Förarutbildning på Rörken för Husaförare

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Kolla med Peter Ilar på forumet, "saint" Rättvik verkar ju grönt nu, kolla de sista inläggen av "saint" i hedatråden, roligare gocartbanan har inte jag åkt på iaf :)

Yasha skrev:
Det är en superkul bana! Lite kortare än Rörken, men kuperad och "motardig". *L* Kan ju vara en idé!!! :7peta
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Inte en chans att banägaren släpper ut ett gäng motarder på Tuvängen, jag har kollat förut.

Vessingsboda på Åland är grymt kul annars, färja med två övernattningar går på ca 250 spänn.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
NY FÖRARKURS PÅ GÅNG !!!!! :tummenupp

Saxat från senaste nyhetsbrevet från Husaberg:
Det planerades för en Supermotard utbildning i Maj med instruktörerna Thomas af Klinteberg och Niklas Carle. Utbildningen var tänkt att genomföras först på en bana strax utanför Uppsala men det blev dessvärre inställt sedan var det tänkt att köras utanför Göteborg men det blev också inställt. Tillslut hittades en bana i Borås trakten och utbildningen genomfördes. Detta var uppskattat av de deltagare som var med och därför vill vi nu passa på att få in intresse anmälningar för ytterligare en utbildning. Ett mycket bra sätt att utvecklas med ingående teknik träning. Vilken bana som används beror på vart flest anmälningar kommer från. Kostnaden är endast 500:- för en hel dag, maila oss om du har en Husaberg supermotard och är intresserad!

Det står att man ska "maila oss". Det spelar säkert mindre roll om man mailar Carle på Bike (se bike.se) eller Klinteberg ( se enginehardware.se) eller Husaberg Scandinavia
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Jag pratade med Klinteberg för någon vecka sedan och fixar vi 10 pers a 500 bagis så kan vi köra en heldag med utbildning och käk på en bana utanför Uppsala (han ville bara ha lite framförhållning och kolla så att banan var ledig).
Förra gången så blev det bara 4 pers här ifrån och det räcker inte riktigt.

Så vad säger ni här i Stockholm med omnejd. skall vi försöka att enas om en dag och se om vi får ihop 10 pers? Jag är med i alla fall.

Förslag Lördagen den 28/6
eller Lördagen den 2/7

men igentligen spelar det mig inte någon större roll om vi kör helg eller veckodag.

Vi kan väl börja med en intresselista:

1. Klas Pamp
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Basta skrev:
Jag pratade med Klinteberg för någon vecka sedan och fixar vi 10 pers a 500 bagis så kan vi köra en heldag med utbildning och käk på en bana utanför Uppsala (han ville bara ha lite framförhållning och kolla så att banan var ledig).
Förra gången så blev det bara 4 pers här ifrån och det räcker inte riktigt.

Så vad säger ni här i Stockholm med omnejd. skall vi försöka att enas om en dag och se om vi får ihop 10 pers? Jag är med i alla fall.

Förslag Lördagen den 28/6
eller Lördagen den 2/7

men igentligen spelar det mig inte någon större roll om vi kör helg eller veckodag.

Vi kan väl börja med en intresselista:

1. Klas Pamp
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

1. Klas Pamp
2. Sara Engström
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Just fått mail ifrån Thomas....
Dom kommer som sagt att köra om det blir tillräckligt många som är intresserade! (helst 12 pers.)

Kom igen nu alla Husa-förare! :yoparty
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
1. Klas Pamp
2. Sara Engström
3. Veronica Eade (kan INTE den 2 juli)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
1. Klas Pamp
2. Sara Engström
3. Veronica Eade (kan INTE den 2 juli)
4. Nicklas Lundberg
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Vad kul att det börjar hända lite, jag har en kille till i Stockholm som jag nog kan lura med så då är vi ju halvvägs!
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
1. Klas Pamp
2. Sara Engström
3. Veronica Eade (kan INTE den 2 juli)
4. Nicklas Lundberg
5. David Pettersson
6. Tomas Mårder
7. Henrik Laulund
8.
9.
10.

Ska man betala på en gång eller, är det så man blir anmäld?
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Inget sådant än. Men nu börjar vi ju bli några stycken så jag skall prata med Klinteberg ikväll för att försöka spika ett datum. (den 28'e som jag gett förslag på var ju inte alls någon lördag utan en tisdag.)
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
För att gå runt på den banan Thomas tänkt sig, måste dom ha ihop 12 förare!
Och det går ändå bara precis runt!

Ev. kanske vi kan fixa en egen bana att hålla till på, och på så sätt kunna genomföra det med mindre antal förare....
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Det verkar ju finnas intresse tillräckligt för att gå vidare så nu har jag pratat med Thomas och vi tänkte föreslå lördagen den 9'e Juli. (den 28'e var ju ingen lördag och den andra kunde inte Veronica och det körs tydligen SM tävlingar den helgen också). Hoppas att det funkar för alla. Och som Wheeliegirl skriver så borde vi kunna fixa en egen lite mer inoficiell bana i krokarna om vi inte blir tillräkligt många. Jag kan fixa koner i massor så det är inget problem. Och skulle något annat skita sig på vägen så kan ju vi som är intresserade köra i alla fall.

Så då kör vi igen:
Lördagen den 9/7

1. Klas Pamp
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Lördagen den 9/7

1. Klas Pamp
2. David Pettersson
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Ser gärna att det blir på nån bana lite mer söderut för rättvisans skull, bor i Blekinge! Om det inte är så blodigt långt uppe är risken stor att jag får med mig några till!

Mvh
David
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
1. Klas Pamp
2. David Pettersson
3. David Säflund
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.



Vill gärna veta var den ska hållas. Motardbanan i Örebro hade ju inte varit fel :) Tyvärr vet ingen exakt datum då den är klar. Skulle den vara det så vore det ju guld :)
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
KalleKulspruta skrev:
1. Klas Pamp
2. David Pettersson
3. David Säflund
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.



Vill gärna veta var den ska hållas. Motardbanan i Örebro hade ju inte varit fel :) Tyvärr vet ingen exakt datum då den är klar. Skulle den vara det så vore det ju guld :)

Puh, nu har man inte äldst hoj iaf.. :7peta :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
KalleKulspruta skrev:
Vill gärna veta var den ska hållas. Motardbanan i Örebro hade ju inte varit fel :) Tyvärr vet ingen exakt datum då den är klar. Skulle den vara det så vore det ju guld :)
Hoppas du var med och anmälde dig till Linus. Fick du inte det mailet så säg till.
Tror vi var 12 eller 14, typ, som anmälde oss från mailinglistan med önskan om att få köra i Örebro så fort banan är klar :banana

Vilka från tokholm kan tänka sig en trevlig dag i saft-och-skostan??
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Supermoto skrev:
Hoppas du var med och anmälde dig till Linus. Fick du inte det mailet så säg till.
Tror vi var 12 eller 14, typ, som anmälde oss från mailinglistan med önskan om att få köra i Örebro så fort banan är klar :banana

Vilka från tokholm kan tänka sig en trevlig dag i saft-och-skostan??

Kan banan i Örebro användas för detta syfte? För körningen med Carle och
Thomas af Klinteberg......?

Och förresten, skulle inte motardbrudarna inbjudas först till er Örebro-invigning? :7peta :p ;-)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top