Fått Motorrad i brevlådan

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, visst var det väl Motorrad som sågade nya R1200GS kvalitetsmässigt? Den Mest Sålda och Gudifierade Tyska Hojen någonsin... Det hade få andra tidningar vågat göra, kan jag säga.

Skulle gärna ha Motorrad i brevlådan, men icke. Kanske för att jag tyckte att deras "touringnummer" sög rätt ordentligt...

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Nej, mest realism och omtanke om kunder och läsare. De hade kunnat ringa Kayaba, Showa, WP, K-Tech, Penske eller Bitubo och få riktigt bra prylar såväl som material till en artikel. Att göra fjädringsreportage till R1 genom att endast ringa Wilbers är ett skämt. Ungefär som att göra samma sak om avgassystem till samma hoj och endast ringa Remus (vilket de säkert gjorde...).

En hoj med nästan 160 cm mellan hjulen och närmare ett kvarts ton är per definition inte en streetfighter. Tror inte någon som äger en Super Duke är värstans intresserad av en sådan...

Jag gillar Motorrad, Metzeler och BMW mer än någon motsvarande konkurrent. Att få en gratis tidning är väl enbart något man borde bli glad över. (Jag fick två!). Motorrads tester av allt, vare sig det gäller mc, kläder eller tillbehör är mer än väl genomarbetade. BMW gör bättre hojar i alla kategorier än andra. Daytona gör bättre stövlar och som skrivet innan Held gör grymma handskar. Sedan är det väl inte alla som vill köpa det som är "bäst". Smaken är ju som baken...
Btw. Är du sugen på en Superduke ligger min 1290 på Blocket. Den är bra. Riktigt bra. Men jag har två BMW boxer jag gillar mer...:) Nu ska jag fortsätta läsa min gratis Motorrad. Den andra sparar jag till min samling av alla nummer sedan 2008. :hej

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har väl inget emot Motorrad, man får bara ta allt de skriver om BMW med en hälsosam hink salt i alla tester. Extra roligt när de inte ens jämför motsvarande hojar, och kommer fram till att den med allt extra lullull (BMWn...) är bättre än den helt utan något lullull. :näsblod
Men, sålänge testerna inte innehåller något tyskt verkar det vara rätt vettigt.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag brukar läsa makens tidning. Det är han som står för prenumerationen. Nu fick han två. Jag fick ingen...

Testerna kan jag både ha och vara utan. Däremot lusläser jag Rashids sidor. De är orsaken till att vi prenumererar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har själv för nått / några år fått Motorrad i brevlådan. Här talas i tråden om att det är en tävling i tidningen och det känner jag igen. Är inte en förutsättning för deltagande att Motorrad får din mailadress?
Så de kan tex sälja den till alla intresserade som jag tänkte.
Tror det var skälet (kravet på min mailadress) att jag avstod från att deltaga i "tävlingen"/phishingen".
Motorrad har en systertidning PS, tyvärr har jag inte sett den i nån svensk butik.
Bara i Tyskland.
Mycket intressantare än Motorrad. Tycker jag.
http://www.motorradonline.de/ps-online/778

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Motorrad gör bra och genomarbetade tester, i synnerhet 5000 mila testen är ju riktigt läsvärd! Dock så har den tidningen ett riktigt stort problem, den är ju så j-vla tråkig att läsa... Undantaget det svenska materialet som håller en högre klass.
Antar att det är pga översättningen som gör att tidningen känns så steril att läsa.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
BMW gör bättre hojar i alla kategorier än andra.

Ja, det måste ju finnas någon anledning till att de har fler VM-guld i Superbike än alla andra märken.

Missförstå mig rätt. Motorrad är en bra tidning, men deras illa dolda nationalism har stundtals varit komisk.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, det måste ju finnas någon anledning till att de har fler VM-guld i Superbike än alla andra märken.

Missförstå mig rätt. Motorrad är en bra tidning, men deras illa dolda nationalism har stundtals varit komisk.

Den som betalar mest får bäst i test:rolleyes:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

De är nationalistiska i den meningen som svenska, amerikansk och engelsk motorpress också är det, dvs de utgår från sina egna förhållanden, men de är inte uppenbart köpta av en viss annonsör vilket är regel i tex svensk motorpress.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Fick 2 nummer men som tjejen uttryckte det: Gubbar över allt i tidningen, man blir bara mindre intresserad efter deras gratisnummer. :huvet

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fick 2 nummer men som tjejen uttryckte det: Gubbar över allt i tidningen, man blir bara mindre intresserad efter deras gratisnummer. :huvet

Kan ju bero på att mckollektivet har groende prostator och allt djupare vikar. Sen har ju Lofterud, Laver, Nordström och Leek stått för 90% av all mcjournalistik sedan tiden när GSXR lanserades i neonrosa och spygrönt. De har givit ut massor av läsvärt men unga vildpannor är inte ordet på tungan....

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Lite OT såklart, men kommer ihåg när Hojtidningarna var något som jag längtade efter.

Det blev skriverier i de "vanliga" tidningarna 1992 när Bike (hette SuperBike då) testade om det gick att åka fortare än X2000 :) med en ZZ-R 1100

Här är en artikel om detta http://www.bike.se/reportage/classic/snabbare-an-taget-kawasaki-zzr-1100

Den som inte prenumererade innan, gjorde det efteråt..........Här skulle man bryta sig ur "föräldrarnas grepp" och vad var bättre än att reta morsan med att SuperBike damp ner i brevlådan !!!

SuperBike var den hemskaste tidningen man kunde läsa juhh.

ÄNNU MER FULLSTÄNDIGT OFF TOPIC :D

Åren innan var det hårdrocksmagasinet OKEJ som var sådär härligt anti-PK - Kommer inte ihåg om jag prenumererade på den, men kommer ihåg när morsan ondgjorde sig över W.A.S.P som trashade hotellrum, spottade blod och hade nakna fastbundna brudar på sina teatraliska framträdanden. SJÄLVKLART skulle man ju 12 år gammal gå in på musikhörnan och köpa de plattorna !! - Dessutom var det nästan lite "farligt" att gå in där - För där hängde SKITTUFFA stora killar som var 15-16-år, utanför stod det supertuffiga Yamaha DT-5or och Honda MT-5or, en del hade tom MOTORCYKLAR ("125:eek:r" hette de - och de gick som faaaaaaaaaan). För er som inte kommer ihåg (eller är för unga) så var det som en bardisk där man satt på barstolar och med hörlurar satt och lyssnade på skivan man var sugen på att köpa.

https://www.youtube.com/watch?v=xA_rOS3U15I "Den livsfarliga hårdrocken i Sverige"

Konvoluten var viktiga - Och när jag såg Judas "British steel" så var det bara...........SHIT, vad tufft det MÅSTE vi köpa. Sedan råkade det också var ett av de bästa hårdrocksalbum som släppts. Starten på 80-talet känns det som nu med facit i hand ("Breaking the Law" och "Living After Midnight")

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag blev så sugen på en mctidning att jag ringde och tecknade på mig en prenumeration... fick en klocka på köpet =)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var glada att ni får Motorrad iaf. Jag får 2x Kalle Anka till mig med jämna mellanrum :gnissla

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
image.jpg
Jag har fyra hojar men fick inte tidningen. Vad är det för urval de kört?!
Däremot fick jag den här för några år sedan. Det var lite skillnad mot de mossiga Mc-Nytt och Allt om Mc!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år