bilen?

Dessutom kommer du ju knappast att köra konstant med passagerare, för då skulle du ha valt en annan cykel från början, så vad är risken att bli stoppad den gången?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Oavsett vad det står på regbeviset så vet inte den genomsnittlige trafikpolisenmer än dig, står det antal passagerare 1 så är det ju en passagerare, inte en förare, eller hur?

Min bil får har fyra passagerare, jag har fem bältade sittplatser om man räknar förarplatsen, alltså förutsätter jag att jag får ha ytterligare 4 personer i bilen?

Dessutom kommer du ju knappast att köra konstant med passagerare, för då skulle du ha valt en annan cykel från början, så vad är risken att bli stoppad den gången?

Jag tror att dom menar 1 passagerare och 1 förare.
Vanligtvis brukar man väl inte ens kolla regbeviset om man köper en hoj med skjutspinnar?

Ne jag köper hojen för att kunna skjutsa om jag måste. Det är inge vidare spännande att skjutsa på en motard.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag tror att dom menar 1 passagerare och 1 förare.
Vanligtvis brukar man väl inte ens kolla regbeviset om man köper en hoj med skjutspinnar?

Ne jag köper hojen för att kunna skjutsa om jag måste. Det är inge vidare spännande att skjutsa på en motard.

Har ett par skjutspinnar liggandes för en billig penning!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy