För er som gillar extemare kampsport

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Förbjud basket det är farligt....

Och för att inte tala om fotboll, eller alla orienterare som dog som flugor för några år sedan, nää man ska passa sig för sport och idrott så man inte dör. :3freak

By the way kan jag knappt bärga mig till "Iron Mike" VS "The Beast" :fatta!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag har verkligen inte sagt att all kampsport är fel, jag tränar själv 'kamsport' (though; för föredrar att kalla det självförsvar/kampkonst eftersom vi inte tävlar =)) men att tävla på det sättet anser jag vara helt uppåt väggarna åt skogen.

K1 kan jag acceptera, där är det vettiga regler. Det är mer likt boxning i reglerna. Men UF där man får fullständigt hoppa på en stackare som ligger och redan är smått däckad det är fan inte klokt nånstans.

Sett ett antal matcher där domaren inte bryter, och en tävlande ger sig inte heller man vet ju vad adrenalin gör så då går de inte och sätter låsen tilll det säger 'klick', hur vettigt är det?

Hur vettigt är det när man gör samma sak med ett nacklås? Blodstrypning?

Last edited:

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
jonas47 skrev:
Just,, Titta bara på Fotboll 2 döda under en månad plus han stackarn som dunkabollar i golvet i förgår.

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen! Fullkomligt irrelevant hur många som dör i fotboll, roadracing, basket m.m. Syftet med dessa sporter är inte att skada motståndarna.

En gissning från min sida är att antalet allvarliga skador utslaget per utövare är högre inom UF än inom exempelvis fotboll.

Nog krävs en viss avsaknad av intelligens för att tävla i dessa sporter? Eller är man skarp om man uttalar följande:
"-det är liksom mer spännande att sparka på ett huvud än en fotboll"
Skaplig slutledningsförmåga; Jag väljer att formulera mig så här :va Det borde låta bra i TV...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Hur fan kan man jämföra dödsfall i basket och i ultimate fighting? Det sistnämnda går ju ut på att skada sin motståndare.. Det är väl just det som är sinnessjukt också.
"Vanliga" kamsporter där man tävlar om poäng eller liknande med vettiga regler har jag ingenting emot, tror det kan vara ett bra sätt att avreagera sig på men Ultimate Fighting där hela tillställningen går ut på att slå sönder en annan människa är vidrigt.

Ta och läs Sege's inlägg en gång till och se vad han skriver, att ultimate fighting och folk som tränar kampsport för att få respekt o slåss är keff, inte att kampsport är fel. Mongos.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
sege skrev:
Ultimate Fighting är sjukt, korkat, keff, sepe och allt annat negativt man kan säga.

Så jävla fel är det.

Att 9/10 är kriminella och vuxit upp och tyckt 'sparka nån i huvet är skitkul' gör det bara ännu värre. Bunta ihop och slå ihjäl alla jävla fuckon som tränar kampsport för att få respekt genom att slå på folk.
Bra svar Sege!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...