Förbannad!

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
Flera....
Måste bara skriva en rad...för ca 30 min höll jag och damen på att bli kvaddade av en idiot i en saab 9-5 med reg nr UBO 7 ?? en silverfärgad med fjantorginalfälgar på!!

Tutar och har sig på 30 sträcka och trycker sig förbi i ett bostadsområde där det blir s-sväng....... han gick om i ca 50-60 med någon cm tillgodo....Riktigt nära att han tog damen med bredsida.

Jag slog på och skulle efter, men släppte i ca 80 knyck i bostadsområde. Han ökade därifrån och när jag kom upp bakom så slog han på tokbroms för att markera.... FAN VA ARG JAG BLIR.

Kommer nu utrusta mig med en batong modell smidig och dra rutan på nästa idiot..... Är less på backspeglar....

Måste som sagt bara avreagera mig så jag inte börjar knacka silverfärgade saabar .....

Om den som körde Saaben läser detta så kan jag bara säga... glömmer sällan ett sådant fult j-a tryne.......

/Phasma

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Kanske det var en pundare eller nåt??
Råkade ut för en sån jävel en gång i ett rödljus. Satt på min gamla R1:a när jag hörde ett jävla liv bakom mig...satt en tokjävel och varvade upp sin VW golf och sen bara fimpade kopplingen, så han strök min vänstra fot, varpå han körde mot rött och sen in direkt vänster och in på en Statoilmack. Jag följde efter mer ursinning än klok och när jag stövlade in på macken stod fanstyget där med en näve porrtidningar och en karta folköl i näven med speedad blick och ryckig rörelse. I och med att man fan inte vet vad en sån där nisse kan hitta på så fick jag vandra därifrån med livet i behåll. Hade han varit "nykter" hade jag nitat han inne på macken...utan tvekan!!! Sånt är livet, fullt av idioter...bara att vänja sig...tyvärr!!!

Tur för dig att ingen blev skadad.:)

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Kom att tänka på en annan idiot. På E4:an mellan Uppsala och arlanda låg det en bil och svajade, ömsom i filen ömsom utanför. Till saken hör att det var gigantiska mängder damm som drogs upp varje gång han missade vägen. Sikten försvann fullständigt för oss bakom! Jag funderade lite över att ringa snuten och tipsa om det förmodade rattfyllot.
En stund senare svänger en bil av motorvägen och vingelbilen svänger hastigt av han med. Till min stora förvåning slår vingelbilen på blåljus för att stanna bilen framför. Han hade som alla andra hållt en sådär 130km/h.
Min gissning är väl att polismannen saknade all form av simultanförmåga, och alltså inte klarade av att kolla upp bilnr mm sammtidigt som han rattade bilen. Bilisten som bara höll trafikrytmen blev förmodligen bötfälld av polisen som var en direkt trafikfara. Vad glad man skulle bli...

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...