För gammal för att köra fort ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag var ute en sväng i helgen, planen var bombrepa, men fan va tråkigt det var. Vägarna är fulla med tjälskott, gropar, bulor, grus och annat mög. Antingen studsar man så att enda kontakten med hojen är ett stadigt tag i styret, eller så glider man på tvärn i gruset. En gixxer är ju komplett usel på sån väg, och jag har inte riktigt samma bild av att man studsade omkring som en träsko i en torktumlare på den tiden, så nog fan har vägarna blivit sämre :(

Men dom få ställen det var bra asfalt på gjorde jag funktionskontroller på både gasrulle och spjällhus :hihi

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag var ute en sväng i helgen, planen var bombrepa, men fan va tråkigt det var. Vägarna är fulla med tjälskott, gropar, bulor, grus och annat mög. Antingen studsar man så att enda kontakten med hojen är ett stadigt tag i styret, eller så glider man på tvärn i gruset. En gixxer är ju komplett usel på sån väg, och jag har inte riktigt samma bild av att man studsade omkring som en träsko i en torktumlare på den tiden, så nog fan har vägarna blivit sämre :(

Men dom få ställen det var bra asfalt på gjorde jag funktionskontroller på både gasrulle och spjällhus :hihi
Hmmm...därför man skaffade en GS...:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: IQ

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

Just det faktum med de dåliga vägarna i kombination med körställningen gjorde att jag gick från Fireblade till S1000R
En kompromiss, men vägarna är fortfarande dåliga…
Kanske borde det blivit en XR eller en Multistrada istället? ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Just det faktum med de dåliga vägarna i kombination med körställningen gjorde att jag gick från Fireblade till S1000R
Ibland känns det nästan lämpligare med något från Hägglunds istället :gnissla

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Ibland känns det nästan lämpligare med något från Hägglunds istället :gnissla

Därför ska man köra det man själv gillar, inte vad andra tycker är lämpligt. :fakta

Nu har jag en speciell motorcykel med ett reglage till höger på styret där det går att reglera inte bara ljudvolymen utan också hastigheten! :tummenupp

Men det bästa är ändå att det är jag som bestämmer och kan således anpassa hastigheten efter rådande förhållanden. ;)

Lite udda, jag vet, då man ska hålla hastigheten eller köpa en GS. :tungan

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Därför ska man köra det man själv gillar, inte vad andra tycker är lämpligt. :fakta

Nu har jag en speciell motorcykel med ett reglage till höger på styret där det går att reglera inte bara ljudvolymen utan också hastigheten! :tummenupp

Men det bästa är ändå att det är jag som bestämmer och kan således anpassa hastigheten efter rådande förhållanden. ;)

Lite udda, jag vet, då man ska hålla hastigheten eller köpa en GS. :tungan
Hm håna på du..men du kommer aldrig kunna hänga på mig ändå :hjarta....

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Hm håna på du..men du kommer aldrig kunna hänga på mig ändå :hjarta....

Nu skulle jag inte kalla det håna direkt, gillar du din GS så ska du fortsätta köra den. :krama
Och jag hänger sällan på utan kör i egen hastighet. :hjarta
Jag behöver inte en SkitHoj för att köra fortare på gata än de som har en motorcykel de älskar att tillbringa tid i sadeln med! :crash
Men annars, helt rätt, men så är jag en gammal grävling också! ;)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Inte helt fel på bana heller - blev GS:en förra helgen eftersom S:en vägrade koppla ur. Förvånansvärt trevlig att köra på Kinnekulle, lite busskänsla men det gick inte långsammast.

Inte snabbast heller....... :)

Nä då, Då måste du skaffa en Triumph daytona 90 tal.. fråga grävlingen :tungan

Jag tror vår vän Nikehaj har lässvårigheter då denne borde kunnat läst att inte ens Tobias, en betydligt snabbare och yngre förare, lyckades särskilt bra att tävla med en Daytona då den var ny. ;)
Men han var aldrig sist! :tummenupp
Men nu kör jag en motorcykel jag tycker väldigt mycket om och det kan reta. :arsele
Men en literklubbas vikt och en tjejhundras effekt tillsammans med en inte särskilt snabb förare på en 25 år gammal motorcykel är inte direkt ett säkert kort för vinst! :hihi

Men jag behöver inte en GS för att hålla igen eller köra från andra på landsvägen. Att en GS med bättre förare är snabbare på bana stör mig inte heller, vilket också kan reta känsliga. :hihi

Mike Hailwood, sök på nätet ni som inte vet, ansåg att det räckte med 70 hästar.
Malcolm Uphill, en kille från Wales, lyckades hålla en genomsnittshastighet på 100 mph runt Isle of Man 1969 på en standard Triumph. Så K81 döptes om till TT100.

Det behövs inte många hästar för att köra fort men utan ungdomens avsaknad av konsekvenstänkande är det bra att äldre som inte hunnit få just detta kör lite långsammare. :hej

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Jag tror vår vän Nikehaj har lässvårigheter då denne borde kunnat läst att inte ens Tobias, en betydligt snabbare och yngre förare, lyckades särskilt bra att tävla med en Daytona då den var ny. ;)
Men han var aldrig sist! :tummenupp
Men nu kör jag en motorcykel jag tycker väldigt mycket om och det kan reta. :arsele
Men en literklubbas vikt och en tjejhundras effekt tillsammans med en inte särskilt snabb förare på en 25 år gammal motorcykel är inte direkt ett säkert kort för vinst! :hihi

Men jag behöver inte en GS för att hålla igen eller köra från andra på landsvägen. Att en GS med bättre förare är snabbare på bana stör mig inte heller, vilket också kan reta känsliga. :hihi

Mike Hailwood, sök på nätet ni som inte vet, ansåg att det räckte med 70 hästar.
Malcolm Uphill, en kille från Wales, lyckades hålla en genomsnittshastighet på 100 mph runt Isle of Man 1969 på en standard Triumph. Så K81 döptes om till TT100.

Det behövs inte många hästar för att köra fort men utan ungdomens avsaknad av konsekvenstänkande är det bra att äldre som inte hunnit få just detta kör lite långsammare. :hej
Nä då lilla gubben här finns inga lässvårigheter...de e mera ditt gamla skryt om att du är den enda på sporthoj som kör sporthoj...men idag så är ju din gamla hoj inte längre klassad som sporthoj!! din gamla gula raket ...möjligtgvis vis åt touring hållet..likt min GS.. och ja,, Jag har kört många sporthojar :krama

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nä då lilla gubben här finns inga lässvårigheter...de e mera ditt gamla skryt om att du är den enda på sporthoj som kör sporthoj...men idag så är ju din gamla hoj inte längre klassad som sporthoj!! din gamla gula raket ...möjligtgvis vis åt touring hållet..likt min GS.. och ja,, Jag har kört många sporthojar :krama

Nä du gamla gubben, det där med ironi har tydligen gått dig helt förbi. :crash
Nu har forumet ett namn som förut betydde att flera körde en motorcykel av den typen, men så är det inte längre... :rodnar
Det kan man tycka vad man vill om, men vad du klassar min hoj som pissar katten i trädgården! :Bugar
Alla med någon kunskap vet att en gammal Daytona är för stor, för tung och saknar kraft att vara snabbast. :fakta Så varför inte fatta det? :va

Jag har skakat hand med några kända som är något snabbare än mig, Joey Dunlop, Gary Johnston, Michael Dunlop och nu senast Peter Hickman, gör det mig till en bättre SportHojare? :va

Jag har också kört många SportHojar och med dessa klibbat däck på landsväg, gör det mig till en bättre SportHojare? :va Eller bara en idiot som inte borde kört så fort? :hihi

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Nä du gamla gubben, det där med ironi har tydligen gått dig helt förbi. :crash
Nu har forumet ett namn som förut betydde att flera körde en motorcykel av den typen, men så är det inte längre... :rodnar
Det kan man tycka vad man vill om, men vad du klassar min hoj som pissar katten i trädgården! :Bugar
Alla med någon kunskap vet att en gammal Daytona är för stor, för tung och saknar kraft att vara snabbast. :fakta Så varför inte fatta det? :va

Jag har skakat hand med några kända som är något snabbare än mig, Joey Dunlop, Gary Johnston, Michael Dunlop och nu senast Peter Hickman, gör det mig till en bättre SportHojare? :va

Jag har också kört många SportHojar och med dessa klibbat däck på landsväg, gör det mig till en bättre SportHojare? :va Eller bara en idiot som inte borde kört så fort? :hihi

Haha grävling!..ta det lungt inget illa menat...:hjarta

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Kört engelskt i över 30 år så jag är härdad! :krama

Jag "håller" sällan skyltad hastighet men kör sällan "för fort" utan anpassar hastigheten och har därför överlevt! :)
Hm..och jag har ju också så kört lite mer än 30 år++ år :) ..Tack o lov ingen mc, med Engelsk Orginal mög..:hihi:blah:hjarta

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Hm..och jag har ju också så kört lite mer än 30 år..Tack o lov inget Engelsk mög..:hihi:3freak:blah

De vidsynte har naturligtvis överseende med de som ännu inte sett ljuset! :hej
För med fel inställning är det engelska möget skit så dessa ska således inte befläcka ryktet med denna uppfattning! :crash
För mig tog det nästan 10 år. Utan Rådhe hade jag nog haft 40 år i sadeln på engelskt mög... :tungan
Men då pratar vi naturligtvis lite äldre mög. Två kamrater med nyare mög, liknande utanförvägentypsmotorcykel, ville inte att jag skulle köra grusväg på vår senaste resa då de inte hade lämplig motorcykeltyp. :hihi
Jag påminde då min engelske kamrat att då vi senast körde grusväg körde jag min gula skottkärra utan problem. :hihi

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
De vidsynte har naturligtvis överseende med de som ännu inte sett ljuset! :hej
För med fel inställning är det engelska möget skit så dessa ska således inte befläcka ryktet med denna uppfattning! :crash
För mig tog det nästan 10 år. Utan Rådhe hade jag nog haft 40 år i sadeln på engelskt mög... :tungan
Men då pratar vi naturligtvis lite äldre mög. Två kamrater med nyare mög, liknande utanförvägentypsmotorcykel, ville inte att jag skulle köra grusväg på vår senaste resa då de inte hade lämplig motorcykeltyp. :hihi
Jag påminde då min engelske kamrat att då vi senast körde grusväg körde jag min gula skottkärra utan problem. :hihi
Haha vilket ljus!?...själv gick jag med Japan..när det begavs sig..:tummenupp

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Haha.. passar mig bra kört runt Japan ,Australien.. och en del andra vänster länder...:fyllisar..Nord Koreanska gränsen den va tuff när grabbarna kom springande med sina AK 47 och då va det tur vi hade vår Svenska ambassad då i Pyongyang..:cool:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka