Wiseguy skrev:2621119På min R1:a satte jag givaren inne i stänkskärmen, bredvid gaffelbenet. Sen satte jag magneten på fälgen med lite superlim och en svart gaffa-tejpbit ovanför.
Höll hur bra som helst.
På CBR:en så sitter givaren bakom gaffelbenet mot fälgsidan och magneten på bromsskivan.
Sen exakt hur man fäster givaren beror lite på hur väl man vill dölja den.
Kan inte du fästa givaren åt andra hållet mellan bromsoket och gaffelbenet.
Korta av metallbiten som givaren sitter på lite och vrid den 180 grader åt vänster.
Du SKALL montera tillbaka bromsoket. Vill inte ens tänka på vad som kan hända utan det.
Det finns att köpa starkare magneter ifall avståndet blir för stort mellan givare och magnet.
miesta skrev:2621125Men avståndet mellan sensor och magnet ska ju vara max 8 mm? men jag ska sätta tillbaka oket förstår jag på er.
Får hitta en annan plats.
Det var ett senare tillägg av mig därför såg du inte det.miesta skrev:2621125Glömde läsa det sista. Sorry
Wiseguy skrev:2621119
Du SKALL montera tillbaka bromsoket. Vill inte ens tänka på vad som kan hända utan det.
Wiseguy skrev:2621133Det var ett senare tillägg av mig därför såg du inte det.
Har för mig ClaesOhlsson har starkare magneter.
Skall försöka rota och se ifall jag har några bilder på mina installationer.
Jag har satt min magnet närmare centrum på bromsskivan, utanför beläggen anläggningsyta.matte_mannen skrev:2621132Mottagaren tror jag du kan limma i bromsskivan (naturligtvis långt in där inga belägg når den )
Wiseguy skrev:2621156Jag har satt min magnet närmare centrum på bromsskivan, utanför beläggen anläggningsyta.
En bild på första provisoriska monteringen. Ringarna är där jag satte den.
Pilarna är mitt förslag vart du kan fästa den. Magneten i ena hålet i niten i bromsskivan och givaren i mellanrummet mellan ok och gaffel.
Wiseguy skrev:2621425Enklaste vore nog i sådanna fall att montera givaren med hjälp av någon av dom 2 bultarna som klämmer ihop axeln.
En liten vinklad plåtbit som håller upp givaren mot skivan. NR 1
Sen fäster man magneten på skivan med hjälp av superlim. Rengör först med aceton sen på med supelim. NR 2
Och blir man av med magneten är det bara köpa en ny på ClaesOhlsson.
miesta skrev:2621591Fan vad jag är tacksam för all angagemang jag fått från er.
Tackar er för fortsatt bygge på min fighter.
Jag har alltid tyckt att det är snyggare med en polering eller att linda det med avgas....ööhh....va fan det nu heter.. Så som vissa race/rallybilar har.miesta skrev:2635917
Vet inte om jag ska ut och lacka avgassystemet idag.
Avgasbandage? Det är jävligt hårt i varje fall.Wiseguy skrev:2635984Jag har alltid tyckt att det är snyggare med en polering eller att linda det med avgas....ööhh....va fan det nu heter.. Så som vissa race/rallybilar har.
miesta skrev:2636069Blev faktiskt jävligt hårigt.
Liten regskylt på plats.
Jäkla gott ljud jag fick av den korta pipan
matte_mannen skrev:2636098ser fint ut! ska du ha kvar orginalröven eller bygga om?
Wiseguy skrev:2635984Jag har alltid tyckt att det är snyggare med en polering eller att linda det med avgas....ööhh....va fan det nu heter.. Så som vissa race/rallybilar har.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |