För- nackdelar med NSR -98

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Jag ska eventuellt köpa mig en Honda NSR 125 -98. Den har gått 2000mil och kolven byttes för ca 300mil sedan.
Finns det några grejjor som "brukar" hända med just dem nyare nsr:erna? Har hört att på dem äldre så brukar startmotorn pajja.
Så finns den nått speciellt man ska kolla osv när man ska köpa nyare nsr?
Tacksam för svar!

//Niklas

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
funkar fint, shysst drag i dom, håller bra om man inte klantar sig rejält.
lite taskig å meka med eftersom det e rätt trångt under tanken men annars funkar fint

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
Nsr är snygga men inte mer än så, tyvärr..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ollee skrev:
2085510 Nsr är snygga men inte mer än så, tyvärr..
Vadå inte mer än så? :7peta
Säg någon mycket mer driftsäker 2t 125:a SNygg hoj, kan averka många mil innan kolvbyte och ganska billiga reservdelar.

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
Prestandan fick mig nästan att skratta och känslan i hojen är inte riktigt på topp... men men.. nsr är ju som sagt mycket driftsäktra, så är det!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ollee skrev:
2085538 Prestandan fick mig nästan att skratta och känslan i hojen är inte riktigt på topp... men men.. nsr är ju som sagt mycket driftsäktra, så är det!
Ja och anledningen till att NSR inte har den prestanda som t.ex RS är ju för att de har inte riktit riktat in sig på tävling med sina maskiner. De vill ha en driftsäker hoj som går relativt bra för pengarna.

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
ollee skrev:
2085572 det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.
japp :D å de går att köra med den på bakhjulet då den e strypt till 10kw :yoparty

å den ser förjävligt bra ut som fajter :pannkyss

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
En annan nackdel är att det är 2-takt :p Det kanske inte är en nackdel ur prestanda synpunkt men ur ljud är det förjävligt... palla att åka en sport mc som låter som om man spottar i en burk!! ne 4-takts ljud är det bästa ljudet!! :yoparty

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
SkyNard skrev:
2086342 En annan nackdel är att det är 2-takt :p Det kanske inte är en nackdel ur prestanda synpunkt men ur ljud är det förjävligt... palla att åka en sport mc som låter som om man spottar i en burk!! ne 4-takts ljud är det bästa ljudet!! :yoparty
Ne för det är ju mycket roligare att åka sporthoj som låter som en gräsklippare :tomten

Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
ollee skrev:
2085572 det är sant... det har honda verkligen lyckats med, en driftsäker hoj för en billig peng.

Dude, vadå en billig peng?!

Vet du vad den kosstade ny...? Jag lovar att du inte hänger på nsr_martin när han kör på sin nsr på sviestad:) inte en chans, även fasst du kör på din "skitsnabba mito"...:lol

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
mycket snack! för mig gör det inte så mycket att den låter som en gräsklippare, jag är mer intresserad av hur dom går...NSR vs Mito/RS .. hahahahahahahahaha!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
ollee skrev:
2086543 mycket snack! för mig gör det inte så mycket att den låter som en gräsklippare, jag är mer intresserad av hur dom går...NSR vs Mito/RS .. hahahahahahahahaha!
Ja, för du vågar väll inte lägga ner hojen mer än en millimeter i kurvorna förstår jag? Att åka och gasa rakt fram är ju verkligen sååå givande och utmanande.... :tummenupp

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
NSR_Martin skrev:
2086550 Ja, för du vågar väll inte lägga ner hojen mer än en millimeter i kurvorna förstår jag? Att åka och gasa rakt fram är ju verkligen sååå givande och utmanande.... :tummenupp

VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
ollee skrev:
2086809 VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.
Jag tror inte att de e hojen;) jag tror det e skiten bakom spakarna :rofl :3freak

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ollee skrev:
2086809 VA!? så du menar att en NSR är mer gjord för bana och fortkörning? sluta spekulera i sånt du inte vet... kom hit så tar vi ett varv istället.
Ne den är inte gjord för bana, men en duktig förare på en lite sämre cykel kickar skiten ur en dålig förare på bra cykel, speciellt när skillnade inte är så grymt stora.

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
sluta snacka skit, klart föraren är det viktigaste!...kom så tar vi ett varv istället!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy