#Olsson# skrev:Kört många år i shorts och utan hjälm i USA. Helt underbar känsla
peter_n skrev:Ja har man inget att skydda så behövs ju inget skydd.
Det är nog OK att du inte har hjälm
Robban_C skrev:Jag tycker inte det är speciellt för 125-förare. Man ser ju titt som tätt fullstora sporthojar med förare som har mer eller mindre dålig klädsel.
Belv förra sommaren omkörd på E20 av några sporthojar en kväll. Flera av dom åkte i jeans och skinnjacka.
Jag höll själv vid detta tillfälle en god bit över 200 (240? minns inte exakt).
Jaja, jag åkte fort. Mycket fort. Olagligt fort med mer. Men jag hade åtminstone allt skydd man kan tänka sig utom ryggskydd.
#Olsson# skrev:Kört många år i shorts och utan hjälm i USA. Helt underbar känsla
CalleE skrev:Jag tycker idén om att "skylla sig själv" är befängd. Tänk alltid på att det är någon annan som ska torka upp efter er när ni har gjort bort er, risken att behöva sanera jätteklägg är större efter en vurpa utan hjälm/skydd alls än när skiten är inpacketerad...
Edholm skrev:Kör sällan med stället på.. av den enkla anledningnen att det är för jobbigt.. Sen så skadar det ju enbart mig och ingen annan.
PacMan skrev:Jag belv omkörd i Tingstadstunneln igår, av en Transalp eller nåt med en gubbe i textil-mc-jacka och.....håll i er nu.....shorts!!! :kocko
De som behöver betala för din ihoplappning då?Edholm skrev:Kör sällan med stället på.. av den enkla anledningnen att det är för jobbigt.. Sen så skadar det ju enbart mig och ingen annan.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|