Wibbe skrev:Varför har det blivit förbjudet med lustgas i SPB och SPS??? Står så på Svemo's hemsida nu....Nån som vet nått?
andersson turbo skrev:Säkert miljöpartiet som varit framme igen
Hmm
hojspille skrev:undrar om svemo har ändrat hjulbasen vid överladning? någon som vet? rycktet säger 1480 istälet för 1500 mm.
Nu blev förvirringen total. Det verkar ju inte som att lustgasfrågan har disskuterats (eller hur det stavas) annat än i STTG och tillsammans med turbo/kompressor.Vegas skrev:men om man läser DETTA så står det att men inte får använda gas med turbo/kompressor...
jag hoppas att det bara är feltolkat, annars får bygga om igen!!!!
Jag själv har inte pratat med Peder utan jag har snackat med A. Blanck som har haft ett samtal med Peder. Motiveringen var nåt flum åt säkerhetshållet. Besiktning av tryckbehållare, hantering av gas i depå osv. Men hur kan det då vara godkänt i FunnyBike, har dom några andra grejer?RPM lover skrev:Mr President
Har du alltså pratat med herr Peder E ? i såna fall vad var motiveringen ??
Mr. President skrev:Jag själv har inte pratat med Peder utan jag har snackat med A. Blanck som har haft ett samtal med Peder. Motiveringen var nåt flum åt säkerhetshållet. Besiktning av tryckbehållare, hantering av gas i depå osv. Men hur kan det då vara godkänt i FunnyBike, har dom några andra grejer?
Svemogubbarna verkar bara rycka på axlarna och säga: Jaja, det drabbar ju några men sånt är livet :kocko
Man har ju kanske kunnat gå med på en sån här regeländring om dom t.ex har sagt att fr.o.m 2006 är det förbjudet med lustgas Men att göra så här, snacka om nackskott.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|