Förbannad

Ozzi

Guest
Sicken jävla idiot du är, visst kicka spegeln man sen att dra vidare tyder ju bara på en totalt inkompetent social förmåga, klart som HTLV3 att man stannar o reder ut det hela men jag tror inte att du har många poäng att tjäna in.....VÄX UPP!!:död

En väg med påfarter har knappast tillåten fart 120km/t.:banana:banana

Det är såna som du ditt drägg som drar ner oss andra i skiten.:huvet:huvet

Last edited:

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
VISSTE INTE DE HADE PLANKORSNINGAR PÅ 120 VÄGAR.:va

även om man håller hastigheten ska man kallt räkna med att bilisterna inte ser eller fattar att de e en mc som kommer.
korsningar aktar iallafall jag mig riktigt noga för.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sök upp bilen om några dagar och kniva däcken anonymt också, det är gängse praxis numera.

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
bra att du får skriva av dig och visst han gör ett stort fel men du trodde bara att han skulle göra en sak men gjorde någon annan så tro är ett fel i trafiken men skönt att du klarade dig och att hans spegel rök...:yoparty

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Jag kan förstå TS, att han reagerade som han gjorde, med all den adrenalin man har i kroppen efter en nära-klotning. Med det sagt så vill jag påpeka att det kanske inte riktigt är okej att slå av en backspegel, även om många idioter förtjänar det. Jag brukar lägga mig framför, sakta in och vrida på huvudet, stirra lite, vifta och gärna skrika om jag tror att dom hör :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Att någon inte ser dig komma i 120 på en väg med lägre begränsning är väl inte helt underligt dock så hade säkert en bra och vaken förare säkert handlat bättre!

Att kicka speglar kan väl ha sin funktion men då ska dom förtjänat det vilket inte din bilist gjorde!

Ex. Jag och polarna kommer från värmdö hållet och kommer ut på tokfina motorvägen och gasar på för att komma förbi en corolla innan 2 fält blir 1! Sagt och gjort åker två av fyra förbi men när jag och nr 4 ska förbi så försöker gubben preja oss MEDVETET då han efter försöket viftar såhär i backspegeln :ajjabajja

Hade han lyckats så hade nog inte jag suttit här idag och jag ångrar att jag inte tog en spegel för honom för det hade han förtjänat!

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Att någon inte ser dig komma i 120 på en väg med lägre begränsning är väl inte helt underligt dock så hade säkert en bra och vaken förare säkert handlat bättre!

Att kicka speglar kan väl ha sin funktion men då ska dom förtjänat det vilket inte din bilist gjorde!

Ex. Jag och polarna kommer från värmdö hållet och kommer ut på tokfina motorvägen och gasar på för att komma förbi en corolla innan 2 fält blir 1! Sagt och gjort åker två av fyra förbi men när jag och nr 4 ska förbi så försöker gubben preja oss MEDVETET då han efter försöket viftar såhär i backspegeln :ajjabajja

Hade han lyckats så hade nog inte jag suttit här idag och jag ångrar att jag inte tog en spegel för honom för det hade han förtjänat!

Alla kan vi göra misstag i trafiken, men folk som medvetet försöker preja eller skada andra förtjänar garanterat både att bli av med en backspegel och att få sig en ordentlig örfil. :fatta!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
otroligt korkad handling särskillt efter Uppdraggranskning,,,,,,,,,,,,,,,, jag blev prejad idag av ilsk man, jag blev också förbannad så jag körde efter honom och han stannade till min förvåning så jag fick ge honom en verbal uppläxning.
Faktiskt så tycker jag att det var hyggligt av honom att ta emot en utskällning av mig, även fick ju spy galla över mig.

Hand har fortfarande 2 backspeglar på sin bil.:krama

Jag tror han tittade på TV i onsdags.:)

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Det är väl inte helt rätt att slå sänder någons egendom. Men i denna situation tycker jag fan han förtjänade det. Det var inget jag åkte och tänkte på i några minuter utan det skedde på 1sek.

Ni som tycker att HAN gjorde rätt. Det är fri sikt minst 400 meter åt varje håll. Inga skyltar som skymer, inga träd ivägen, utan FRI sikt. Detta är på en väg som har två körfält åt varje håll. Jag ligger i högra, han står utanför det vänstra och ska korsa det vänstra och köra in på det högra. Gör man en sådan sväng brukar man för det första kolla sig om, sedan brukar välja det närmsta körfältet, inte korsa båda för att lägga sig i det yttre. Sen är det en jävla skillnad om han kör ut, men att köra ut precis framför så jag får nita så jag nästan klotar eller kör in i honom är fan värt 1500kr på en ny spegel.

Hastigheten 100-130km/h på en öppen 70km/h väg som mynnar ut till 90km/h tycker då inte jag är någon bomrepa där jag körde så fort att någon bilist ska missa mig..

Ni får tycka precis hur fan ni vill. Jag hade gjort precis likadant om det hade hänt igen. Vilket jag hoppas det inte gör, för så nära att smälla vill jag inte vara igen.

:arsele

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Ni får tycka precis hur fan ni vill. Jag hade gjort precis likadant om det hade hänt igen. Vilket jag hoppas det inte gör, för så nära att smälla vill jag inte vara igen.

Men så håll då 70km/h där eller nöj dig med att ligga en aning över! Det är en j***a skillnad i hur svårt det är att upptäcka någon som kör i 130km/h gentemot förväntade 70km/h, och en hoj är f-n enkel att missa i backspegeln redan i låga farter.

Hade du kört med lite framförhållning och en gnutta bromsberedskap i lägre fart hade det med all sannolikhet aldrig hänt, och oavsett vilket så ger det väl för f-n inte någon rätten att vandalisera någons egendom?

Hade det varit min bil hade du fått dig en åktur, för om du trashar spegeln på den kan jag f-n i mig lika gärna slå ihjäl hela dörren med, det gör ingen skillnad på försäkringskostnaden. Vilket givetvis måste vara ok om mina argument mot bättre vetande bara håller i min egen taffliga värld där jag kom fram till att du var idioten då? Vanvett fungerar åt två håll med, och det är nog bara en tidsfråga innan någon slår sönder en spegel för fel bilist, en som bestämmer sig för att ge igen...

Hur alla ni som tycker att det är självklart att alla bilister ska hinna med att se er resonerar, vare sig i backspeglar eller i döda vinklar, det begriper jag inte. Det borde vara självklart när man kör hoj att man hela tiden överdriver säkerhetstänkandet både pga hur dåligt man syns, även med tanke på hur utsatt man är redan i låga farter. Vilket dom flesta här påstår att dom gör, alltid, ändå är det en massa trådar om folk som blir rädda, förbannade och/eller tappar all sans och vett vartenda år pga av filbyten...

Bra jobbat! Du lät humör eller rädsla ta över, och i slutändan får hela kollektivet får lida, som vanligt.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-

Det handlar om att DU kortade ner tiden från 8sek till 4.5sek till bilisten genom din hastighet, detta kan inte en annan trafikant veta! Är det då bilistens fel att du körde för fort?

Dra upp byxorna igen!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är väl inte helt rätt att slå sänder någons egendom. Men i denna situation tycker jag fan han förtjänade det. Det var inget jag åkte och tänkte på i några minuter utan det skedde på 1sek.

Ni som tycker att HAN gjorde rätt. Det är fri sikt minst 400 meter åt varje håll. Inga skyltar som skymer, inga träd ivägen, utan FRI sikt. Detta är på en väg som har två körfält åt varje håll. Jag ligger i högra, han står utanför det vänstra och ska korsa det vänstra och köra in på det högra. Gör man en sådan sväng brukar man för det första kolla sig om, sedan brukar välja det närmsta körfältet, inte korsa båda för att lägga sig i det yttre. Sen är det en jävla skillnad om han kör ut, men att köra ut precis framför så jag får nita så jag nästan klotar eller kör in i honom är fan värt 1500kr på en ny spegel.

Hastigheten 100-130km/h på en öppen 70km/h väg som mynnar ut till 90km/h tycker då inte jag är någon bomrepa där jag körde så fort att någon bilist ska missa mig..

Å fan,du VAR seriös?
Trodde du hade tråkigt en lördag och slängde upp ett inlägg för att dra igång folk.

Du gjorde fel och straffade bilisten för att du trodde isf. att tänka själv? Moget!

Föreslår att du byter hjälm till en med bättre ventilation,syrebristen gör att innehållet fungerar tvivelaktigt!

Henrik

Allstaar

Guest
Jag förstår också TS, men samtidigt går det att lösa på ett bättre sätt. Lätt att vara efterklok som sagt.

En gång när jag kom åkandes och en bil körde som en åsna som kunde slutat riktigt illa så lacka jag ur. Jag åkte framför och bromsade ner han sakta så han stanna, klev av och gick fram och fråga han vad problemet var. Det inger lite mer respekt än att slå av en backspegel och sedan dra.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept