Föräldrarna klagar!

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
men för ffs du är ju myndig, och har varit det ett bra tag , föräldrar må ha åsikter, men dom kan inte bestämma en skit när du är myndig,
 

sandstream

Guest
Jonasson skrev:
Min "fru" sa ska hojen stå ute i bon´ äre inte bättre du har den i datarummet(bor i villa) :va Är det någe fel på henne, eller ska jag bara vara glad? :Bugar
Jag tycker du ska vara orolig för varför hon inte vill ha den i boa, vad gör hon där ute?
storcken89 skrev:
Jag citerar Tony rickardsson på sportgalan som i sin tur citera sin mor:
"Kör försiktigt, men VINN!!" :tummenupp
Då var hans citat av sin far bättre: "Det där klarar du aldrig" :hihi
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak
Hmm, delvis, farsan gnällde som fan varför jag skulle köpa sporthoj p.g.a att försäkringen var så dyr & det gick "onödigt" fort, men men, han blev tyst rätt snabbt när man fick hem pärlan :tummenupp
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
min tjej köpte en k4a till mig... det tyckte jag va snällt.. :banana

Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak


köp en moped då?...då blir dom väl glada?...eller dra å spendera stålarna.. du kommer inte ångra dig :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
philiph skrev:
min tjej köpte en k4a till mig... det tyckte jag va snällt.. :banana
Vart hittar man en sån tjej?
Och hur mycket kinky grejjer var du tvungen att ställa upp på för att få den? :Bugar :slicka :arsele



Till trådskaparen: Föräldrar gnäller. Så är det bara. Bry dig inte så mycket i vad de säger.

Och som alltid när det gäller hojköp: tänk med hjärtat och inte hjärnan. Skulle hjärnan få bestämma skulle alla köra ER-6n med ABS-bromsar. Nu är det ju som tur är inte så.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Racercukel skrev:
Jag bor i egen lägenhet o sköter mig själv sen 2år tillbaks.
Men det tar bort glädjen på nått sätt när föräldrarna håller på så, då inbillar man sig själv tillslut att man inte har råd osv.

Förstår vad du menar... men man du lever ju ditt liv. Med egna beslut och egna misstag. Right?

Lycka till. Du kommer inte ångra dig oavsett beslut!

:tummenupp

mvh Mar
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Alla "vuxna" (40-talister) klagar, hela släkten klagar och hela läkarkåren kallar oss osmakligt för donatorer. Men det är kul att vara rebell så länge dom inte får rätt. glöm inte det!
 

Polka

Medlem
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
vtr1000f, gsxr600
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak
Tror inte heller att dina föräldrars invändningar har med ekonomi att göra egentligen. Försök att prata med dem, de är nog bara oroliga.
Min pappa blev som tokig när jag tog mc-kort och köpte hoj, men fem år senare hade han accepterat det. :huvet Mamma oroar sig aldrig så länge jag inte blir förkyld. :confused:
Hoppas du inte tappar sugen.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:D Min farsas kommentar när jag köpte hoj var

"fan va snygg" nåja du gör som du vill, det har du alltid gjort...du lär väl knappast bli avslängd i vattengraven" (ang att min häst jag hade för några år sedan hade en viss tendens till att göra detta)

Racercukel skrev:
Jag bor i egen lägenhet o sköter mig själv sen 2år tillbaks.
.


Jag fick vara ensam hemma i två veckor när jag var 13 (mamma var svårt sjuk under perioden så jag fick tidigt lära mig att ta ansvar) jag hade inga tider att passa så länge han visste vart jag var och hörde av mig.

men så är farsan också 30talist så han kom jämnt med det där,"när jag var i din ålder...bl a....delade ut tidningar i minus 25grader och snöstorm..osv...och att det daltas alldeles för mycket med dagens unga.

"när du är myndig så får du klara dig själv", vilket jag också har gjort.

Vad morsan tycker..hon är min skydds:angel som har fått racervingar av han där uppe så hon kan hänga med.
 
Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Racercukel skrev:
Nu när det ska köpas MC, att jag ska tänka på hur mycket det kostar med försäkringar och skyddsutrustning, och att det är en dyr leksak.
Jag fyller 25år och har haft fast jobb i snart 3år.
Är detta något som känns igen av någon annan eller är jag helt ensam? :3freak


Jag känner igen det... Fast det var mer "men motorcyklar? Det är ju farligt... då kommer jag få sitta hemma och vara orolig varje gång jag vet att du är ute och kör" (mamma). Men visst, dom tyckte att jag kunde lagt pengarna på annat, typ betala av studielån osv..
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Mina ungar har haft hoj sedan de var 16 och jag har bara uppmuntrat dom till det, så det finns undantag;) Men de får betala vartenda öre själv!
De får lära sig att prioritera här i livet!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
bikerwoman skrev:
Mina ungar har haft hoj sedan de var 16 och jag har bara uppmuntrat dom till det, så det finns undantag;) Men de får betala vartenda öre själv!
De får lära sig att prioritera här i livet!
Alla mödrar är tyvär inte lika förstående som du. :pannkyss

En stor portion av dem ser bara motorcyklar som dödsmaskiner. Vilket väl egentligen gäller hela föräldragenerationen.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Tror det är mera regel än undantag.

Mina päron vill gärna lägga näsan i blöt vad det än gäller och jag fyller 30 i år så..... :D

När jag skaffade hoj för ett antal år sedan så va det väl lite gnäll först, men sen när jag kom dit å hälsade på med hojen så var det tvärt om.

Det bästa är nog att bara hålla truten och göra som man själv vill :tummenupp
 

sv2fast

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Skåne
Hoj
sv650s
Jag tycker att du ska handla :) Min sambo blev arg när jag köpte min första hoj. Hon vägrade titta på den i 3 dagar. Sedan fick jag upp henne på bönepallen & vips året efter kör hon egen hoj :tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag är gift och har barn å hus mm och min mor gnäller för det... frun va snäll däremot!! :tummenupp
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Min "fru" sa ska hojen stå ute i bon´ äre inte bättre du har den i datarummet(bor i villa) :va Är det någe fel på henne, eller ska jag bara vara glad? :Bugar[/QUOTE]



Bra fru!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top