För er som någon gång kört onykter!!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Sorry att den ligger på fel ställe, men jag tycker ändå det är fel att köra rattfull..................... :va
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Zana skrev:
Det är sant, den borde ligga som sticky i ALLA delar av ALLA forum. :fakta

Eftersom "WORD!!!" och ryggdunkeri i allmänhet är rätt töntigt så försöker jag undvika det. Men här har du faktiskt helt rätt!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
t-rex skrev:
Eftersom "WORD!!!" och ryggdunkeri i allmänhet är rätt töntigt så försöker jag undvika det. Men här har du faktiskt helt rätt!

I know, I know... :)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
fan så fruktansvärd sida.
inge kul att läsa en sådan sida när man kör hoj,där risken för att något alvarligt händer en är mycket större än med en bil.

tryck upp den i alla ansikten på idioter som kör fulla, men snälla inte här
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DwD skrev:
fan så fruktansvärd sida.
inge kul att läsa en sådan sida när man kör hoj,där risken för att något alvarligt händer en är mycket större än med en bil.

tryck upp den i alla ansikten på idioter som kör fulla, men snälla inte här


Och varför inte här? Det skadar absolut inte att tänka på riskerna ibland, det kan rädda livet på dej.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PacMan skrev:
Och varför inte här? Det skadar absolut inte att tänka på riskerna ibland, det kan rädda livet på dej.
jepp bättre att sitta å tänka på riskerna istället för att koncentrera sig på trafiken :va
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DwD skrev:
jepp bättre att sitta å tänka på riskerna istället för att koncentrera sig på trafiken :va

Jag anar ett visst mått av ironi i ditt inlägg.

Enligt min mening finns det många här på sporthoj som skulle behöva lite mer respekt för de maskiner de sitter på, och vad som kan hända när det skiter sig. Då skulle vi kanske, bara kanske inte behöva sörja över lika många R.I.P.-trådar i framtiden. Effekterna blir bara högre och högre, men blir genomsnittsföraren bättre och bättre i samma takt...? , jag tror inte det.

Att koncentrera sig på trafiken innebär även att man bedömmer riskerna i de trafiksituationer man hamnar i, eller har jag fel? :va
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Det är mycket bra att ta upp dessa saker så att folk fattar vad de kan orsaka...
Och om man nu ändrar på situationen så skulle nog en sporthoj i 200+ kunna orsaka såna här skador på en person oxå...
Men faktum är att jag vet att jag kommer köra för fort när sommaren kommer iaf... Men jag hoppas vid allt det som styr världen att jag inte kommer skada någon människa på något sätt i trafiken...

//Score
 

Big_Mike

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Luleå
Hoj
929a
Det enda man kan hoppas på om olyckan nu skulle vara framme är ju att man får en snabb och smärtfri död och framför allt att man slipper skada ngn annan..
För att det är farligt med hojjar är nog alla här överens om..

/M
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PacMan skrev:
Jag anar ett visst mått av ironi i ditt inlägg.

Enligt min mening finns det många här på sporthoj som skulle behöva lite mer respekt för de maskiner de sitter på, och vad som kan hända när det skiter sig. Då skulle vi kanske, bara kanske inte behöva sörja över lika många R.I.P.-trådar i framtiden. Effekterna blir bara högre och högre, men blir genomsnittsföraren bättre och bättre i samma takt...? , jag tror inte det.

Att koncentrera sig på trafiken innebär även att man bedömmer riskerna i de trafiksituationer man hamnar i, eller har jag fel? :va

jo det är sant,
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PacMan skrev:
Jag anar ett visst mått av ironi i ditt inlägg.

Enligt min mening finns det många här på sporthoj som skulle behöva lite mer respekt för de maskiner de sitter på, och vad som kan hända när det skiter sig. Då skulle vi kanske, bara kanske inte behöva sörja över lika många R.I.P.-trådar i framtiden. Effekterna blir bara högre och högre, men blir genomsnittsföraren bättre och bättre i samma takt...? , jag tror inte det.

Att koncentrera sig på trafiken innebär även att man bedömmer riskerna i de trafiksituationer man hamnar i, eller har jag fel? :va

Jo visst skulle folk behöva respekt för sina hojar, men när jag hade mina rd350 hade jag nog inte den respekten, har heller inte vurpat o åkt av så som jag gjorde med dem med nåt annat jag haft senare (ja utom jordfräsarna då).
Så jag vet inte om det bara sitter i effekten det där, det handlar nog mer om att huvvet ska börja fatta att det kan finnas andra än en själv där man far fram.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Silwer skrev:
Jo visst skulle folk behöva respekt för sina hojar, men när jag hade mina rd350 hade jag nog inte den respekten, har heller inte vurpat o åkt av så som jag gjorde med dem med nåt annat jag haft senare (ja utom jordfräsarna då).
Så jag vet inte om det bara sitter i effekten det där, det handlar nog mer om att huvvet ska börja fatta att det kan finnas andra än en själv där man far fram.

Jag håller med dig om att det nog inte bara har med effekten att göra. Tvivlar inte på att man kan klanta sig ordentligt på en RD350 oxo, trots ganska få hk. Själv har jag inte varit i backen än, (kanske mer tur än skicklighet), men tror mig i alla fall förstå att även en liten hoj kan bita ifrån om man inte har respekt för den.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top