Var ju bara tvungen att maila galningen, om det är av intresse så bifogade jag texten sist i inlägget.
Hon måste väl nästan hållit på att bli påkörd vid ett övergångsställe, eller sett ghostriderfilmen på sonsonens dator eller något sådant? Med tanke på hennes kunskaper måste det väl hänt något dramatiskt för att hon skulle kliva in på kontoret och tänka "Idag skall jag skriva en motion om att förbjuda motorcyklar".
Sista paragrafen var ett försök att få henne att höja blicken lite, det går ju inte att förbjuda allting som är lite farligt/onödigt. Mycket som är roligt är faktiskt ofta åtminstone lite farligt, och vi kan väl inte alla rulla ihop oss i en hög med bomull, gömma oss i ett hörn, och vänta på att dö av ålder, eller? Därmed inte sagt att jag lever efter något slags die-young-leave-a-pretty-corps ideal, långt därifrån. Hur som helst, så innan någon stackars ryttare hoppar på mig över att jag försöker förskjuta hennes fokus till ridsporten så kan jag meddela att jag också rider häst
Och har DU någon synpunkt, gnäll inte här på forumet bara, skicka ett mail och säg "Ditt förslag är dåligt, för utförligare resonmang, läs ett annat av alla dina mail." Vi lever i en demokrati, håll den levande annars självdör den.
-----------------------
Hej Tone,
Eftersom det kan vara svårt att få igenom ett tonläge i ett mail så vill jag till att börja med påpeka att följande är sagt i ett trevligt tonläge. (Utifall att det skulle råda tvivel någon gång).
Sakfelen i din motion (påståenden) angående ett förbud mot motorcyklar är så många att jag inte ens vet vart jag skall börja. På sätt och viss är det skrämmande att allas vårat land styrs av personer som lägger motioner i frågor de har så uppenbart liten kunskap inom. Men visst, det är väl en demokratisk rättighet att få lägga en motion om vad man vill.
Tyvärr är dock allt det onödiga arbete som skapas av horribelt genomtänkta förslag ett väldigt slöseri med offentliga resurser. Och för den delen även privata resurser, eftersom människor som jag själv finner det nödvändigt att skriva ett mail mitt i natten för att försöka höja nivån på riksdagens arbete.
Det är sorgligt när man skaffar sig folkvalda, och ändå måste göra jobbet själv. (Det sista var ett skämt, du får skratta. Kom ihåg att tonen alltid är hjärtlig här i mailet).
Nu litar jag till att mina medtrafikanter upplyst dig om de konkreta felaktigheterna, själv ville jag bara göra min röst hörd. Och därmed visa att jag är en av de över 200'000 väljare som undrande höjer på ögonbrynen över detta förslag.
För övrigt anser jag att ridsport är mycket farligt och många unga, inte ens myndiga, flickor/kvinnor (och för all del pojkar/män) får sitt liv förstört när de försöker hantera en svårstyrd best på upp till ett halvt ton. Kanske ett förbud där skulle göra större samhällsnytta? Bara en tanke.
Trevlig helg!
/G
....................................