Förbannad...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:mad: :mad: Var ute och körde en sväng igår, på en av de fina vägarna (till) så har de lagat med limgrus. Jaha, den vägen förstörd, kör E4an tillbaka.
Tar ett varv i stan där de också har lagat med limgrus, mitt inne i centrala stan! :mad:

Åkte till jobbet i morse, på påfarten till 40an, en ganska brant sväng/backe så har de lagat vägen med rullgrus, det ligger grus i hela backen.

Blir så förbannad, det är ju livsfarligt, särskilt när det ligger i en sväng/backe i en påfart! :mad:

Vad ska man göra, snart kan man ju inte ens köra hoj i centrala stan????? :mad: :mad: :mad:

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
har själv upplevt samma sak. det lågg grus i nästan hela kruvan på en väg där ja körde förra veckan... visst, ja körde för fort. visst, ja såg mig inte för.. men så där mycket grus får det inte vara... jag tror framdäcket slirade 3 meter eller nått, det känndes äckligt och hela hojen kastades åt ena sidan....

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Nollvisionen gäller bara vissa trafikanter, borde inte detta kunna tas upp som någon slags diskriminering? :confused:

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vägverket lagar med sånt här limgrus för att det är det enda som tränger ner i sprickorna i asfalten fick jag höra när jag ringde.
Men han skulle iallafall skicka någon att sopa upp det överflödiga gruset nu...tackar för det iallafall.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Emmi skrev:
Vägverket lagar med sånt här limgrus för att det är det enda som tränger ner i sprickorna i asfalten fick jag höra när jag ringde.
Men han skulle iallafall skicka någon att sopa upp det överflödiga gruset nu...tackar för det iallafall.

Säg åt dem att ta med skyffel modell större för det lär väl finnas en och annan likdel från alla klotade hojar att spoa upp oxå!
:6surkart
Å att gruset i fråga inte verkar fastna i limmet eftersom det rinner ner i sprickorna... Bra grusat!!

ace

Alltid FÖRST (... i kön)
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha Thunderace -01
Går det inte att gemensamt ringa ner vägverket och klaga... Om alla ringer ett par gånger om dagen borde väl kanske ge någon effekt... Det borde bara vara en tidsfråga, frågan är bara vem som orkar längst ...

:mad:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ja ja, det är inte kul med grus inte... :mad:

Lera är inte heller kul

Jag o några till drog lite kurviga vägar varav
vi kom in i en lång vänster, riktigt skön kurva...

alla ökade takten under svängen o sen UTAN FÖRVARNING
så blev vägen en lerväg.. BLÖT LERA...

tänk Er o närma er det med skapligt nerlägg....

jo... vi klarade oss alla,, bliv lite moto gp sladd för oss :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
nästa sommar ska inte limmgrus finnas kvar......det ska VI se till!!!! :mad:
jag tänker iaf göra allt jag kan i kampen mot rullgrus.... :(

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Visst är det för jävligt när det saknas varningsskyltar, men trots allt så är allmän väg inte en RR-bana.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
har me de att limgrus kostar en tiondel av vad riktigt asfalt kostar per kvadrameter inte att de e bättre som dom tycker för de kommer inte ner i sprickorna dom la om vägen här me limgrus kommer med trakorn oj då lite för mycket lasst samma gropar kom fram igen som var där innan
dom var mycket irreterade på mej förstår inte varför

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Sägerdudetdutyckerinteattdetskullevarabättreattanvändapungtiblanddetblirväldigtjobbigtattläsaannarsmendukanskeintetyckerdethärärjobbigthellersådåföreslårjagattallapåsporthoj.combörjarskrivasåhärtack

Ps.

Rullgrus suger!

:tummenupp

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
MatteKholm skrev:
Sägerdudetdutyckerinteattdetskullevarabättreattanvändapungtiblanddetblirväldigtjobbigtattläsaannarsmendukanskeintetyckerdethärärjobbigthellersådåföreslårjagattallapåsporthoj.combörjarskrivasåhärtack

Ps.

Rullgrus suger!

javisstärdetjobbigtattläsanärmanskipparpunktm
enduvillattallaskaslutameddetmenändåanvänd
erdudigavdetisporthojpunktcom

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Gustav1 skrev:
Visst är det för jävligt när det saknas varningsskyltar, men trots allt så är allmän väg inte en RR-bana.

Det räcker att du kör i 70 på en 70väg och det kommer limgrus i en sväng så e de kört...

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
förlåt dårå trodde inte de skulle var så svårt för dig, men alla kan ha de lite svårt i bland :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024