Får tillbaka körkortet i dagarna ;)

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Nu har 6 långa snart gått och vintern har varit svår, tjejen har fått köra medans jag suttit och surat på pasagerarplatsen.. men nu är det snart slut på det.
Jäkla bra timat av polisen att ge mig kortet lagom till sässongen börjar :tummenupp
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Mitt tog de 1:a maj för några år sedan på tre månader...

Den timingen var inte riktigt lika bra...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu har 6 långa snart gått och vintern har varit svår, tjejen har fått köra medans jag suttit och surat på pasagerarplatsen.. men nu är det snart slut på det.
Jäkla bra timat av polisen att ge mig kortet lagom till sässongen börjar :tummenupp

Inte kul att bli av med kort under säsong, är väl aldrig kul att bli av med ett kort:confused: :va Kan jag tänka mig. Men beroende på vad du än gjort så kanske du lärt dig en läxa? Körkort är en vädehandling man ska ha med sig hela livet o vara rädd om:tummenupp

Men man kan ha max otur om man på stora vägen testar upp några växlar mot varvstoppet, så kan det vara kört..:huvet
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Nu har 6 långa snart gått och vintern har varit svår, tjejen har fått köra medans jag suttit och surat på pasagerarplatsen.. men nu är det snart slut på det.
Jäkla bra timat av polisen att ge mig kortet lagom till sässongen börjar :tummenupp

Absolut bra taiming, Vilken mardröm om man blir av med det i början av säsongen.
Helt otroligt att man fortfarande har det kvar. Jamenar det är ju helt jäkla omöjligt att köra lagligt med sporthoj
 

Nicotin

Guest
man får göra sitt bästa för att behålla lappen isommar..

Närmast tragiskt att förlora den i början av säsongen:gnissla
Plus att man samtidigt blir av med andra behörigheter och körkortet behövs i jobbet..
 

B4ckman

Jag har kuraget i bagaget!
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Vadstena
Hoj
Uppdateras ständigt.
Grattis! Kör precis under "kortdragningshastigheterna" i riskzonerna nu denna säsong då, så ska det nog lösa sig ;)

Tack och lov att jag inte blivit av med mitt..

Jag, som har prövotiden kvar, blir ju av med det på heltid.

Och, visst blir jag av med mina båda behörigheter när det ryker? Dvs, att jag måste ta om båda?
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Då ryker båda antar jag?

Själv har jag en varning på mig, körde 3km/h under körkortslöshastighet i höstas. Två års plutt... Första sommaren med egen hojj så jag hoppas verkligen få behålla och hålla mig i skinnet. PLUS att inplanerade resor som hägrar.. :yoparty
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag får ansöka om mitt den 11 april:p Så de är väll ungefär där sässongen börjar...har varit av me de sen den 11 oktober, surt utan kort på vintern med...
 

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Ja det skulle inte vara lätt att bli av med kortet. Det märker man ju om man har det och bilen går sönder. Då är man ju låst.. tänka sig då om man inte har nått kort så man inte kan köra någonting. huvva
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Egentligen är det väll värre att bli av med kortet på vintern, då kan man ju inte köra bil, då får man ju sitta hemma o uggla istället, o ta sig till jobbet blir ett helvette osv...

På sommaren kör man hoj (ja, båda korten ryker, men...) så då kan man ju ta sig vart man vill, bilen blir man alltså inte lika beroende av, o vill man kan man cykla till jobbet om det är inom räckvidd med trampcykel... Eller helt enkelt köra hoj...

Så jag blir nog helldre av med kortet på sommaren, måste jag säga.

Trafikförsäkringen gäller ju ändå om man kör hoj utan kort, och om man nu skulle bli stannad och stanna får man väll bara längre spärrtid, vad jag förstått? Och inte fan blir man en sämmre förare bara för att man inte har nån lapp, tvärtom så lär man köra mer lagligt om man inte har körkort...


Vilken chans jag gav alla moralkärringar med kronisk mens nu :yoparty
Förstår inte varför folk tycker det är så farligt att köra utan kort när man blivit av med det... Det drabbar ju bara ensjälv? Att köra hoj utan att ens tagit kortet är jag med imot...
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Ja de värsta var ju att dagen efter fortkörningen så fick jag 48 timmar dispans...åkte till en polare och fick 800 spänn i P-böter dagen efter , parkerade bredvid ett cykelställ vilket är helt tillåtet enligt en pkärring jag mötte en dag.
Men det tyckte inte polisen, körde 152 på 70väg.. tyckte dom va rätt snälla ändå, den ena poliskollegan sa är det vårdslöshet i trafik..den andra svarade de va på håret, vi låter åklageren bedömma det..fatta att jag fick hjärtat i halsgropen ;), så tipset är åk inte 150 på västerleden från älvsborgsbron 00:17 på nätterna. Fick tjejen köra bilen hela vintern och jag satt och surade bredvid, men nu är dags snart, skönt att man tar examen nästa sommar, då blir det en speedtriple eller 675, har svårt att bestämma mig.
:yoparty
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
2 år sen blev jag av med kortet 11 april, domen blev 6 månader, det var en sur sommar!!!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
ja fyfan, man blir inte direkt glad över olyckan asså.
känns som man blivit av med något vitalt...
kortet är ens bästa vän
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top