Förarkurs Roadracing

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Licenskurs Roadracing

Licenskurs Roadracing
6 april är datumet för mc-förarkursen.

Det är planerat en förarkurs för Roadracing den 6 april (teori), uppkörning blir vid ett senare tillfälle under våren på Ring Knutstorp. För mer information, kontakta Kenneth Lodnert, tel. 042-229474, mobil. 070-5560331.

http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2424

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag vill gärna se lite mer information om vad den här "kursen" handlar om och vad den har för nytta för Sydskanes Emses medlemmar. Annars känns det lite väl mkt smygreklam för HMS och det sticker en aning i ögat.

Det låter väldigt mkt som en vanlig licenskurs, som fått ett annat namn.

Vad är inriktningen på det här, vem är kursledare och lärare?

/Moderator Sydskanes Emse

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag vill gärna se lite mer information om vad den här "kursen" handlar om och vad den har för nytta för Sydskanes Emses medlemmar. Annars känns det lite väl mkt smygreklam för HMS och det sticker en aning i ögat.

En vanlig licenskurs är det, varför man kallar det förarkurs detta år vet jag faktiskt inte.

Edit: Namnet kommer troligen av att man vill skilja på förare & funktionärslicens.

/Svemo Södra

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Ska Sydskanes ha nån licenskurs i vår då? annars är det ju bra att de togs upp här. Är ju folk som kör bana som läser här så.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ska Sydskanes ha nån licenskurs i vår då? annars är det ju bra att de togs upp här. Är ju folk som kör bana som läser här så.

Sydskånes Emse sysslar inte med tävlingsverksamhet, därav inte heller någon licenskurs.

Problemet var mest att licenskursen av nån mystisk anledning bytt namn till Förarkurs vilket är missvisande.

Robz

Guest
Håller med Corben här.... Inte gör "vi" reklam för ett sunt, icketävlande motionsspår i HMS :pannkyss - Rena Friskis o Svettis juh :D
Ju fler licensare vi får i föreningen, dessto mer tävling o träning inför tävling blir det!
SSEMSE skall enligt min mening förbli ett mellanting mellan präktigeklubben SMC o tokklubben HMS. Blir den parallell med någon av dessa och allt blir meningslöst....

BANNA ALLA MED LICENS :D (De kör ju minst 2 sec fortare bara genom att ha licensen i plånboken!!!!)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Håller med Corben här.... Inte gör "vi" reklam för ett sunt, icketävlande motionsspår i HMS :pannkyss - Rena Friskis o Svettis juh :D
Ju fler licensare vi får i föreningen, dessto mer tävling o träning inför tävling blir det!
SSEMSE skall enligt min mening förbli ett mellanting mellan präktigeklubben SMC o tokklubben HMS. Blir den parallell med någon av dessa och allt blir meningslöst....

BANNA ALLA MED LICENS :D (De kör ju minst 2 sec fortare bara genom att ha licensen i plånboken!!!!)
Men så många licensförare är det väl inte i klubben? Inte som är aktiva på körningarna i alla fall :va

Det kan iofs tänkas att aktiviteten på den fronten ökar nu när banan blir godkänd för RR och tävlas på.

Fast jag tror att du bara är avundsjuk på att vi får fler brudar än du :slicka

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory

Trodde detta var ett öppet forum:va

Robz

Guest
Mjae, se liiite ironi i attackerna mot Micke....:D
....jag gjorde det iaf....

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Vad menar du med öppet?

Det finns ingen äganderätt av forumet från SSEMSE, vilket innebär att allt får skrivas så länge det inte skrivs något som kränker person, lögner eller obehagliga inlägg.

Rättare sagt följ Sporthoj.com regler.

Eller SSEMSE her specialregler - än dom andra forumen:va

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Det finns ingen äganderätt av forumet från SSEMSE, vilket innebär att allt får skrivas så länge det inte skrivs något som kränker person, lögner eller obehagliga inlägg.

Rättare sagt följ Sporthoj.com regler.

Eller SSEMSE her specialregler - än dom andra forumen:va

Nä, det finns ingen äganderätt av forumet, det är helt riktigt. Det är Swedies forum det här. Där i har du helt rätt.
Däremot innebär det INTE att allt får skrivas var som helst, hur som helst. Var har du fått det ifrån?
Visa gärna var i Sporthoj.coms regler det står att du får göra det.

Vi hade kunnat lägga Sydskånes Emses forum som "osynligt" för alla som inte är medlemmar. Det är dock synd att göra det, eftersom vi har en del som kör med oss som inte är medlemmar. Dessutom är det en stor administration att hålla på med. Helt enkelt en onödig begränsning.

Vi hade även kunnat lägga Sydskånes Emses forum på vår egen hemsida. Men eftersom många av våra medlemmar ändå härjar här, kändes det som ett smidigare alternativ.

Så, vi har inga specialregler i vår forumdel och vi har inte heller brutit mot några regler. Precis som i alla andra forumdelar handlar det om sunt förnuft.

Du är dock fri till din åsikt i fallet, hur dum den än må vara.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning