Hej,
Jag hade funderingar på att byta olja i hojen själv inför vinterförvaring och när jag kollade hur trångt osv det skulle bli så drog jag igång hojen och såg att oljenivån är väldigt låg. Jag har några nervösa frågor jag gärna tar svar på innan verkstan blir tillgänglig. Det luktar lite bränt gummi när jag kör och en bit packning som jag är osäker på vad den är till för har gått sönder. BMW S1000R 2015, ca 250 mil.
1. Hur mycket kan detta spöa motorn, vet inte hur länge jag kört med denna nivå. Hojen har gått ~120 mil sen 100-mila?
2. Borde inte någon varningslampa indikera detta?
3. Är det normalt att en rad4 på sporthoj slukar olja, dvs att oljenivån har en naturlig förklaring?
4. Såg att en packning utanpå oljefiltret ramlat av, halva hängde på filtret. Se bilder nedan. Vad gör denna packning O-ringen på filtret är intakt, jag har heller inget synligt läckage kan tilläggas.
Vafan nu går det inte att ladda upp filer... sen när blev .jpeg ogiltig?
Jag hade funderingar på att byta olja i hojen själv inför vinterförvaring och när jag kollade hur trångt osv det skulle bli så drog jag igång hojen och såg att oljenivån är väldigt låg. Jag har några nervösa frågor jag gärna tar svar på innan verkstan blir tillgänglig. Det luktar lite bränt gummi när jag kör och en bit packning som jag är osäker på vad den är till för har gått sönder. BMW S1000R 2015, ca 250 mil.
1. Hur mycket kan detta spöa motorn, vet inte hur länge jag kört med denna nivå. Hojen har gått ~120 mil sen 100-mila?
2. Borde inte någon varningslampa indikera detta?
3. Är det normalt att en rad4 på sporthoj slukar olja, dvs att oljenivån har en naturlig förklaring?
4. Såg att en packning utanpå oljefiltret ramlat av, halva hängde på filtret. Se bilder nedan. Vad gör denna packning O-ringen på filtret är intakt, jag har heller inget synligt läckage kan tilläggas.
Vafan nu går det inte att ladda upp filer... sen när blev .jpeg ogiltig?