Gustav1 skrev:Va..kan man skada sig när man kör motorcykel?
Nej, det är bara vad "dom" vill få oss att tro.
Gustav1 skrev:Va..kan man skada sig när man kör motorcykel?
No offence, men jag lackar ur lite av att läsa det du menar/formulerar.. Väldigt ofta är det yttre faktorer, som överaskar en när man tar det lugnt, och inte när man stuntar. De flesta olyckor, sker i komb. med andra fordon, grus på vägen, oljespill osv. Sällan man ser/hör att ngn förolyckas pga av ett stunt.Maverick_ou812 skrev:Tips till dessa puckon, knyt näven och slå den i asfalten, det motsvarar ca: 30 km/h. Gör det ont? Å fan....
No offence taken.IronMike skrev:No offence, men jag lackar ur lite av att läsa det du menar/formulerar.. Väldigt ofta är det yttre faktorer, som överaskar en när man tar det lugnt, och inte när man stuntar. De flesta olyckor, sker i komb. med andra fordon, grus på vägen, oljespill osv. Sällan man ser/hör att ngn förolyckas pga av ett stunt.
Har skrivit om det förr, så det är väl lite utnött, men det kunde verkligen ha kostat mitt liv i augusti - körde på slangen, full kontroll drar 4an ut, och stabilt - *pang*, kedjan gick av - troligen pga av konstruktionsfel, då den rullat 100 mil med korrekta inst, nitad korrekt etc, ramla av bågen å hängde kvar i styret, i 200+ rakt mot ett betongfundamente. Det finns saker man inte förmår att påverka själv.
Är säkert flertalet dödsolyckor per år, där det är ren otur ..ngt fel med hojjen, vilda djur eller vad som helst - som man inte kan påverka för fem öre, trots att man ser över sin hoj och kör lugnt och fint, man dör även i lagliga farter.
Hade jag varit ett pucko om jag omkommit, för att jag kört på slangen, men den gick av pga av felkonstruktion ?
Eller hade nån annan varit pucko som blev påkörd bakifrån av rattfyllo
![]()
![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |