SH nick: Tjippen
Namn: Niklas Sjöstrand
Född: 1981
Bor: Tyresö/STHLM
Kör: Kawasaki ZX6RR-03 samt Yamaha R6 -02
Klass: Veidec Trophy 600 -04, -05 stocksport i STCC
Startnummer: 38
Sponsorer: DEAB's Trafikskola AB, Svea Support AB, DUNLOP, Mc-Boden, Wintex, Rev'It, Knox, Capital Car, Stötdämparexperten, Spectro, Pappa,
Cr Creative Response, Mc-Spegeln ...
Meriter: Debut -02 i 250SP med en 8:e plats som bäst i Norge, hade kört på bana en gång på G-åsen 2 år tidigare med brutal krasch som betyg. Uppklassad till A-förare första året.
2003 Supersport i SO med en 17:e plats som bäst (tror jag). Mekade åt Victor Zuber i Veidec hela säsongen.
2004 Kört i team med Victor Zuber i Veidec med en 12:e plats som bäst, märkesbytet skakade om körkänslan en stund ... ZX6RR = Grym ...
Slutade som 21:a totalt.
Annars en ganska levnadsglad kille som älskar RR. fick en möjlighet i och med TV programmet Mc-Spegeln på ViaSat Sport att börja köra RR -02 med målet att visa tittarna hur en vanlig hojgalen kille gör för att börja tävla, samarbetet gick vidare med att Micke som producerade programmet trodde svenska folket ville veta hur det gick för mig så ett samarbete även -03 klubbades! TACK!!! utan denna möjlighet så hade jag nog inte haft samma försprång att fixa sponsorer! TV är ett måste om man vill få betalt för att leka! Förutom RR så har väl en ca: 30 000 mil lagts på vägen sedan 16 års ålder, första knäskrap i rondell på TZR125 -87 sedan var man fast i tanken på RR. LYCKA TILL alla som ska köra nästa år! vi ses i depån!