Förbannade skitväder

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fy f*n vad jag hatar det här skitvädret! åkte hemifrån tidigare än vanligt och kom ändå tio minuter senare till jobbet. Totalt snorhalt inne i Uppsala, och 55:an var inte så värst rolig på sina ställen heller. Fick t o m köra mot rött på ett ställe för det gick inte att stanna! Avskaffa vintern säger jag, eller bygg in värmeslingor i samtliga vägar. :fakta

//Eder normalt sett morgongriniga och idag ännu grinigare pingvin

PS! Och nu snöar det än värre. :mad:

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Inte en snöflinga i jävlasödertälje. (eller så syns den inte i det totala mörkret over here :rolleyes: :notme )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Enligt vädret på radion så kommer ovädret från upplandskusten och kommer att röra sig söderut, så ni får nog er beskärda del snart ska du se.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hmm, vad :va löjlig marken ser ut.. Helt vit ju. Konstigt.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:
Uuuunderbart!!!

Jag vill se Taz när du sladdar i denna vita sörja men din motard! Tror inte du tycker det är så roligt utan att ha dubb i däcken. Själv tog jag tåget till Stockholm idag, men det var plannerat innan jag visste nått om vädret, men det kändes bra idag.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
kom bara cirka 55 minuter senare till jobbet... bläääk.
:mad:
/z

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Jag kom en halvtimme för tidigt till jobbet idag trots att det tog en kvart extra att ta sig dit... :)

Jag lånade C's bil idag, har inte fått dubb i mina hojdäck än. Å jag satt mest och smålog hela vägen... :brynad

//D

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Taz skrev:
Jag kom en halvtimme för tidigt till jobbet idag trots att det tog en kvart extra att ta sig dit... :)

Jag lånade C's bil idag, har inte fått dubb i mina hojdäck än. Å jag satt mest och smålog hela vägen... :brynad

//D

1timma å 10 minuter till jobbet med bilen.
satan va dåliga sthlm:are är å köra när det är lite snö.. speciellt kärringarna. dom tror att det regnar meteoriter och kör därefter!!! :3freak :kulspruta

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Nu har jag lämnat ner mina hojhjul för dubbning, han var lite tveksam till om det skulle gå. Jag får reda på ikväll eller imorgon om jag får åka dubbat eller odubbat i vinter! :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Skitkul att sladda med rejsbussen :D Jag behåller sommardäcken på ett tag till, så det blir lite roligare körning. Fan, vad alla kör långsamt. Det är ju först inför korsningar som man behöver softa ner lite, men annars är det bara fullgas som gäller, whoho!!!

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Det är juh bara härligt att det har kommit lite snö. Jag funderar på att åka hem nu och dra igång skotern!!!

/Jocke

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Avskaffa vintern! Så småningom kommer slasket utanför att frysa till och då blir det "jättekul" att cykla.
Nu är det dags att montera dubbdäck på cykeln. Skit oxo!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Iceman1975 skrev:
Nu är det snö här i Slöddertälje... :hej

Äh.. e nog bara i stan isf.. här är inte en endaste snöflinga!

ps. det tog 2 ISkalla sekunder för mig att gå de 50 metrarna till jobbet idag :whip ds.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Många kör fortfarande runt på sommarsulor och med dagens trend med större fälgar och bredare däck gör inte saken bättre när det snöar! Hur fort tror du man törs köra med 225 breda sommarsulor i snömodd? Därav dessa köer och stackarna som laggt på fina dubbade vinterdäck kommer i alla fall inte fram fortare.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...