Fått mitt nya JL system!

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
_SuperMot_ skrev:
hmm! frågan är ju ifall du skulle väntat tills imorrn lr ifall du bara skulle ta en liten sväng.. :va

'

Inte kört möjligtvis torrvarvat den men inte kört men det är jag det:tungan

Var har du köpt det ? vad kostade det ?

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750 K8
Någon som vet hur mycket större munstycke man ska ha ifall man byter till ett effekt? har nu 120! Har hört talas om att man ska öka med 10% är det något ni känner till? :va

Tacksam för svar!

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
_SuperMot_ skrev:
Någon som vet hur mycket större munstycke man ska ha ifall man byter till ett effekt? har nu 120! Har hört talas om att man ska öka med 10% är det något ni känner till? :va

Tacksam för svar!

Mjo nått åt det hållet.. häng på ett 135-140 till och börja med kanske.. bättre att ta i lite extra sen bara att gå neråt sen..

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
_SuperMot_ skrev:

Tacksam för svar!

skulle säga ca 5-10%

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Är ju igentligen ganska svårt att säga en procentsats. beror ju mycket på vilket som sitter där orginal, om det är för litet/förstort.

Jag bytte upp munstycke med 11procent från 148 (orginal) till 165 utan att göra nått alls med hojen. Gick mycket bättre efteråt. iofs är det kallt i luften nu.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
jag undrar jag hur mycke jag ska gå upp när jag drar dit 190cc, tror det är 135 i nu, kanske 155-160 :confused:

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Messiah skrev:
jag undrar jag hur mycke jag ska gå upp när jag drar dit 190cc, tror det är 135 i nu, kanske 155-160 :confused:

När jag körde med mitt malossi 180cc med 28mm förgasare kunde jag inte ha över 140, då började den bluddra, ändå när jag testade med HighFlow. Efter satt på 30mm förgasare körde jag med 155. Nu har jag beställt 34mm, tror jag kommer hamna på 155-165 med HighFlow filter.
Kör dessutom med effektsystem (endast dämpare, kröken stryper bara för cylindern), boyesen 2-steg reedventiler och mm..

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Fyxim skrev:
När jag körde med mitt malossi 180cc med 28mm förgasare kunde jag inte ha över 140, då började den bluddra, ändå när jag testade med HighFlow. Efter satt på 30mm förgasare körde jag med 155. Nu har jag beställt 34mm, tror jag kommer hamna på 155-165 med HighFlow filter.
Kör dessutom med effektsystem (endast dämpare, kröken stryper bara för cylindern), boyesen 2-steg reedventiler och mm..

ska prova med 150.
har gianelli system också så det är ju lite trimm

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Messiah skrev:
ska prova med 150.
har gianelli system också så det är ju lite trimm

låter klokt, köp 5st mellan 150-160 så kan du vara säker på att något passar om inte din förgasare är för liten som i mitt fall. :tummenupp

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Fyxim skrev:
låter klokt, köp 5st mellan 150-160 så kan du vara säker på att något passar om inte din förgasare är för liten som i mitt fall. :tummenupp

28mm, kanske ska va runt 34mm men kostar tillräckligt med cyllen

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
hmmf.. jag har ju 190 munstycke på min mikuni 26mm.... och min e bara utpluggad.. och den bluddrar inte eller nått sådant dumt..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
_SuperMot_ skrev:
Ja som tråden heter så har jag Fått mitt nya Jim Lomas twin System..! :)
Har inte satt på det än men mer bilder kommer då!

Mycket snyggt system, höjer hojens utseende ganska rejält. :tummenupp :tummenupp

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SmackMan skrev:
hmmf.. jag har ju 190 munstycke på min mikuni 26mm.... och min e bara utpluggad.. och den bluddrar inte eller nått sådant dumt..

Du har Mikuni dom andra Dellorto. Man kan inte jämföra storleken dom två förgasarna emellan.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
SmackMan skrev:

Som sagt.. är inte samma på mikuni och dellorto.. Orginal i miton sitter det 148 i dellorton och 310 i Mikuni:n

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Du har fortfarande inte svarat på vart du köpt det där systemet. Är intresserad som fan.

Hur mycket fick du pröjsa för den?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...