För er som gillar att fiska !

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Det är faktiskt inte så många som har sportfiske som ett stort intresse. Men det är klart på väg att bli allt populärare.

Bra forum är det alla fall. Med mycket trevligt folk. Synd bara på dagisbarnen.
 

KLINTEN

Wheelie Devils mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Vurpad kawa
har faktiskt tävlingsfiskat en del i mina dar...
har till och med varit med i SM, även om jag inte borde vatt det... men men, jag skyller på sjön!! :D :D
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Själv har man vunnit en pimpel tävling i Hamra i Hälsingland. Är riktigt stolt över det :p
 

KLINTEN

Wheelie Devils mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Vurpad kawa
Out_Spinner skrev:
Själv har man vunnit en pimpel tävling i Hamra i Hälsingland. Är riktigt stolt över det :p

jag hatar pimpel tävlingar..... borra massa hål i fyra timmar!!
o sen ä det så jäkla kallt.. tacka vet jag mete!!
vann faktiskt klubbmästerskapen tre år i rad!! alltid nått! :rock
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
KLINTEN skrev:
jag hatar pimpel tävlingar..... borra massa hål i fyra timmar!!
o sen ä det så jäkla kallt.. tacka vet jag mete!!
vann faktiskt klubbmästerskapen tre år i rad!! alltid nått! :rock
Nja. Pimpelfiske är inte min favorit. Ägnar mig mer åt flugfiske den senaste tiden. Men det är ganska skoj ändå att pimpla. Gäller bara att hitta fisken. Abborre speciellt. Och sen så finns det ju inga dåliga väder. Bara dåliga kläder :p
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Att sitta ute på isen en vacker och solig vårdag är ju guld. Sitta där och slappa tills man inte har någon kännsel i ärslet :)
 

KLINTEN

Wheelie Devils mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Vurpad kawa
Out_Spinner skrev:
Nja. Pimpelfiske är inte min favorit. Ägnar mig mer åt flugfiske den senaste tiden. Men det är ganska skoj ändå att pimpla. Gäller bara att hitta fisken. Abborre speciellt. Och sen så finns det ju inga dåliga väder. Bara dåliga kläder :p

flugfiske är skoj,, men tyvärr blir det mest fiske i dammar för min del!! finns inte många bra ställen här runt omkring..
sen måste jag köpa ny rulle också,, tappade den när jag körde mc!!
kanske skulle ta fram grejerna o knyta lite flugor!!
 

Duccemannen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
Ducati multistrada1200 s
Jodå! Vunnit tävlingar har man ju gjort.
Största meriten var väl segern över 75 andra i göteborgs öppna en gång i början på 80-talet. Ysch! vad gammal man blev helt plötsligt!
Då handlar det om det som då kallades modernt mete, till skillnad från det vanliga så kallade "bonnametet"
Det moderna metet har tappat många utövare de senaste åren har jag förstått, ja här i länet iallafall. Men när jag höll på var det drag (ähum) runt åar och sjöar.

Jag lade ner detta intresse runt 84 då jag blev drabbad av en konstig feber som inte gett sig än. Symptomen visade sig som ett inköp av en mc med tillhörande utrustning, så då förstår ni varför fisket tog slut.

Nuförtiden så fiskar man väldigt sporadiskt och då blir det mest fluga.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Haha. Tappa fiskeprylar från hojar har jag erfarenhet av. För ett par år sedan var jag och en polare uppe i stugan i Hälsingland. Vi skulle åka iväg och fiska lite bäcköring en ganska sen kväll i mitten av sommaren. Vi åkte båda på hans lilla moped i 25km/h. Vi hade ungefär nån mil att åka. I en tvär kurva är vi 2 meter ifrån att köra rakt in i en älgko med 2 kalvar. Fy faan vad rädda vi vart. Jag som satt bak och agerade pakethållare släppte all fiskeutrustning i det ögonblicket. Älgkon var ju aningen grinig och gjorde ett par anfall efter oss när vi puttrade upp för en lång backe precis efter kurvan. Som tur var vågade hon sig aldrig ända fram till oss utan vände tillbaka efter några snabba steg mot oss. Efter en halvtimme vågade vi oss tillbaka och plocka upp fiskeprylarna. En ganska häftig upplevelse. Häldre ett par älgar än en björn :p

EDIT: Detta var en väldigt liten grusväg långt ifrån närmaste bebyggelse.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top