För stora arlen ness byxor?

PNorth

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Letar
För långa arlen ness brallor

Vad gör man? Köpt ett par byxor med knäpuckar i stl 52 från FCMoto. I midjan är de precis att det går få på sig dem men eftersom jag har korta ben så tycker jag knäpuckarna sitter för långt ner (precis över stöveln). Vad göra? Nån som haft liknande problem. Provat en 50 i svensk butik men den var för tight i midjan. Är alla smala modeller här på sportforum? Själv har jag 32/32 i jeans..

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
PNorth skrev:
2042349 Vad gör man? Köpt ett par byxor med knäpuckar i stl 52 från FCMoto. I midjan är de precis att det går få på sig dem men eftersom jag har korta ben så tycker jag knäpuckarna sitter för långt ner (precis över stöveln). Vad göra? Nån som haft liknande problem. Provat en 50 i svensk butik men den var för tight i midjan. Är alla smala modeller här på sportforum? Själv har jag 32/32 i jeans..

Om puckarna sitter precis ovanför stövlen, borde inte knäskydden sitta helt fel då ? :va

Jag har förövrigt 32/36 i jeans. Fast de sitter inte i midjan..

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Köpte skinnbrallor som sitter perfekt runt midjan och knäskyddden sitter perfekt men de sitter lite slappt röven samt att det korvar sig lite precis över knät/knäskydden. Funderar på att köpa andra brallor som sitter mer tajt men verkar vara svårt för en som har korta ben att hitta ett par som passar bättre .. Har storlek 48 (damstorlek!) på dem... Köpte även jacka i 52 o den sitter så bra så ! :)

O ja har 32 i midjan o 30 längd på jeans/byxor.

Last edited:

PNorth

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Letar
Motin skrev:
2047536 Köpte skinnbrallor som sitter perfekt runt midjan och knäskyddden sitter perfekt men de sitter lite slappt röven samt att det korvar sig lite precis över knät/knäskydden. Funderar på att köpa andra brallor som sitter mer tajt men verkar vara svårt för en som har korta ben att hitta ett par som passar bättre .. Har storlek 48 (damstorlek!) på dem... Köpte även jacka i 52 o den sitter så bra så ! :)

O ja har 32 i midjan o 30 längd på jeans/byxor.

Är det Arlen Ness du talar om som du har? Vad har du för stl i jeans då? Helt sjukt isf om du kommer i 48 i midjan. Konstigt att det inte finns fler än ett läge att knäppa. Såg dock att man kan be en skräddare sy in knappen en bit så man får lite mer space..

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
PNorth skrev:
2049773 Är det Arlen Ness du talar om som du har? Vad har du för stl i jeans då? Helt sjukt isf om du kommer i 48 i midjan. Konstigt att det inte finns fler än ett läge att knäppa. Såg dock att man kan be en skräddare sy in knappen en bit så man får lite mer space..

Nej Dainese Firefly byxorna har jag. Har 32 i midjan på jeans.

Argyle skrev:
2049777 Altså skydden skall sitta rätt när du sitter på hojjen, har du kollat det?

Beror på vem du frågar men japps mina skydd sitter rätt när ja sitter på hojen

Svep skrev:
2049824 Där har du varför de sitter slappt i röven =)

Japps förmodligen ;)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Argyle skrev:
2049777 Altså skydden skall sitta rätt när du sitter på hojjen, har du kollat det?
Inte fan sitter man på hojen när man behöver skydden, då ligger man som en spindel på asfalten.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!