Zinik
Kaizen
190 103-115kg och har/haft helställ 58. Har för mig att mitt första ställ var 56 och de var delat.. Men även då 190 och plus 100 kg..
Köpte du i Lelles monter? De snackar ganska mycket där... Va på jakt efter ett nytt Dainese, gick dit och får till svar
"näpp! Du ska ha ett alpinestars, du är lång och smal. Testa ett 48" Trycker i mig det stället och får inte igen dragkedjan runt benen.
"Ja detta passade ju bra... behöver nog större storlek"
"Nej, du ska ha ett Spidi GP ställ!" kommer en annan och säger.
Efter massa frust och pust så fick jag av mig stället, sätter på mig Spidi GP stället och det satt bra.
"Ska vi köra på det då?"
"Jag vill gärna testa ett nytt Dainese då jag har ett Laguna Seca redan och är nöjd med det men behöver en större storlek då jag växt ur mitt gamla"
"Nää, det kommer inte passa lika bra som det här"
"Men jag vill ändå pröva"
"Nä ingen idé, kör på detta nu!"
Vart lite småförbannad när han sa emot hela tiden så gick vidare och kom tillbaka när vi var påväg ut och såg det Dainese stället jag letat efter. Kränger på mig stället och det satt bättre än Spidi. Då kommer samma kille som nämnt ovan och bara
"Gillar du det eller?"
"Ja fan, det här ska jag ha"
"Ja, denna modellen på Dainese är perfekt för dig som är lång och smal"
Köpte detta och såg även killen, som sa att jag skulle ha Spidi stället, skakade på huvudet när jag betalat och log tillbaka mot honom samtidigt som mitt långfinger vill peta sig upp ur handen på mig
Så det är väldigt mycket snack på de där mässorna känns det som och att man inte får det man EGENTLIGEN ska ha utan att de vill sälja ställ som kanske inte säljer annars...
Jag fattar inte varför ni ska hålla på och ha så förbannat små skinnställ??
Speciellt inte en gatåkare som ska kunna gå till glasskiosken i det..
Bättre att ha ett som sitter bekvämt så man kan röra sig i det ordentligt!
Och JA, jag har kraschat mer gånger än mitt minne minns, och har aldrig märkt att tex skydden från knän åker upp till pungen eller liknande pga en marksyning och jag har aldrig hört nån konkurrent nämna förstortskinnställsproblemet heller
Bara min personliga åsikt
Låter stort. För stort. Kan skydden flytta på sig i sidled (knä/axlar) etc?
Jag själv är 193 / 100 kg och kör med 52 lindstrands, alpinestars är små i storlek minns jag rätt så var en 56a bra. Man får andas inn lite o sträka på ryggen så man får igen dragkedjan
Ska man ändå böka o skit med helställ/2delat så får det iallfall sitta när det smäller
Lägg ut skiten på blocket, köp ny skit. enkelt!
Det här med att skinnställen ska vara så tighta. Ibland i tex MotoGP och lopp från Isle of Man ser man att det fladdrar som bara den. Varför har de det så? Ökad rörlighet på bekostnad av säkerhet?
De kör ju i airbagförsedda ställ, så jag tror att glappet fylls på med kuddarna vid krasch.
Jag fattar inte varför ni ska hålla på och ha så förbannat små skinnställ??
Speciellt inte en gatåkare som ska kunna gå till glasskiosken i det..
Bättre att ha ett som sitter bekvämt så man kan röra sig i det ordentligt!
Och JA, jag har kraschat mer gånger än mitt minne minns, och har aldrig märkt att tex skydden från knän åker upp till pungen eller liknande pga en marksyning och jag har aldrig hört nån konkurrent nämna förstortskinnställsproblemet heller
Bara min personliga åsikt
Fast ett 60 ställ är väl stort. Jag är 204 och skulle antagligen inte komma i ett 60 ställ men om jag hade gjort skulle jag troligen kunna använda den som windsuit också för jag väger bara 85kgJag är 178, ca 85kg. Har 54 på ställen och mindre än så skulle jag aldrig ta på mig, jobbigt att köra race om man redan innan start har svårt att andas och röra sig på cykeln
Airbag säger du? hhmm, låter intressant. Hur funkar det egentligen?
Ser pösigt ut..speciellt om man kollar på ryggen och över triceps.
Men bara du kan avgöra om skydden sitter där de ska o inte glider lätt...samt ifall det är bekvämt.
Dock känns det som du redan svarat på den frågan när du posta denna fråga. Har du ens funderat på tanken om stället är för stort..så är det nog det.
Annars hade du postat hur nöjd du är med ditt nya skinnställ som sitter perfa
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |