För mig som vill bo under en sten, hur fan får man bort alla skit-appar i win8?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tycker 8'an som operativ är ganska bra. Mycket stabilare och lättarbetat än 7'an. Men tyvärr gick de på för hårt med gränssnittet vilket förstörde det hela. Det mesta är lika lätt öppnat som i 7'an och i vissa fall snabbare åtkomligt, men det är ändå inte upplagt på ett bra sätt utan man hamnar i nån form av limbo.

Men jag skulle aldrig rekommendera någon att köra 7'an framför 10'an idag. (undantaget bakåtsträvare som har svårt att släppa sargen)

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Har Linux Ubuntu på en dator i sovrummet som mest används för att se film. Passar mig som värnar om min integritet och funkar problemfritt även om det är mindre finesser än med Windows. Slipper dessutom köpa licens eller ladda ner piratkopior som sedan visar sig bara var demoversioner etc.
Så det blir nog Linux i fler datorer här så småningom.

Om du värnar om din integritet, så ska du inte köra Ubuntu, Canonical är lika goda kålsupare som Google,Apple och MS.
Det finns massor av info om det på nätet.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
LinuxMint är min favvo ( http://www.linuxmint.com/download.php ), kör det på merparten av burkarna hemma. Win* åkte ut redan kring år 2000 även på laptopen osv. Jag har haft Win* för att spela med, inget annat. Numera funkar playonlinux så pass bra dock så även spel kör jag under Linux (eller på PS3:an).

Är man mer avancerad och gillar att en installation tar några dygn och vill lära sig saker så är ArchLinux eller Gentoo riktigt smutt.

På jobbet är det en Mac just nu men jag kör mest Linux på den (dualboot med OSX)

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
LinuxMint är min favvo ( http://www.linuxmint.com/download.php ), kör det på merparten av burkarna hemma. Win* åkte ut redan kring år 2000 även på laptopen osv. Jag har haft Win* för att spela med, inget annat. Numera funkar playonlinux så pass bra dock så även spel kör jag under Linux (eller på PS3:an).

Är man mer avancerad och gillar att en installation tar några dygn och vill lära sig saker så är ArchLinux eller Gentoo riktigt smutt.

På jobbet är det en Mac just nu men jag kör mest Linux på den (dualboot med OSX)

Jag kör Arch med LXDE och XFCE som fönsterhanterare på en laptop, tar inte alls så lång tid att installera. Dessutom så laddar man bara ner program som man vill ha. Så jävla skönt att slippa all bloatware. Kör OpenSuse på en laptop, men den installerar också massa program som man aldrig använder.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Uppgradera till Win 10. Det är gratis. Om du inte gillar den så går det att backa tillbaka till åttan igen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Japp, det får bli uppgradering till 10:an istället och nej, jag anser mig inte vara en bakåtsträvare. Däremot gillar jag när saker är som de är, man behöver inte förnya något om det inte behövs. 8:an var nog det dummaste operativet på länge.

Av ren dumhet dock så stängde jag av skiten för uppdateringen till tian då jag är van vid att det dyker upp på den gamla datorn med underbara 7:an. Nu har jag laddat hem programvaran men den vägrar att uppdatera...
Skitsamma, det får bli en återställning så att man får upp den ordinarie rutan istället :D

Dessutom sprang jag på en påse med skräp som skulle till skroten varav det låg en Dell Laptop i påsen.
De kastade den för att den ansågs ha gjort sitt, tonvis med virus och skit på det och inget antivirusprogram i den.
Nu, två timmar senare, så funkar den nästan lika bra som den nyinköpta datorn :) Ny kontorsdator med andra ord och den nyinköpta får gå till sambon istället som klagar över att den "gamla" är så seg.

Jag har inte fastnat för det här med surfplattor än heller men det var fan nära att jag köpte två såna istället... Men jag vill inte att mina ungar ska sitta med sånt skit redan nu så det får vänta några år till.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år