får polisen göra såhär?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
M.G.F skrev:
Nu vet jag inte om du är så dum i huvudet att du förolämpar alla människor du träffar för första gången i ditt liv men är du det då har vi inget att tala om överhuvudtaget.

Om inte så får du läsa mitt inlägg igen, igen, igen och igen tills du ser att där inte står någonstans att poliser är värda mer respekt än någon annan. Däremot har jag skrivit att dom SKALL bemötas med respekt av den enkla anledningen att det är myndighetspersoner med relativt stora befogenheter.

Jo jag är väl dum i huvet. Är du också det? Lättretad är du iallafall.
Jag bemöter folk som de bemöter mig, myndighetsperson eller ej. Jag är schysst(visar respekt) mot folk om de gör detsamma mot mig. Jag ser dock ingen anledning till att visa respekt mot polisen just för att de är en "myndighetsperson"(vilken mysig titel....), utan de ska visas respekt för den de är, som alla andra.
Om en polis är dryg mot mig när jag inte gjort nåt ska jag alltså visa "respekt" för att denne är en myndighetsperson? Bullshit säger jag.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
tIgGeR skrev:
På vilket vis har poliserna varit dryga?

Av någon anledning som inte framkommer i texten har polisen beslutat att kontrollera sagda fordon. Där står ingenting om att poliserna varit otrevliga eller dryga. Dom har full rätt att be om att få se legitimation.



Kan du upplysa mig om vad du tycker poliserna gjort för fel?

De har inte begått fel enligt lagen, däremot beter de sig på ett tvivelaktigt sätt om det stämmer som trådskaparen skrivit. Vad vet jag, jag vill inte behandlas så iallafall, men om du tycker det är ok för dig så.
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
-PLM- skrev:
Jo jag är väl dum i huvet. Är du också det? Lättretad är du iallafall.
Jag bemöter folk som de bemöter mig, myndighetsperson eller ej. Jag är schysst(visar respekt) mot folk om de gör detsamma mot mig. Jag ser dock ingen anledning till att visa respekt mot polisen just för att de är en "myndighetsperson"(vilken mysig titel....), utan de ska visas respekt för den de är, som alla andra.
Om en polis är dryg mot mig när jag inte gjort nåt ska jag alltså visa "respekt" för att denne är en myndighetsperson? Bullshit säger jag.

Helt rätt inställning, eftersom det är polisen som så att säga tar initiativet till kontakten så är det också de som väljer nivån för samtalet. :) Oftast sköter de sig riktigt bra och då skulle det aldrig falla mig in att inte besvara artigheten. Har man däremot oturen att träffa på en polis med uppenbara attitydproblem klandrar iaf inte jag den som råkar fälla någon munkätar- och vi-som-betalar-din-lön-kommentar (poliser älskar sånt :tungan ). Ibland (tänk 30+) är det förstås en bra idé att bita ihop även i dessa fall, stolthet är nog bra, men den fyller inte tanken och ger inte rätt att framföra fordon.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
M.G.F skrev:
...att kalla en polis för snut är nog bland det värsta man kan göra...

Just det, folkmord, barnvåldtäkt, ritualmord och åldringsrån framstår som rena mys-pyset i förhållande till det vedervärdiga brott som trådskaparen begick.

:lol
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
-PLM- skrev:
Jo jag är väl dum i huvet. Är du också det? Lättretad är du iallafall.
Jag bemöter folk som de bemöter mig, myndighetsperson eller ej. Jag är schysst(visar respekt) mot folk om de gör detsamma mot mig. Jag ser dock ingen anledning till att visa respekt mot polisen just för att de är en "myndighetsperson"(vilken mysig titel....), utan de ska visas respekt för den de är, som alla andra.
Om en polis är dryg mot mig när jag inte gjort nåt ska jag alltså visa "respekt" för att denne är en myndighetsperson? Bullshit säger jag.

Varför skulle jag vara dum i huvudet jag behandlar alla människor med respekt. Men det framgår tydligt att du inte gör det. Om man nu inte ska utgå från ditt senaste inlägg där du ändrar åsikt om bemötande.

Jag har hittills aldrig träffat en polis som ansett sig vara övermänniska på något sätt, däremot kan vissa av de nya förmågorna bete sig lite halvtaskigt. Men därför ska man inte dra alla över en kam. Civilpoliser är aldrig några nykomlingar och om dessa inte lärt sig att bemöta folk på rätt sätt så är det beklagligt att dom fortfarande får vara i tjänst.

Hur du väljer att bete dig mot polisen är i allra högsta grad ditt eget problem och det är just det jag försökt påtala. Om du beter dig som ett rövhål för att du tycker polismannen/kvinnan är dryg så kan du ge dig fan på att personen i fråga kommer ställa till ett helvete för dig.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
-PLM- skrev:
Jo jag är väl dum i huvet. Är du också det? Lättretad är du iallafall.
Jag bemöter folk som de bemöter mig, myndighetsperson eller ej.

Jamen då så. Det var ju faktiskt trådskaparen som började vara spydig och otrevlig, inte polisen. Poliserna var bara dryga tillbaka, och inleder man en konversation med en polis genom att föraktande tilltal gentemot denna så får man faktiskt skylla sig själv.

Lätt att gnälla på poliserna i tid och otid - gör de sitt jobb är de svin som ska förnedras, gör de inte sitt jobb så är de latmaskar.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
M.G.F skrev:
Varför skulle jag vara dum i huvudet jag behandlar alla människor med respekt. Men det framgår tydligt att du inte gör det. Om man nu inte ska utgå från ditt senaste inlägg där du ändrar åsikt om bemötande.

Det enda jag kommer fram till är att du verkar vara en irriterande person, en finne i röven ute efter att provocera?
Skitsamma, jag gillar inte internet diskussioner så du vinner, grattis.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
-PLM- skrev:
Skitsamma, jag gillar inte internet diskussioner så du vinner, grattis.
Ok, är då inte det här fel ställe för dig? Ett diskussionsforum på Internet liksom....

Angående legitimation så skall självklart polisen visa sin tjänstelegitimation utan knussel om man så begär det allt annat är tjänstefel, men ingenstans i trådskaparens berättelse står det att han begärde att få se legitimation på poliserna, så jag förstår inte problemet.
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
kan ju tillägga till alla er som tycker att ja bemött dom otrevligt att dom varken legitimerade eller hade blåljus, hur ska ja då kunna veta att dom är snutar vid just det ögonblicket? sa med en nypa ironi är det snuten eller eftersom det inte kom något blåljus från bilen vet i efterhand nu att de är 2 sliskiga civilare som nästintill stannat och frågat ut min polare varje gång bara för att han "bor i fel område"... sen att dom börjar fråga ut mig om min historik med polisen har absulut inget med saken att göra. så de var väl bara lite vardagstrakasserier.

en civilare måste legitmera sig har jag hört i eftehand. om det stämmer så begick dom ju tjänstefel. vilket ja ser allvarligare på än att jag kallade dom snut. vänta tills ni blir utsatta för samma sak och så kan ni fråga er om det kändes trevligt eller kränkande som jag tycker att det gjorde.
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
wizlow skrev:
En polare skjussade nyss hem mig och på vägen hem började en bil följa efter oss. och blinkade med blinkersen konstant.

Har ni också blivit utsatt för detta skit?

Faktiskt for hundra ar sen (eller tio i alla fall). Hade varit och druckit en java hos en polare till sent pa natten i Duvnas utskog och skulle kora in till stan. Ganska sa omgaende kommer det en vit Mitsubishi Galant och lagger sig en tva meter bakom. Eftersom jag inte tyckte det var sa trevligt duttade jag lite pa bromsen och tryckte sen ner gaspedalen. Mitsubishin borjar da tokblinka med helljus och varningsblinkers och la sig aterigen i hacken pa mig. Eftersom jag trodde att det var nat psyko bestamde jag mig for att det var bast att sticka. Efter att ha tryckt plattan i mattan en lang stund och skakat av mig Mitsubishin nar jag till slut Henriksdal. Dar star det en malad polisbil mitt igatan med saftblandarna pa - ahh bra nu kanske de kan stoppa galningarna i Mitsubishin tankte jag. Jag stannar och kliver ur bilen och blir "omhandertagen" ganska snabbt. Det visade sig att Mitsubishin inneholl tva civilare och att de trodde jag var en forhardad knarklangare som var pa rymmen. Det visade sig att deras blink i grillen inte hade funkat, sa de hade full forstaelse for att jag valde att inte stanna. Allt redde ut sig och de bad valdans mycket om ursakt och gav mig komplimanger for mitt fina satt att hantera rondeller... De visade ocksa polisleg, vilket kanske inte var helt nodvandigt med tanke pa att deras uniformerade kollegor var dar.
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
urf skrev:
Faktiskt for hundra ar sen (eller tio i alla fall). Hade varit och druckit en java hos en polare till sent pa natten i Duvnas utskog och skulle kora in till stan. Ganska sa omgaende kommer det en vit Mitsubishi Galant och lagger sig en tva meter bakom. Eftersom jag inte tyckte det var sa trevligt duttade jag lite pa bromsen och tryckte sen ner gaspedalen. Mitsubishin borjar da tokblinka med helljus och varningsblinkers och la sig aterigen i hacken pa mig. Eftersom jag trodde att det var nat psyko bestamde jag mig for att det var bast att sticka. Efter att ha tryckt plattan i mattan en lang stund och skakat av mig Mitsubishin nar jag till slut Henriksdal. Dar star det en malad polisbil mitt igatan med saftblandarna pa - ahh bra nu kanske de kan stoppa galningarna i Mitsubishin tankte jag. Jag stannar och kliver ur bilen och blir "omhandertagen" ganska snabbt. Det visade sig att Mitsubishin inneholl tva civilare och att de trodde jag var en forhardad knarklangare som var pa rymmen. Det visade sig att deras blink i grillen inte hade funkat, sa de hade full forstaelse for att jag valde att inte stanna. Allt redde ut sig och de bad valdans mycket om ursakt och gav mig komplimanger for mitt fina satt att hantera rondeller... De visade ocksa polisleg, vilket kanske inte var helt nodvandigt med tanke pa att deras uniformerade kollegor var dar.

Hahahahahaha... Tja så fel det kan bli! :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top