Hoppas du förstår skillnaden mellan ett korrekt handhavande, och alla de som klarar sig undan skador, endast med guds försyn.
Du måste inte läsa svaren som
läser bibeln. som jag sa: Det finns
nästan ingen som hanterar raketer och smällare med tillbörlig respekt.
Så man frågar sig: Varför ska denna allmänfarliga verksamhet vara tillåten UTAN utbildning eller förarbevis av något slag när det inte är så i övriga samhället.
jag hatar f.ö överförmynderi och förbud. Men i JUST detta fallet anser jag det motiverat. Att jämföra med sporthojar är irrelevant, då dessa framförs av folk som bevisligen har ett bevis på att de iaf i teorin ska klara detta. (körkort kallas det visst). Nej det betyder inte att man KAN, men man har iaf den FORMELLA kompetensen och iom det oxå ett ANSVAR att stå upp för.
Straffrättsligt och trafikmässigt. Kör man "felaktigt" då vet man oxå om det.
Farliga verksamheter som är tillåtna just p.g.a tradition, och "så har det alltid varit" är rester av vilda västern. De hör inte hemma i ett samhälle där vi VET bättre.
T.ex var det ett j-la ramaskri när bilbältet infördes. Likaså MC-hjälm! (vem kan stå upp idag och säga att man klarar sig lika bra utan hjälm??)
Din "frihetskamp" för raketer är
INTE värd alla de lemlästade människor vi ser i tidningen dagen efter. (erfarenhet)
Men... om DU tycke det, då tycker jag du ska säga det till dem personligen...