Föräldrarna klagar!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
DR-Zätare skrev:
Innerst inne tror jag de är rädda om dig och rädda för hur farligt det är att köra motorcykel med tanke på hur mycket negativ uppmärksamhet det får i media. Jag vet att mina föräldrar är så i alla fall. Och det spelar ingen roll hur gammal du är eller hur länge du har jobbat, du är alltid din mammas pojke i hennes ögon och hon kommer att påminna dig om långkalsongerna när du är 45 också!

//Eric

Helt korrekt! Pappor tar det hela med lite mer ro :)
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Zenit skrev:
hehe snyggt att man precis kan ut läsa va som står under grafen.."OBservera att uppgifterna för år 2004 är mycket preliminära, förväntas stiga."

mm jag såg det också :) går nog att styra upp mer lite photoshop kunskaper ;)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Jonasson skrev:
Min "fru" sa ska hojen stå ute i bon´ äre inte bättre du har den i datarummet(bor i villa) :va Är det någe fel på henne, eller ska jag bara vara glad? :Bugar

Tror inte du ska va glad utan överlycklig eller fråga va hon gjort :D
 

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ingen för tillfället
Racercukel skrev:
Jag bor i egen lägenhet o sköter mig själv sen 2år tillbaks.
Men det tar bort glädjen på nått sätt när föräldrarna håller på så, då inbillar man sig själv tillslut att man inte har råd osv.

Det är klart du har råd!! Jag är 17 år och går på Gymnsiet, och har bara studiebridraget, och jag har råd...!
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
25 ?!

hoppas de inte gnäller fö rmycket, be föräldrarna växa upp annars, visst frågade morsan om jag inte skulle köpa nåt annat för pengarna när jag kom släpandes på en sprilllans gixxer, men

nä -jag måste ha en sån :banana

visst klotade jag :gnissla

kör försiktigt, om det går :3freak
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak

Alltså skyddsutrustning kan kosta precis så mkt du vill, jag köpte just ett nytt set grejer, landa på 25. Äcklig summa för en 19 åring, liten summa för mitt liv! (jag vet efter o varit omkull)

Prioritera rätt, jag gjorde inte det i början... nu med facit i hand så blev det andra bullar, bågen ser ut som skit.. o skydden är i toppskick :tummenupp
 

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Ort
på andra sidan bron...
Hoj
R1 -01
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak

Min mor är inte direkt överlycklig över mitt motorcykel intresse...men va fan....det är ju så skjukt skoj.

JAg har precis bytt lägenhet. Skulle behöva en soffa osv... har nämligen ingen....men att köpa motorcykel går före.....alla tycker jag är korkad som köper hoj istället för saker till min lägenhet. MEn va fan jag kan ju ställ ain hojen i vardagsrummet. Mer möbler än så behöver man inte. :hihi

Du kan sitta på den som en möbel. Varva istället för stereo. Värme istället för ett element. Hojen istället för en prydnadssak. :yoparty

Så svaret är givet ifrån min sida. Köp hoj klart värt det....men som sagt det går mycket pengar på det.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag är i samma sits själv, fast jag har varit självständig sedan 1999. Det går som sagt aldrig över. Jag köpte faktiskt hoj nu förra veckan (igen), och genomgår just nu föräldrarnas utfrysning, men jag vet att de kommer att vekna med tiden.

Sedan måste jag tillägga att för egen del känner jag att jag hör mitt eget samvetes röst tydligare när föräldrarna är emot något - för det är ju inte så förbannat smart att lägga pengarna på en hoj trots allt. Kanske samma för dig?
 

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Jag citerar Tony rickardsson på sportgalan som i sin tur citera sin mor:
"Kör försiktigt, men VINN!!" :tummenupp
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Mitt bästa tips är att skaffa mamma ett barnbarn....... :tummenupp

Hon glömmer att gnälla på dig angående MC, din bättre hälft får större "tillgångar", det är trevlig "träning" att försöka skaffa knodd samt att äntligen är det tillåtet att vara 28 och dregla över skojiga leksaker..... "jag lovar, den är till min son........" :D
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak

Att du ens funderar på det. När jag va 25 hade jag hus, var gift och två barn.. Kanske dax att göra som du vill?
Skulle nog ifs känna men lite idiot förklarad om min mamma skulle yttra sånna saker till mej.
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Da Fris skrev:
Mitt bästa tips är att skaffa mamma ett barnbarn....... :tummenupp

Hon glömmer att gnälla på dig angående MC, din bättre hälft får större "tillgångar", det är trevlig "träning" att försöka skaffa knodd samt att äntligen är det tillåtet att vara 28 och dregla över skojiga leksaker..... "jag lovar, den är till min son........" :D

Klockrent!! :tummenupp

Jag är precis där nu! En grabb på snart 4år, hansförsta cross precis inköpt :banana

En andra grabb på 10 mån, till frugan.......
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det är för att de är oroliga för att du ska köra ihjäl dig...

Min morsa blev inte heller glad (våldsam underdrift) när jag, i förbifarten, berättade att jag skulle ta körkort för mc...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top