För en del slutar säsongen tidigt...

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Givetvis dumt som tusan, men jag vill ändå inte klandra honom för mycket, det är faktiskt lätt hänt att "provköra lite" med avställt fordon, och i stressiga situationer kan det vara jävligt svårt att ta kloka beslut, även om jag i samma situation hade stannat och sett lika rådjurslik och ångerfull ut som en 5-åring med chokladkladd runt truten för att förhoppningsvis enbart få en besk ramsa i luggen (det har fungerat förut!) Tur att ingen blev värre skadad iallafall.

/perris

Lennflod

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
1999 yamaha R1
jag ramlade idag jag, grus överallt, bara byta skinställ och lagga lacken på bågen!! så ta det lungt!!!!!

knetulf

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
BMW S1000RR
Köra på bakhjulet = grov vårdslöshet i trafik/vårdslöshet i trafik. Tänk på det.
Göteborgs stad hade ett sånt här fall, när vet jag inte men en kille kom körandes på bakhjulet och polisen stoppade honom. Körkortet rök på plats.
Han bestred detta. I lagstiftningen så stod det att man inte hade kontroll på fordonet. Han bestred detta i rätten och sa att han hade kontroll över fordonet och att han kunde bevisa det. Rätten gick med på det.
Dom åkte till ett övningsfält och han kunde bevisa att han hade kontroll över fordonet för han var någon form av tävlande inom mc exakt vad vet jag inte.
Åtalet lades ner. Men detta kryphål är idag tilltäppt.
Och det blir vårdslöshet i trafik och det är ju inte så trevligt.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...