Förbjuda fotboll??

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fotboll e skit - motorsport e inte heller bättre. Minst lika tråkigt att kolla på när de kör runt o runt o runt o runt....
Fotboll kan man tom. spela på fyllan med en colaburk eller så och ha asroligt - lycka till o göra det med motorsporten :rolleyes:

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Mavve skrev:
Fotboll e skit - motorsport e inte heller bättre. Minst lika tråkigt att kolla på när de kör runt o runt o runt o runt....
Fotboll kan man tom. spela på fyllan med en colaburk eller så och ha asroligt - lycka till o göra det med motorsporten :rolleyes:

Har man hojen i lägenheten på vintern så kan man ju göra fylleburnouter i vardagsrummet för att liva upp stämmningen när man har fest. :tungan

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Dem spelarna som dör går endast bara på massa tillskott så dem ska kunna hålla energin uppe. Sådana spelare som i Benfica tränar väll M I N S T 2 gånger om dagen och för att dem ska klara det så måste dem helt enkelt gå på något tillskott så dem klarar av och hålla nivån. Vissa klarar av det och vissa inte helt enkelt.

Jag spelar själv fotboll och det är helt ofarligt för dem som tränar tja... högst 1 gång om dagen och går på någon som man inte ska. Det är samma som gäller i all träning, man ska lyssna på kroppen men 99.999 av 10.000 gör absolut inte det på den nivån det har dem inte råd med.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Tacka vet jag hockey!

Fotboll tycker jag oftast är rätt segt att titta på medans hockeyn är rätt intressant med sina plötsliga spelvändningar och snabba mål.
Det är inga valpar som spelar heller, det krävs lite stake att tackla ihop med nån som är två meter med skridskor och väger en bit över hundra kilo!
Inte långt kvar till hockey OS nu...då ska jag sitta klistrad vid tv:n. Hoppas dom inte upprepar fiaskot från förra os bara.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag tycker att det är alldeles för mycket tid åsidosatt för motorsporter på tv. Jag anser att sporter som poker, schack och gång får för lite tid. Jag blir så förbannad när jag tänker på det! Senaste gångtävlingen som sändes på tv var väll från os, eller liknande.... och hur länge sen var inte det!!! Nä, fram för mer programtid till oss som verkligen är suporters för våra sporter!!

/ Fröken I. Roni

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Fotboll är verkligen en fjollsport som någon nämde tidigare! eller rättare sagt verkar det som om dom allra flesta utövare på internationell elitnivå är fjollor då dom inte ens kan bli lite lätt fällda och snubbla i gräset utan att storgrina och ligga och åma sig framför domarn i fem minuter :kocko tom damfotbollsspelarna verkar ju vara tuffare!!

Satt och såg på Rugby på Eurosport häromdan och där finns verkligen inga fjollor utan där blir den som har bollen brutalt tacklade av ett gäng stadiga gossar utan att klaga :Bugar Dom kliver bara upp och flinar lite sen också fortsätter dom spela!!

Diversion

Guest
Ett stort problem är att sporten inte är säsongsbunden, Hockey t.ex. slipper man ju på sommaren och då längtar man till slut efter att titta på lite hockey när höstmörkret kommer.

Fotboll däremot pågår 24 tim/dygn 365 dagar om året. Eurosport borde byta namn till Eurosoccer. Jag avskyr skiten.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Hälsorisker med fotboll...

AleX skrev:
Nu tycker jag det är dax att man förbjuder fotboll.
Denna så kallade sport .....
*ironi*

Frågade min granne som är/var fotbollstränare på hög nivå vilken skada som varvanligast inom fotbollen. Fick svaret skrumplever då det sups kopiöst bland både tränare, spelare och "stödpersonal". Så visst har det sina risker!

Eftersom detta är en hojsida så säger jag bara det - åk båge i stället!

:)

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Jag gillar ju fotboll (massor) och har inte ngt emot att det visas så mkt som det gör, men jag hajar ju att ni som INTE gillar fotboll inte gillar att det visas så mkt, men jag har en fråga:

VARFÖR är ointresset för bollsporter (ja, jag generaliserar, please ha överseende) så stort hos motorintresserade? :va

Är det för att bollsport i sig är ointressant (jag vill dock påstå att det handlar om SÅ MYCKET MER än en schysst frisyr och att springa efter en boll) eller är det just för att det visas så mycket? Lek med tanken att "alla" sporter fick lika mkt tid i media, skulle det vara lika illa då?

Att här gnälla på att fotboll är fjolligt resulterar inte i mer motorsport på TV menar jag...lägg energin på att övertyga folket (mina fotbollskamrater fattar inte hur jag kan sitta och glo på "roadracing" heller) om storheten i GGN eller Rossi istället.

Men jag kommer inte klaga så länge ni inte gör det... :hihi

KIRE

Guest
AleX skrev:
Nu tycker jag det är dax att man förbjuder fotboll.
Denna så kallade sport har skördat 2 liv på en vecka.
Och 1 som bara fallit ihop under en match på planen.
och detta på mindre än en månad.

Tycker det är dax att denna sport läggs ner eftersom den skördar unga människors liv.

Va tycker ni?

*ironi*

JA förbjud skiten!!!

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
KIRE skrev:
JA förbjud skiten!!!

Med tanke på skadestatistiken så måste ju fotboll hamna minst i försäkringskalss klass 13-14 någonstans.

Titta bara på de europeiska ligorna...Hur många på 1000 spelare är skadade?
Större delen ja... (inte bara för att de jagar det runda skinnet)

Jämför nu den statistiken med motorcyklar... är vi uppe i 5-10 skador per 1000 fordon?

Nä bannlys skiten!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Zigge skrev:
Jag gillar ju fotboll (massor) och har inte ngt emot att det visas så mkt som det gör, men jag hajar ju att ni som INTE gillar fotboll inte gillar att det visas så mkt, men jag har en fråga:

VARFÖR är ointresset för bollsporter (ja, jag generaliserar, please ha överseende) så stort hos motorintresserade? :va

Är det för att bollsport i sig är ointressant (jag vill dock påstå att det handlar om SÅ MYCKET MER än en schysst frisyr och att springa efter en boll) eller är det just för att det visas så mycket? Lek med tanken att "alla" sporter fick lika mkt tid i media, skulle det vara lika illa då?

Att här gnälla på att fotboll är fjolligt resulterar inte i mer motorsport på TV menar jag...lägg energin på att övertyga folket (mina fotbollskamrater fattar inte hur jag kan sitta och glo på "roadracing" heller) om storheten i GGN eller Rossi istället.

Men jag kommer inte klaga så länge ni inte gör det... :hihi

Helt rätt dedär, ska jag vara ärlig så tror jag det händer fler olyckor i motorsporten än vad det händer i fotbollen men det händer väll för ofta för att ha det i nyheterna och tidningarna.

men som jag sa innan, dem tar en massa överdos av tillskott och engeri som inte kroppen klarar av tillslut.
Någon sa till mig han den killen som dog från Benfica hade dåligt hjärta sen innan så det säger väll saken ännu mer.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
fireblade skrev:
Med tanke på skadestatistiken så måste ju fotboll hamna minst i försäkringskalss klass 13-14 någonstans.

Titta bara på de europeiska ligorna...Hur många på 1000 spelare är skadade?
Större delen ja... (inte bara för att de jagar det runda skinnet)

Jämför nu den statistiken med motorcyklar... är vi uppe i 5-10 skador per 1000 fordon?

Nä bannlys skiten!

Men då kan vi ju börja räkna hur många som lirar fotbollen då under högsäsongen? En lördag och söndag så är det flera miljarder som spelare den dagen vill jag lova.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...