fazerfun
Gudomlig sporthojare
Inser att jag lägger upp smashläge för dräpande kommentarer men here goes....är 43 år, trebarnsfarsa och över medel formmässigt (inte mkt men dock...). Jag tränade taekwondo för en 10 år sedan, 5 år totalt (ren motion) och fick i samband med det testa thaiboxning -och gillade det skarpt. Det hade en intensitet och allsidighet som jag saknade hos taekwondon; det var enklare med träningstider etc. Men så kom ju kottarna och då blev tiden för knapp.
Nu lurar jag på att testa thaiboxning igen, för träningens skull. Det jag funderar på är om det kanske är FÖR hårt, om kroppen ska hålla. Konditionsmässigt kommer jag nog att hänga med men det var ett bra tag sedan jag utsatte min kropp för just den här typen av träning.
Sen är det ju en imagefråga: blir man ett kul eller bara besvärande inslag bland alla 25-åringar?
Ni som kör, hur ser det ut på era klubbar?
Nu lurar jag på att testa thaiboxning igen, för träningens skull. Det jag funderar på är om det kanske är FÖR hårt, om kroppen ska hålla. Konditionsmässigt kommer jag nog att hänga med men det var ett bra tag sedan jag utsatte min kropp för just den här typen av träning.
Sen är det ju en imagefråga: blir man ett kul eller bara besvärande inslag bland alla 25-åringar?
Ni som kör, hur ser det ut på era klubbar?