Förb... människor!!

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Fan va arg man blir, va tråkigt med så pass ny hoj och allt, jäkla sopa att inte ta ansvar för sina handlingar.....:mad:

Hoppas det ordnar sig för dig.

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Fan va surt..Detta hände mej i onsdags..Fast då var det inga probs med vem som var vållande..Men hur gick det med övervaknings filmen då?? Hoppas att dom fick me allt möjligt..:tummenupp

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Orange ZX10R -08
Håller tummarna för att den snälle personen fastnat på bild.
Tror oxå på att sätta upp lite lappar i centrumet va det i VH
eller Handen det hände?Personen i fråga kan ju knappast varit
ensam på parkeringen ngn måste ju ha sett ngt.

Dominator-Rocks

Guest
Lyft !

Nyfiken

Har du vidtagit några åtgärder ? Gav övervakningsfilmen något ?

Enligt mina erfarenheter så ger dom där camsen en jäddrigt kass bild tyvärr!

Hoppas det löser sig!

Hittade en vit 1 decimeter lång repa på passageraren dörren idag på min blåa bil :mad: :mad:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Fetvadd skrev:
2357393 Sannolikheten att det var en tant är nog större med tanke på hur de backar:D

Hade det varit en tant hade hon brutit ryggen på sig när hon skulle resa den upp igen..

Lite fortsättning på historien nu efter att ha varit i kontakt med polis och försäkringsbolag.

Om jag inte hittar den skyldige " Läs JAG" för polisen har inte tid...
så måste vederbörande erkänna.. eller om det finns vittnen, eller bildbevis.
Om det inte finns, så även om skadorna på fordonet som gjort det stämmer så räcker inte det som bevis.

Så tips i framtiden..
NEKA!! Det skall jag fanimej göra i alla lägen framöver..
Även om nåt fruntimmer kommer och säger att jag är farsa till nån unge..

Jävla sjukt samhälle..

Så det är bara att slanta upp självrisken på 3000kr..
Ställa undan hojen i 4 - 6 veckor..
( Kommer det ske innan snön kommit.. ICKE!!)

Blåbusen skrev:
2357438 Håller tummarna för att den snälle personen fastnat på bild.
Tror oxå på att sätta upp lite lappar i centrumet va det i VH
eller Handen det hände?Personen i fråga kan ju knappast varit
ensam på parkeringen ngn måste ju ha sett ngt.

Det var på parkeringen utanför Länna Sport..

Jag får besked i morgon på filmen..

Last edited:

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Jag blev uppringd av en kollega härom veckan - han hade sett precis en sån där grej, och trodde att det var min hoj som hade blivit omkullkörd. Det visade sig att det var min kompis hoj. Kollegan hade tagit regnr på bilen, så jag mötte min kompis på polisstationen, där en mycket hjälpsam polis (råkade vara en bekant till mig) tog sig an saken.

Polisen ringde genast upp bilägaren och konfronterade honom med det faktum att vittnen hade sett hans bil köra omkull en mc, och sedan köra därifrån efter att föraren hade rest upp hojen igen. Bilägaren gavs en "unik" möjlighet att undvika en anmälan för smitning om han genast kom ner till polisstationen och gjorde upp för sig, så att min kompis kunde få saken ur världen så fort som möjligt. Bilägaren blånekade. Han blev då ombedd att komma ner till stationen och visa upp sin bil, för att det skulle kunna dokumenteras att han inte hade några skador på den. Det ville han givetvis inte heller göra, men efter några väl valda ord från polismannen, där han bl.a. förklarade allvarlighetsgraden i att smita ifrån en olycksplats, insåg bilägaren att han satt i klistret, och medgav att han kanske hade haft något med saken att göra ändå. 10 minuter senare mötte vi honom utanför polishuset, där han dök upp med sin berusade kärring. Hon ställde till en jävla scen och hävde ur sig diverse idiotiska kommentarer och förklaringar, som t.ex:

- "Den stog i vägen."

- "Du har en liten motorcykel (det var en Ducati 900SS). Vi har en stor Mercedes (det var en C-klass). T.o.m. du fattar väl att man kan råka köra på en sån där liten sak utan att man märker det när man sitter i en sån här stor bil?!"

- "Vi reste den upp för att vara snälla."

- "Det kan ju inte ha blivit speciellt mycket skador, den välte ju bara."

- "Vi smet inte, det var bara för att jag tjatade på honom och han blev distraherad."

- "Men SLAPPNA AAAAV, du ska få dina utgifter betalda! Vi har velat göra upp för oss hela tiden!"

- "Men det kan väl inte kosta FLERA TUSEN??"

Det slutade med att polisen var tvungen att avlägsna kvinnan från platsen, så att den vid det laget mycket ödmjuka och samarbetsvilliga bilägaren kunde skriva en skaderapport till sitt försäkringsbolag, tillsammans med min kompis.

Det finns gott om idioter. Jag hittade f.ö. en fet buckla i sidan på min bil för inte så länge sedan. Fan så irriterande.

maaang

maaang
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 600
...

- "Men det kan väl inte kosta FLERA TUSEN??"

Det slutade med att polisen var tvungen att avlägsna kvinnan från platsen, så att den vid det laget mycket ödmjuka och samarbetsvilliga bilägaren kunde skriva en skaderapport till sitt försäkringsbolag, tillsammans med min kompis.

Det finns gott om idioter. Jag hittade f.ö. en fet buckla i sidan på min bil för inte så länge sedan. Fan så irriterande.

Hahaha, fan va bra...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
rerell skrev:
2358033 Jag blev uppringd... osv...

Intressant berättelse! Den bevisar för de som tvivlat på detta att det finns ingen begränsning på hur dum man kan bli. Gött som fan att dom jävlarna blev upptäckta iaf.

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Ja än är inte den sista idioten född. Det är bara så tråkigt att det krävs kompisar/vänner inom alla myndigheter för att de ska gå smidigt och att man ska känna att man får hjälp. Det kan ju inte vara så svårt att få samma svar från tex polisen när en olycka som påbackning inte på något sätt är unikt.
Gäller att bygga upp en bank av kontakter från läkare,poliser till hyresvärdar.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Fy fan vad förbannad man blir när man hör sånt här alltså! :4skrika

Vilka idioter det finns. Helt sjukt! :dummer Hur fan kan man backa ner nåns hoj o sen ställa upp den o bara åka därifrån!?

Sätt upp lappar och skriv insändare i tidningen o gör vad fan somhelst för att få svinet fast. Skriv här fortsättningsvis så får vi se hur det går.

Hursomhelst så lider jag med dig. Tänker på hur känslan hade varit o se sin egen hoj på det sättet. Lycka till! det löser sig säkert :tummenupp

Henken

Guest
Jag förstår inte att ingen reagerat?? Måste ha varit många/några som sett saken iaf! Jävla "skitsamma, inte mitt problem"-attityd. :mad:

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Hoj
2008, KTM 690 SM
Snail_shell skrev:
2357845 Hade det varit en tant hade hon brutit ryggen på sig när hon skulle resa den upp igen..

Lite fortsättning på historien nu efter att ha varit i kontakt med polis och försäkringsbolag.

Om jag inte hittar den skyldige " Läs JAG" för polisen har inte tid...
så måste vederbörande erkänna.. eller om det finns vittnen, eller bildbevis.
Om det inte finns, så även om skadorna på fordonet som gjort det stämmer så räcker inte det som bevis.

Så tips i framtiden..
NEKA!! Det skall jag fanimej göra i alla lägen framöver..
Även om nåt fruntimmer kommer och säger att jag är farsa till nån unge..

Jävla sjukt samhälle..

Så det är bara att slanta upp självrisken på 3000kr..
Ställa undan hojen i 4 - 6 veckor..
( Kommer det ske innan snön kommit.. ICKE!!)

Det var på parkeringen utanför Länna Sport..

Jag får besked i morgon på filmen..

SÅ har du hört något om filmen idag då? nyfiken när man följt alltihopa,:va

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
http://www.tff.se/templates/Page.aspx?id=192

Parkeringsskada:
Om ett okänt motorfordon skadat ditt fordon när du stått parkerad kan du få ersättning.

När betalas ersättning?
Denna möjlighet att få ersättning hänger inte ihop med den egna motorfordonsförsäkringen utan grundas på en särskild bestämmelse i trafikskadelagen. Det är alltså inte någon rätt till ersättning som du har på grund av din egen försäkring.

För att få ut ersättning måste du som skadelidande kunna visa att skadan har orsakats av ett okänt motorfordon och att skadan hände när ditt motorfordon stod parkerat.

Ersättning - självrisk
Från ersättning görs avdrag med en lagstadgad självrisk som är 5 % av basbeloppet för skadeåret. År 2005 är självrisken 1970 kronor och för år 2006 är den 1985 kronor.

Andra skador under parkering orsakade t ex genom kundvagnar, cyklar, stenkastning, sparkar eller repning med vassa föremål ersätts inte. Om du har vagnskadeförsäkring eller vagnskadegaranti bör du undersöka om skadorna i så fall ersätts genom den egna försäkringen.

Vid inträffad skada
Din skadeanmälan ska göras till ditt motorfordonsförsäkringsbolag som handlägger och besiktigar skadan för Trafikförsäkringsföreningens räkning. Om fordonet har vagnskadegaranti, ska anmälan göras till garantigivaren. Du som är oförsäkrad eller ägare till ett utlandsregistrerat motorfordon ska anmäla skadan till Trafikförsäkringsföreningen.

Polisanmälan krävs.

Om du inte är nöjd med det beslut ditt försäkringsbolag fattat och önskar omprövning ska du vända dig till Trafikförsäkringsföreningen.

Förlust av rätten till ersättning (Preskription)
Om skadan inte anmäls till oss eller ditt försäkringsbolag inom tre år - från det att du fick kännedom om din skada (i regel på skadedagen) - riskerar du att din rätt till ersättning helt eller delvis går förlorad (preskriberas).

Poke

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Hopplöst med folk som skiter i andras ägodelar på det viset. Mammas bil blev påbackad i vinter, ingen lapp eller så bara intryckt framskärm... Trodde först det var kommunens snöröjning som gjort det. Men efter att ha frågat en jag känner i snöröjningen kom vi fram till att ingen plog kunnat gjort det utan en bil.

En bra sak i alla fall var när min eu-moppe blev påbackad på en liten parkering på orten. Gubben som backat på reste upp den och kom ut när jag kom tillbaka och talade om det. Som tur är hade det bara skadat gashandtaget och knäckt en backspegel. Den hade inte vält helt omkull utan styret hade fastnat på ett motorvärmaruttag. Hans kofångare hade tryck på luftburken och drat av den från centralstödet. Syntes bara ett pyttemärke på burken. Fick ersättning efter rep av gubben utan problem sedan. Det finns bra folk med även om dom kanske är sällsynta.

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
jävlar vad surt.. hoppas du får tag på ägget som gjorde det ..

Kan bara berätta vad min kära sambo gjort, hon backade på grannens "fel" parkerade bil .. och jävlar vad sur han blev och vad han skällde och hon stod med tårarna i ögonen .. (klart att det inte var meningen att backa på hans bil) när jag dyker upp och frågar honom vad fan han håller på med !! frågade om han var någon jävla polis eller nått, och han påstod att han inte var det. va bra då kan vi ju låta försäkringsbolaget sköta detta då vi är försäkrade mot just olyckor i denna familj ... visst surt som fan att betala självrisker mm men va fan det är ju därför man är försäkrad (för att slippa betala allt och slippa diskutera med nötter)..

Hoppas verkligen att det löser sig för dig .. trode att man fick lära sig det tidigt i livet , handling och konsekvens ..

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Kort sammanfattning så här långt!

Kameran filmade tyvärr inte så långt ut.. :mad:

Nu blir det en insändare i lokaltidningen (Mitt i Haninge/Mitt i Huddinge) där jag kommer att utfästa en belöning till någon som kan ha sett något.
Samtidigt som nån jävla information kan gå fram till marodören som körde bilen, mest bara för att han skall fatta hur jävla mycket pengar och tid det kommer att kosta mig..

Å får jag tag i människan så finns det risk för att jag kommer att göra mig olycklig på han/hon..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha