För högt ljud i mitt leo vinci

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Finns det några åtgärder man kan göra för att försöka få ner ljudet till runt 98DB? Någonting ni vet man kan stoppa i avgasröret för att få det att låta minder? Oroar mig över att jag inte kommer att få köra :(:(:(:()

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
vbg_snake skrev:
2249097 Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Finns det några åtgärder man kan göra för att försöka få ner ljudet till runt 98DB? Någonting ni vet man kan stoppa i avgasröret för att få det att låta minder? Oroar mig över att jag inte kommer att få köra :(:(:(:()

najtråd och svintoboll

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Det är rätt vanligt att man tar najtråd och lägger ett kryss framför utblåset som man sedan fäster genom att linda najtråden runt slutröret på nåt vis. Det ska visst slå sönder ljudpulserna så att ljudnivån blir lägre.

.

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
vbg_snake skrev:
2249097 Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Av mina år i restaurangbranschen har jag lärt mig en hel del......till grovdisk använde vi något som kallas stålboll....a.k.a stålfitta.....stoppa en sån i blådet så blir det symaskin av den......polaren gjorde det på sin harley....första gången jag hört en tyst harley kan jag säga

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
DunderDan skrev:
2249167 Av mina år i restaurangbranschen har jag lärt mig en hel del......till grovdisk använde vi något som kallas stålboll....a.k.a stålfitta.....stoppa en sån i blådet så blir det symaskin av den......polaren gjorde det på sin harley....första gången jag hört en tyst harley kan jag säga
Stålull? :hihi

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vart hittar jag najtråd? är det vanlig ståltråd vi pratar om =) Kan inte stålull börja brinna? en del säger deta...

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
vbg_snake skrev:

Db killer
ha det
//Robin

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...