Jag har gjort allt mellan att tvätta hojen, riva av alla kåpor, göra full service och fylla på med alkylatbensin och låta hojen stå på depåstöd över vintern för att undvika platta ytor på däcken, till att bara ställa in den skitig och jävlig och glömma bort den över vintern.
De har alltid startat på våren ändå.
Den enda hojen som faktistk gått illa på gammal besin var en gammal CBR, alla andra har känts lite tveksamma men en tank kör man ju upp fort, och efter första tankningen så har de rullat på utmärkt.
Byta olja kan ju vara skönt så man slipper göra det på vårkanten.
Smörja kedjan så aset inte får för sig att rosta under vintern kan också vara bra, man vill ju inte bli stående med en kedja som ser ut att kunna gå av när som helst när säsongen börjar på vårkanten och man är som absolutast körkåtast.
En noggran tvätt kan ju vara trevligt med, eftersom att man blir gladare när man rullar ut en ren hoj på våren än en skitig.
Och börjar det närma sig service kan du ju passa på att få den gjort, för det är skittråkigt att behöva göra en service när man är som körkåtast på vårkanten.
I övrigt, kolla över så allt ser bra ut, inget behöver bytas snart och var lugn. Hojen står där på våren med. Det vanligaste problemet är att batteriet dör på vintern så håll det laddat. Eller köp ett nytt när våren närmar sig.