Föräldrarna klagar!

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Vad har dom att säga till om, du är 25 och betalar med dina pengar ( förmodar jag )....kör hårt :yoparty
 

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak


dags att klippa navelsträngen kanske :hihi
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Man ska inte tänka på vad det kostar...då sitter man där gammal och sniken till slut.

Lev nu, kör ba!!! :rock
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Mina struntar blankt i hur mycket pengar jag plöjer ner i mitt hojintresse, dom förutsätter att jag har råd med dom saker jag köper. Det enda dom säger är att jag ska ta det lungt, dom vill inte hämta mig på ett bårhus nånstans. Fair enough :)
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
var 18 när jag införskaffade min.. tog av sparpengara (som snart är är uppe i lika mkt igen) och köpte min.. de pratade inte med mig på någon månad.. men det var det värt :)
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
sandstream skrev:
Flytta hemifrån.

Jag bor i egen lägenhet o sköter mig själv sen 2år tillbaks.
Men det tar bort glädjen på nått sätt när föräldrarna håller på så, då inbillar man sig själv tillslut att man inte har råd osv.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak
Ja du gosse jag är över 30 år med villa, barn, sambo, jobb, kombi, hela kitet alltså. Min mor håller fortfarande på med det du beskriver här ovan trots att jag har kört hoj sedan jag var 12 år. Mitt tips blir HANDLA! :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak

Innerst inne tror jag de är rädda om dig och rädda för hur farligt det är att köra motorcykel med tanke på hur mycket negativ uppmärksamhet det får i media. Jag vet att mina föräldrar är så i alla fall. Och det spelar ingen roll hur gammal du är eller hur länge du har jobbat, du är alltid din mammas pojke i hennes ögon och hon kommer att påminna dig om långkalsongerna när du är 45 också!

//Eric
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
DR-Zätare skrev:
Innerst inne tror jag de är rädda om dig och rädda för hur farligt det är att köra motorcykel med tanke på hur mycket negativ uppmärksamhet det får i media. Jag vet att mina föräldrar är så i alla fall. Och det spelar ingen roll hur gammal du är eller hur länge du har jobbat, du är alltid din mammas pojke i hennes ögon och hon kommer att påminna dig om långkalsongerna när du är 45 också!

//Eric

HET TIPS: Lugnande statistik för en orolig förälder
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak

Nefan du killen, kör hårt å skaff dig en hoj.. Du lär ju ångra dig om du inte göre´ ? Pengar kan man räkna i evigheter, men det är ju inge skoj att berätta för barnbarnen när du blir äldra "När dom andra var ute å gled med hojen så brukade jag räkna alla mina 500 och 100lappar.." Då äre fan bättre så beskiva känslan då du för första gången satte lådan ut på slangen :tummenupp

Exup skrev:
Oj oj oj,vänta bara tills du får en fru :)

Min "fru" sa ska hojen stå ute i bon´ äre inte bättre du har den i datarummet(bor i villa) :va Är det någe fel på henne, eller ska jag bara vara glad? :Bugar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top