För gammal för thaiboxning?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Nuuu såg jag...sorry. Låter dock som en rätt tävlingsinriktad klubb? Mkt sparring och matchträning? Jag är mer intresserad av teknik och fys

om du är nybörjare, är det mer fys och teknikövningar etc du fokuserar på än att sparras ofta och gärna. du ska kunna skiten först innan du får gå upp i ringen, så att säga...

finns prova på dagar, så bara ta med tandskyddet dit nån dag :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Savate?? Det låter...moget :D

Visst har thaiboxning, mma mfl lite "rakade killar med tribals i svettluktande källare" image över sig. Samtidigt så är det under rätt förutsättningen enormt effektiv träning. Många andra kampsporter är ganska omständiga med sina olika graderingssystem, det är lågintensivt och en helt annan typ av träning.

Visserligen var det i Belgien och de klassiska dräkterna är bajsfula.
Men mitt intryck var att det var en seriös och trevlig kampsport.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tuta och kör. :) När jag tränade kampsport hade vi ett flertal äldre med i klubbarna, det var ofta mer fart i dem än de unga odågorna (som inte helt sällan var lite bakis)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har en kollega som är MMA-instruktör och han lurade med mig på en nybörjarträning. Kollade lite på de mer rutinerade innan det var dags för min träning. En herre var minst 60 och han hängde med bra. :)

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Fight Club Stockholm är en grym klubb tränade där 2år. Körde 6-8pass i veckan. Man kan köra hur mycket man vill då dem har flera pass per dag. Dem hade flera personer som tävlade och vann mycket i SM, VM, EM. Dick Alvares som var huvud tränare när jag var där är riktigt grym!

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Absolut inte för gammal. Skiljer ju lite från klubb till klubb hur dom delar upp nivåer.
Av egen erfarenhet med div k-sporter (gått en hel del olika ett par/nått år hit o dit) väljer man nivån ganska mycket själv, brukar finnas likasinnade till det man väljer. Just muay thai körde jag ett tag i skara(över 10år+ sen o Pothawan som starta klubben dock inte huvudtränare men skysta tips då han var där). Skulle säga att det var stor ålderskilldnad och stor skilldnad på"nivå" även i samma grupp.

Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag har en polare som började med karate vid 37, ställde upp i SM som gulbältare och låg och sprattlade på rygg efter 15 sekunder.

Vi driver med honom fortfarande. Men bara för att han tar det så allvarligt.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Jag har tävlat för Fight club sthlm och kan varmt rekommendera dem!
Som någon skrev innan är det en väldigt aktiv klubb och ställer upp på många tävlingar.
Nu har jag dock tagit ett sabbatsår sen dom bytte lokaler, ligger nu vid sabbatsberg sjukhus.
Tror det gör lite ont i början tills man börjar slappna av och inser att det inte gör ont när man kan försvara sig.
Ofta blir det tyvärr skador på nybörjar passen då man är stel och spänner sig. Men gört!!

Kan Jerker kan alla :p:tuttar

Tack för inputen. Vallentuna är fel sida stan dessvärre. Känner du till Fight Club på Dalagatan? De har massor med pass, bla tidiga mornar, vilket skulle passa mig perfekt

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har en polare som började med karate vid 37, ställde upp i SM som gulbältare och låg och sprattlade på rygg efter 15 sekunder.

Vi driver med honom fortfarande. Men bara för att han tar det så allvarligt.

På 23 år har jag nog aldrig sett ett gulbälte utan överdriven tro på sin egen förmåga så att det även gäller en 37-åring är inte direkt förvånande.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag har en kollega som är MMA-instruktör och han lurade med mig på en nybörjarträning. Kollade lite på de mer rutinerade innan det var dags för min träning. En herre var minst 60 och han hängde med bra. :)

Har du fortsatt?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det kanske du redan vet men så ingen får förutfattade meningar så beror det där alltid på vilken tränare man hittar. Vissa tränare kör mycket fys andra kör slappt oavsett vad man tränar.

Jo det är iofs sant. Där jag tränar har de löst de så att det är två dagar i veckan man tränar tekniker och en dag sparring, där tempot är betydligt högre. Och vill man finns det också Crossfitträning två dagar i veckan i samma klubb för lite extra pengar.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping