Merovingian
Guest
Jag hade ett ämne förr angående min projektor som aldrig kom tillbaks från reparation. Såhär är läget:
0. Den havererar mer eller mindre omedelbart.
1. Jag skickar in projektorn på reparation i Juli månad.
2. Det tar fruktansvärt lång tid.
3. Jag frågar efter den kontinuerligt, och vill även bli uppdaterad allt eftersom. Det blir jag inte. Det tar en dryg vecka för dem att svara på mail, om alls.
4. Efter tre månader ger jag upp, åberopar konsumentköplag och reklamerar projektorn. Kräver en ny samt ersättning(förslagsvis uppgradering modellmässigt)
5. Ärendet accepteras och tas under behandling.
6. Ytterligare en vecka går utan ett ord. De svarar inte på mail, och ringer man kundtjänst får jag bara höra att "de som hanterar reklamationsärenden tar inte emot samtal".
7. Nu två veckor efter att ärendet godkändes får jag utan ett ord från någon tillbaks projektorn via UPS.
Nu är frågan:
Vems är projektorn nu? Är det min eller deras, nu när de tagit emot min reklamationsbegäran?
Ska jag skicka tillbaks den och bestrida deras metodik, samt kräva det jag rättligen borde fått för jävligt länge sedan?
Normalt hade jag blivit glad att få tillbaks den eftersom den varit mycket saknad, men nu blir jag faktiskt riktigt förbannad.
0. Den havererar mer eller mindre omedelbart.
1. Jag skickar in projektorn på reparation i Juli månad.
2. Det tar fruktansvärt lång tid.
3. Jag frågar efter den kontinuerligt, och vill även bli uppdaterad allt eftersom. Det blir jag inte. Det tar en dryg vecka för dem att svara på mail, om alls.
4. Efter tre månader ger jag upp, åberopar konsumentköplag och reklamerar projektorn. Kräver en ny samt ersättning(förslagsvis uppgradering modellmässigt)
5. Ärendet accepteras och tas under behandling.
6. Ytterligare en vecka går utan ett ord. De svarar inte på mail, och ringer man kundtjänst får jag bara höra att "de som hanterar reklamationsärenden tar inte emot samtal".
7. Nu två veckor efter att ärendet godkändes får jag utan ett ord från någon tillbaks projektorn via UPS.
Nu är frågan:
Vems är projektorn nu? Är det min eller deras, nu när de tagit emot min reklamationsbegäran?
Ska jag skicka tillbaks den och bestrida deras metodik, samt kräva det jag rättligen borde fått för jävligt länge sedan?
Normalt hade jag blivit glad att få tillbaks den eftersom den varit mycket saknad, men nu blir jag faktiskt riktigt förbannad.
Last edited: