förbannad!!!!

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Robban_C skrev:
Egentligen vill jag inte blanda mig i det här men nu måste jag faktiskt.
Har ni hört det där ordspråket som handlar om att kasta sten i glashus?

Tomas, jag (säkert fler än jag) tror att du överreagerat från början och sen försöker rädda situationen. Ett gott råd är att krypa till korset och inse fakta. Du har gjort bort dig och det går inte att rädda men det går åtminstone att säga det och sen är det hela avslutat. Vi som är mänskliga gör bort oss ibalnd och jag törs påstå att det gäller dig också.
Det är ju bättre att fela och inse det än att fortsätta argumentera när man är bortgjord och på så sätt förbli bortgjord.
Det är manligt att inse att man ställt till det för sig och ingen blir hängd när man väl insett det.

Bara mina små åsikter.
Jag har inte överreagerat, man ska inte ljuga den uppfostran bör alla fått. Har man inte det så kommer man fortsätta ljuga resten av livet vilket tydligen en del gör. Det är just de personerna som jag vill slippa. Gjort bort mig, ja räknas det när jag klotade med hojen utanför Nyköpingsbro efter en hejdlös bakhjulskörning??? Men jag står fast vid mina ståndpunkter i dessa fall, ring eller maila inte på annonser och PÅSTÅ dig vara köpare när du inte är det!!! :mad:
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
tomas_e skrev:
Det är ok, finns det ingen seriös köpare så är det ok. Jag har det hellre så att jag slipper babbla bajs och inte sälja än att babbla bajs och ändå inte sälja!! Vi får se om Tobbe med hjärnblödningen lugnar ner sig eller om han skall fortsätta skriva trots att tråden är avslutad? Ganska kul :hihi :hihi
Jag gör för övrigt ALDRIG bort mig!!!! :) :)

Jag fattar irritationen över moppefuckon utan pengar som ringer, (och jag håller till stora delar med) men en sak kommer du inte ifrån:

Om du haft en mindre fientlig inställning i annonsen och sedan "babblat bajs" med de potentiella köparna i stället för i den här tråden så skulle hojen förmodligen redan varit såld.. Detta med lika mycket skitsnack som nu fast med rätt personer, alltså de potentiella köparna.

Vad lär vi oss av detta?! Jo, att det är viktigt att veta att veta när man skall snacka skit och när man inte skall det.

Lycka till med försäljningen, det är en fin hoj!

Mvh,

Johan
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
tomas_e skrev:
Jag har inte överreagerat, man ska inte ljuga den uppfostran bör alla fått. Har man inte det så kommer man fortsätta ljuga resten av livet vilket tydligen en del gör. Det är just de personerna som jag vill slippa. Gjort bort mig, ja räknas det när jag klotade med hojen utanför Nyköpingsbro efter en hejdlös bakhjulskörning??? Men jag står fast vid mina ståndpunkter i dessa fall, ring eller maila inte på annonser och PÅSTÅ dig vara köpare när du inte är det!!! :mad:
Jag håller med dig om att folk inte BORDE ringa och tjata om man ska sälja ngt.
Men det faktum att du inte inser att folk kommer fortsätta med det trots att du hävdar din rätt i detta.
DU kommer inte kunna stoppa detta faktum heller, det kommer alltid finnas folk som ringer på dina, mina och andras anonser trots att dom saknar stålar eller verkligt intresse för köp.
Men jag får kraftig avsmak för ditt sätt att anklaga folk som läser och skriver din tråd.
Jag har inte ngnsin ringt ngn som jag inte vart seriös köpare för.
//Tobbe

[EDIT] Hm..sorry tomas_e, messet där du skriver att du inte anklagat ngn+ett par till har av ngn anledning inte visat sig för mig så jag såg det först nu. Hade jag fått upp det hade jag inte skrivit detta till dig :mad: om det är förarfel eller min dator vet jag inte men well well.. [edit]
 
Last edited:

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
jomo skrev:
Jag fattar irritationen över moppefuckon utan pengar som ringer, (och jag håller till stora delar med) men en sak kommer du inte ifrån:

Om du haft en mindre fientlig inställning i annonsen och sedan "babblat bajs" med de potentiella köparna i stället för i den här tråden så skulle hojen förmodligen redan varit såld.. Detta med lika mycket skitsnack som nu fast med rätt personer, alltså de potentiella köparna.

Vad lär vi oss av detta?! Jo, att det är viktigt att veta att veta när man skall snacka skit och när man inte skall det.

Lycka till med försäljningen, det är en fin hoj!

Mvh,

Johan
Tack, mycket insiktsfullt! :)
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tobbeviking skrev:
Jag håller med dig om att folk inte BORDE ringa och tjata om man ska sälja ngt.
Men det faktum att du inte inser att folk kommer fortsätta med det trots att du hävdar din rätt i detta.
DU kommer inte kunna stoppa detta faktum heller, det kommer alltid finnas folk som ringer på dina, mina och andras anonser trots att dom saknar stålar eller verkligt intresse för köp.
Men jag får kraftig avsmak för ditt sätt att anklaga folk som läser och skriver din tråd.
Jag har inte ngnsin ringt ngn som jag inte vart seriös köpare för.
//Tobbe

[EDIT] Hm..sorry tomas_e, messet där du skriver att du inte anklagat ngn+ett par till har av ngn anledning inte visat sig för mig så jag såg det först nu. Hade jag fått upp det hade jag inte skrivit detta till dig :mad: om det är förarfel eller min dator vet jag inte men well well.. [edit]
Nåja skönt att Vi är överens om att man inte skall ringa och babbla i alla fall. Men du har helt rätt, man kommer aldrig ifrån dessa, TYVÄRR! Hoppas du får en trevlig sommar på hojpan!! Gixxer eller Honda eller vad du nu hade!! Nu vet jag vad Gixxer är i alla fall, tack! :hihi :)
Detta önskar jag Er andra hojgalningar också!!! Vi får hoppas min arm fixar sig så jag slipper sälja!! :) :tummenupp
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
tomas_e skrev:
Nåja skönt att Vi är överens om att man inte skall ringa och babbla i alla fall. Men du har helt rätt, man kommer aldrig ifrån dessa, TYVÄRR! Hoppas du får en trevlig sommar på hojpan!! Gixxer eller Honda eller vad du nu hade!! Nu vet jag vad Gixxer är i alla fall, tack! :hihi :)
Detta önskar jag Er andra hojgalningar också!!! Vi får hoppas min arm fixar sig så jag slipper sälja!! :) :tummenupp
FZR :fatta!
Gixxer :rolleyes:
FäÄjZEr möjligen :tungan
Ja lycka till med hojförsäljningen.
Armar är ett jäkla elände, mina tvingar mig att bygga streetfighter :(

//Tobbe
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
tobbeviking skrev:
...Armar är ett jäkla elände, mina tvingar mig att bygga streetfighter :( //Tobbe
Jag har en övre krona för crosstyre till FZR. Jag har iofs inte bestämt om jag ska sälja eller inte, har ju ytterligare en FZR (sålde den ena igår).
Men du kan ju lägga på minnet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top