Förare av 125:or!?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag belv omkörd i Tingstadstunneln igår, av en Transalp eller nåt med en gubbe i textil-mc-jacka och.....håll i er nu.....shorts!!! :kocko

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Från topp till tå.

Hjälm
Ryggskena
Skinnställ
Läder handskar
MC boots

Används alltid av mig!

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Robban_C skrev:
Jag tycker inte det är speciellt för 125-förare. Man ser ju titt som tätt fullstora sporthojar med förare som har mer eller mindre dålig klädsel.

Belv förra sommaren omkörd på E20 av några sporthojar en kväll. Flera av dom åkte i jeans och skinnjacka.
Jag höll själv vid detta tillfälle en god bit över 200 (240? minns inte exakt).

Jaja, jag åkte fort. Mycket fort. Olagligt fort med mer. Men jag hade åtminstone allt skydd man kan tänka sig utom ryggskydd.

Om man läser innantill så kan man läsa följande:
[EDIT 2]
Detta gäller såklart även förare av customhojar och alla andra hojar också

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tycker de låter helt jävla hjärndött att inte åka med skinställ hjälm ryggplatta osv... men å andra sidan så får dem som gör det skylla sig själva.. å ni boys.. bara för att det finns hoj åkare på 50 bast så betyder det inte att dem är direkt smarta.. de finns idioter som överleft å blivit 50 oxå ;)

som sagt när ja har köpt min hoj så är det alltid skinställ hjälm å ryggplatta som gäller även om ja bara ska till grannen 5m ner på gatan..

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Jag tycker idén om att "skylla sig själv" är befängd. Tänk alltid på att det är någon annan som ska torka upp efter er när ni har gjort bort er, risken att behöva sanera jätteklägg är större efter en vurpa utan hjälm/skydd alls än när skiten är inpacketerad...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
CalleE skrev:
Jag tycker idén om att "skylla sig själv" är befängd. Tänk alltid på att det är någon annan som ska torka upp efter er när ni har gjort bort er, risken att behöva sanera jätteklägg är större efter en vurpa utan hjälm/skydd alls än när skiten är inpacketerad...

mjo om folk har vett nog i skalle å åka med ställ så ligger allt i en påse färdigförpackat åt ambulans grabbarna... så för att respektera dem som tar hand om ens kvarlevor så bör dem iaf åka i en soppsäck eller liknande.. nej skämt å sido.. det är som du säger man skall även tänka på dem som får ta han som skiten sen....

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Kör sällan med stället på.. av den enkla anledningnen att det är för jobbigt.. Sen så skadar det ju enbart mig och ingen annan. :)

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
kör med gore-tex ställ, stövlar handskar och hjälm.. :tummenupp

en kompis i min skola körde av vägen i ca 140 med sin RS, han hade inget skydd alls utom hjälmen...men han klarade sig helt utan skador...helt otroligt vad vissa kan ha tur.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag åkte bara med lite kraftigare jacka o brallor på sin höjd, men det var andra tider då, nu är många fler så medvetna om skydd.

Man hade dels inet råd, sånna skydd kostade ju mer än grejorna man åkte med och dels var man odödlig.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
PacMan skrev:
Jag belv omkörd i Tingstadstunneln igår, av en Transalp eller nåt med en gubbe i textil-mc-jacka och.....håll i er nu.....shorts!!! :kocko

Det är precis lika bra skydd som jeans. Efter ca. 2 m på asfalten så är jeansen helt försvunna.

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Ska köpa ett ställ så fort min ekonomi räker till, men just nu är det så tomt i plånkan tyvärr..

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Har ALLTID komplett ställ! :tummenupp

"...det gör lika ont att vurpa i 100km/h med en R1a som med en 125a..."

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
har allt utom ryggskydd, å det ska ja köpa så fort ja har fått lönen i sommar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept