För oss som vill åka...(stkhlm)

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Lord Adrian skrev:
2445812 Verkar inte bättre...Spamskägget skall ju supa torrt i Danmark i en vecka, Fille lirar golf i lapphelvetet, Jörgen ollar bergstoppar, d1ce har väl chips å dipp kväll...igen;) och snigel har väl sonen...

FAAAAAN kexet ...Det är ju bara ELITEN kvar....:yoparty

stephenj skrev:
2445814 Vilken tid kommer ni? så drar vi ut en sväng

Har inte tänkt på någon TID ännu..Vädret däremot ser ju lovande ut.....VAD är du sugen på...Sväng alltså....:tungan

Last edited:

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Om ni menar allvar imorgon så hörs vi, lägger mitt nummer i Valrogs PM-korg så kan du sms:a mig när det är dags för väckning.

Mvh och god natt, Stephenj

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Lord Adrian skrev:
2445821 When the spamming gets tough, the tough gets spamming:yoparty :D

YEAAAAH RIGHT.....Dom sover nog va???? Lillen tjock på chips....Skägget på väg...Jugge på nå'n fjälltopp...Fille????....Snigel..JA vad ska man säga..Har sonen.

stephenj skrev:
2445824 Om ni menar allvar imorgon så hörs vi, lägger mitt nummer i Valrogs PM-korg så kan du sms:a mig när det är dags för väckning.

Mvh och god natt, Stephenj
Natti natti Grabben...Hör av mig i morggon......

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Valrog skrev:
2445826 YEAAAAH RIGHT.....Dom sover nog va???? Lillen tjock på chips....Skägget på väg...Jugge på nå'n fjälltopp...Fille????....Snigel..JA vad ska man säga..Har sonen.

Fast Jörgen borde kliva ner från berget snart? Skulle väl vara borta i två veckor?

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Lord Adrian skrev:
2445830 Fast Jörgen borde kliva ner från berget snart? Skulle väl vara borta i två veckor?

Är nog på väg hem typ tror jag...Lillen väntar ju på honom...

Nä ska nog natta nu....Hörs...:trött

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lord Adrian skrev:
2445830 Fast Jörgen borde kliva ner från berget snart? Skulle väl vara borta i två veckor?
Ja nu är jag ånyo nedstigen till den vanliga låga nivån. Var Vad bra.
Var uppe på tre toppar Aguille de Tour på 3500 meter, Gran Paradis på 4060 och Mont Blanc på 4800. Rätt trött ibenen. Men man gasar ju med frambenen å andra sidan... Har hört av Jensa och Andreas om vad som hänt.
Hemskt.

Är det bra med dig?
/J

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jörgen Karlsson skrev:
2445837 Ja nu är jag ånyo nedstigen till den vanliga låga nivån. Var Vad bra.
Var uppe på tre toppar Aguille de Tour på 3500 meter, Gran Paradis på 4060 och Mont Blanc på 4800. Rätt trött ibenen. Men man gasar ju med frambenen å andra sidan... Har hört av Jensa och Andreas om vad som hänt.
Hemskt.

Är det bra med dig?
/J

Förstklassigt! Herr Karlsson åter i riket.:tummenupp

Jo det har varit ett par tunga dagar, även om ingen av oss kände honom "på riktigt"

Jodå, läget är under kontroll. Berätta lite klätterskrönor, nurå!!! Är toppen välollad?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lord Adrian skrev:
2445839 Förstklassigt! Herr Karlsson åter i riket.:tummenupp

Jo det har varit ett par tunga dagar, även om ingen av oss kände honom "på riktigt"

Jodå, läget är under kontroll. Berätta lite klätterskrönor, nurå!!! Är toppen välollad?
Jo det var rätt omtumlande, har inte klättrat mycket innan, i synnerhet inte med linor och så, bara testat på vägg en gång här hemma. Det var skrämmande men kul att lita på utrustningen och den nyförvärvade kunskapen på ett så påtagligt sätt som det ändå innebär mer man bokstavligt talat hänger sitt liv på det. Även glaciärvandring var lärorikt trots stegjärn och säkerhetslina. I glaciärernanas finns ofta Crevacs, dvs sprickor i glaciererna. Ofta överbryggade med försåtliga snöbryggor. Kort och gott så insåg jag att utan guide på de höjderna så hade jag sannolikt varit rökt. Det var också flera som gick i massiven utan guide som fick flygas ned med per helikopter efter att de hamnat i nödsituation.

Nåväl, det var rätt kul, men tre toppar på lite drygt en vecka känns i kroppen. det vbar dock ett bra sätt att succesivt ackumulera höjdvana. Trodde inte att det skulle bli Mont Blanc på slutet, det var ju mest ett mål om väder, ork mm stämde, så jag blev lite förvånad när jag helt plötsligt fann mig ståendes på toppen. Men för att inte spä på hedningaryktena kring oss nordbor så beslöt jag efter en inre kris att avstå ollningan och istället, helt svenskt, lägga in en ny snus och deponera den gamla. Försökte även bjuda några av de kringstående men de ansåg sig redan tillräckligt yra av den tunna luften.Katoliker?

Kollade även efter Njelgers spyor på toppen men såg platt intet. Måhända har det snöat sedan kullen sist skändades av SH.:va

Blev fö djäkligt sugen på att elda ur HD:n där nere på serpentinvägarna, vilket akustik det skulle bli när man dönar mellan alpväggarna dessutom!
Ortsbefolkningen åkte mest motard/offroad, och det dånade ju rätt fint det med trots att det bara var 600 cc. Så jag är lite svältfödd på V-twin-ljud nu. Ska ned till garaget och vecka sothoran nu efter min brunch

Går åskbocken som hon ska? det ska ju vara bra hojväder nu en tid!!

/J

Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jörgen Karlsson skrev:
2446052 Jo det var rätt omtumlande, har inte klättrat mycket innan, i synnerhet inte med linor och så, bara testat på vägg en gång här hemma. Det var skrämmande men kul att lita på utrustningen och den nyförvärvade kunskapen på ett så påtagligt sätt som det ändå innebär mer man bokstavligt talat hänger sitt liv på det. Även glaciärvandring var lärorikt trots stegjärn och säkerhetslina. I glaciärernanas finns ofta Crevacs, dvs sprickor i glaciererna. Ofta överbryggade med försåtliga snöbryggor. Kort och gott så insåg jag att utan guide på de höjderna så hade jag sannolikt varit rökt. Det var också flera som gick i massiven utan guide som fick flygas ned med per helikopter efter att de hamnat i nödsituation.

Nåväl, det var rätt kul, men tre toppar på lite drygt en vecka känns i kroppen. det vbar dock ett bra sätt att succesivt ackumulera höjdvana. Trodde inte att det skulle bli Mont Blanc på slutet, det var ju mest ett mål om väder, ork mm stämde, så jag blev lite förvånad när jag helt plötsligt fann mig ståendes på toppen. Men för att inte spä på hedningaryktena kring oss nordbor så beslöt jag efter en inre kris att avstå ollningan och istället, helt svenskt, lägga in en ny snus och deponera den gamla. Försökte även bjuda några av de kringstående men de ansåg sig redan tillräckligt yra av den tunna luften.Katoliker?

Kollade även efter Njelgers spyor på toppen men såg platt intet. Måhända har det snöat sedan kullen sist skändades av SH.:va

Blev fö djäkligt sugen på att elda ur HD:n där nere på serpentinvägarna, vilket akustik det skulle bli när man dönar mellan alpväggarna dessutom!
Ortsbefolkningen åkte mest motard/offroad, och det dånade ju rätt fint det med trots att det bara var 600 cc. Så jag är lite svältfödd på V-twin-ljud nu. Ska ned till garaget och vecka sothoran nu efter min brunch

/J

Välkommen hem Herr Jörgen!
Hoppas det va lika bra som det låter...Blir ju lite avis måste jag erkänna.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
ha, nu har jag oxå hittat hit!!:yoparty

Ska dock äta upp min halva pan pizza från igår, duscha och gasa iväg till Ullis för en poker/utekväll i Uppsala!!:fyllisar

puss puss ;)

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Här är jag!!

Har försökt komma i kapp med trädgård, hushåll..
och lite sånt som blivit åsidosatt under en tid..

Å det enda jag kan göra nu är att spamma ... :D

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Snail_shell skrev:
2446538 Här är jag!!

Har försökt komma i kapp med trädgård, hushåll..
och lite sånt som blivit åsidosatt under en tid..

Å det enda jag kan göra nu är att spamma ... :D

Ska inte du leka med grabben???:7peta
Eller är det din tur att leka nu?

Last edited:

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Ni som vill får hänga med i morgon SÖNDAG 060910. Vi är några Roslagsraketer som ska ut på en sväng i halvlungt tempo. Vi träffas vid statoil Norrtälje 1100.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jörgen Karlsson skrev:
2446052 Jo det var rätt omtumlande, har inte klättrat mycket innan, i synnerhet inte med linor och så, bara testat på vägg en gång här hemma. Det var skrämmande men kul att lita på utrustningen och den nyförvärvade kunskapen på ett så påtagligt sätt som det ändå innebär mer man bokstavligt talat hänger sitt liv på det. Även glaciärvandring var lärorikt trots stegjärn och säkerhetslina. I glaciärernanas finns ofta Crevacs, dvs sprickor i glaciererna. Ofta överbryggade med försåtliga snöbryggor. Kort och gott så insåg jag att utan guide på de höjderna så hade jag sannolikt varit rökt. Det var också flera som gick i massiven utan guide som fick flygas ned med per helikopter efter att de hamnat i nödsituation.

/J

Härligt att du är hemma i ett stycke och att du haft det bra!

Känner igen det där med glaciären och guider. jag var där och åkte skidor två dagar nån gång på åttiotalet (som jag väl berättade?) under dom två dagarna såg vi ~6-10 helikopterevakueringar....Lat som jag är nöjde jag mig med linbanan upp till 3800m höjd...;)

jorå, Bocken har hälsan, men är lite bister på husse efter att ha fått stå tjudrad i garaget lite för mycket sista veckorna pga otjänlig väderlek och för mycket jobb. Sitter fö på jobbet nu...:(

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Valrog skrev:
2447387 Lite spammsugen eller?:tungan

Jag inte säga annat än att det blev lite tyst..

Vart tog alla vägen??
Visserligen med viss rätt..

Men nu sitter jag här..

Kchsst!
Pssssss
Kroucht
Klunk klunk klunk..
Ahhhhh.. :yoparty
:D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...