För er som vill veta...

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Hej allihopa.

Vill bara säga att jag är rätt ok men att jag inte kommer ihåg ett dugg från vad som hände på TT 13/6.

Det sista jag minns var att vi körde iväg efter folk hade tagit lite foto och så när vi fikade. Nästa sak jag minns är uppvaket på intensiven.

Ni som var med denna dag och vet nånting om vad som hände får hemskt gärna berätta, avskyr att vara ovetande. Vet ju hur det slutade hehe

Nu till det tråkiga...
De fick bygga ihop skenben och lite annat under mitt vänstra knä, blev visst rena pusslet. Det tråkiga med det är att jag inte får lov att stödja alls på benet på minst 10v till. Så säng och rullstol e det som gäller... Sen e det ju rehab som gäller ett bra tag efter det.

Vänster hand pajade nog mer kåpor än vad marken gjorde, de fick bygga upp den rätt bra också. En hel del krossat tydligen.

Höger hand, ett ben brutet, Har jag tur så ryker gipset nästa torsdag...

De snodde lite ben från höger höftkam (väldigt vanligt, bra läkeben där) så man e öm där också.

Korsryggen fick en knäck, lite frakturer men inget de gör nåt åt säger de. Bara lid och läk i princip...

Har nån vätskeansamling i skallen som ger effekten av en rejäl baksmälla dock utan illamåendet och tröttheten... Håller tummarna för att de inte behöver tömma det manuellt...

Hmm tror det var allt, lite blåmärken i övrigt bara...

Ett jättestort tack till de som besökte mig i Hbg!!! Tråkigt bara att en av dem själv joinade mig på lördagen :( Lider med dig vännen... Ligger nu i Ängelholm, e väl ett bra ställe men alla polarna e ju i Hbg så man e rätt ensam emellanåt...

En annan sak, ni som var där, hur bedömde ni skicket på hojen? Går det att fixa, bara skrota rubbet eller sälja i delar? De har hört av sig från bärgningsstället men jag har inte ringt dem tillbaka. Ville höra lite mer av er som e lite kunniga hur det ser ut. Vill inte bara lita på rekommendationerna från bärgarna, de vill väl bara slänga skiten ändå...

Jaja, sorry för den deprimerande tråden, tänkte att nån kanske var intreserad av vad som hände :/

Ha det bra allihopa, ta det lugnt i sommar, jag vill inte se er i en säng nära mig...

/Beck
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Beck skrev:
2272632 Hej allihopa.
Vill bara säga att jag är rätt ok men att jag inte kommer ihåg ett dugg från vad som hände på TT 13/6.
Det sista jag minns var att vi körde iväg efter folk hade tagit lite foto och så när vi fikade. Nästa sak jag minns är uppvaket på intensiven.
/Beck

Jösses det var ingen liten renovering du har gått igen. Hörde en del rykte om att det hänt en olycka på TT.
Hoppas du snart mår bättre (hmmm snart lär väl vara några månader) så att du kan börja köra igen. För det låter inte som du gett upp att ägna dig åt den sysslan.

Lider med din släkt för att få ett samtal från intensiven att de har en släkting där är INTE kul.

Ha det!
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Beck skrev:
2272632 En annan sak, ni som var där, hur bedömde ni skicket på hojen? Går det att fixa, bara skrota rubbet eller sälja i delar?

Allt går att fixa men det kostar. Är nog inget alternativ i detta fall. Brorsan min sa att man kan sälja den i delar och få ut ungefär 30.000:-

När jag kommer hem från semestern ska jag leta upp dig i Ängelholm och besöka dig. Ger du mig info om var hojen står kan jag ta bilder på den och visa dig sedan.

Kämpa på med läkningen. Du kommer på fötter och en fin dag har du allt detta tråkiga bakom dig.
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Jösses, ingen liten vurpa. Med tanke på hur hojen såg ut & spårningen ut i diket, var det nog en rätt kraftig smäll.
Hoppas nu det går bra på Rehaben & att det blir lite körande i framtiden :tummenupp


Hur länge är det tänkt att du skall kampa på sjukan i ängelholm?

Krya på dig!
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Får krya på dig, skit i hojen viktiga é att du blir bra igen..

/ Skutte
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Hörde oxå en del rykten om att ngt hade hänt den TT:n
Som skutte säger så tänk inte på hojen. huvudsaken är att du kommer på benen igen & får börja med rehabiliten så snabbt som möjligt..

Krya på dig
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Hej!

Tack för all uppmuntran, skönt att höra :)

E ju inte så att jag direkt bryr mig om det pengamässiga just nu, ville mest ha lite kött på benen när jag ringer bärgaren. Om den går att göra nåt av så behöver jag ju lagra den nånstans, han lär ju inte vilja ha den liggande hos sig... Pengar går alltid att fixa...

Av nån konstig anledning så har detta inte fått mig på direkt dåligt humör, har inte känt av nåt speciellt faktiskt. Bara matter-of-fact saker, läka den handen, rehab osv osv. Rätt skönt faktiskt, deppa ner sig e ju inte så spännande.

Motorrad, bilder på hojen hade nog bara gjort mig deppig hehe Ville mest att nån som kan mer än jag (läs alla) kan göra lite välgrundade bedömningar bara :)

Och du ärvälkommen hit när du vill, gäller alla andra också för den delen :)

sNaIjK, har ingen aning hur länge jag e här, benet e ju det som strular mest. Men sålänge jag inte kan använda minst en hand så lär jag va här, så allra minst 3v till, troligtvis längre men vad vet jag...

Fluffig, ingen i min släkt fick nåt samtal. Tjejen var helt utom sig på natten när jag inte kom hem så hon och hennes pappa ringde runt till alla möjliga ställen och fick till slut reda på vart jag var... Hade mina föräldrar under ICE i mobilen men de fick inte heller nåt samtal :(

Ha de bra allihopa...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hej hej!

Skönt att höra att inget i rygg/nacke var allvarligt skadat. :)

10 veckor... wow!
Jag lider verkligen med dig där!

Jag var först på platsen, men jag såg inte var som hände. Jag kom precis efter att det hänt.
Dock så kan jag kanske göra en kvalificerad gissning vad som hänt.
Men, det skriver jag inte här ;)
Jag kan skicka ett PM, eller så kan vi ta en kaffe till helgen så kan jag berätta. :)

ang hojen, som Motorad säger. Du kan säkert få ut en del om du säljer den som delar.
Motorn är ju värd en del om inte annat.
Den var skrapad på båda sidorna, bakfäljen... nä, Jag tar det vid kaffet, eller PMet om du föredrar det. (Någon hade bilder)


Krya på dig!
:hej
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Krya på dig och hoppas du repar dig snart. Innan du vet av det så sitter du på en hoj igen.
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Tradigt som fan Beck.
Kroppen läker ju som sagt.
Bara att bryta ihop och komma igen.
Krya på dig gamle vän :pannkyss
 

ct__cs

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
helsingborg
Hoj
YZ250-92, GSX1400 -02
krya

tjenare beck, kul att du fått tag i en dator till sist. hoppas tiden går lite fortare nu när du har en ny kompis där
har faktiskt bara kört en gång sen mötet i HBG, får se till att ta tag i detta nu.. kanske kan haka på resterande gäng i HBG.
du kan ta min mail ct__ca@hotmail.com , OBS tänk på att jag delar den med min tjej som också ibland är inne o kollar, försök att inte skicka nåt olämpligt.

vi höres!
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
shit Beck.. Inte roligt att höra detta. Vi får hoppas att du kryar på dig snabbt och din kropp läker ihop på ett bra sätt så du slipper bestående men. Var det min gamla hoj som hamnar på skroten nu eller? Krya på dig /Fredchen
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Jag hörde oxå rykten om detta. Skönt att det inte blev värre, även om dina skador räcker till och blir över. Krya på dej och försök tänka positivt.
Kram!
Tant K
 

kanstrup

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
KTM 950 SM -06
Usch Beck, så här får du inte göra!

Fick just höra från jobbarkompisarna om din olycka. Fy ..... det måste varit en rejäl vurpa. Krya på dig!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top