Förbud mot nallesnack när man kör...

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
maverick_750rr skrev:
Det jobbigaste är ändå en 90-väg med vägarbete på sidan av vägen och sen ringer det en juobbig kund som bor helt åt helvete ute på landet och skall förklara var han bor och sen ska man stämma av med kartan, hålla i ratten, skriva ner telenummer, köra slalom mellan konerna på vägen, lyssna på kunden......................

750RR

Fått sälja milkshake nån gång? :rolleyes:

Diversion

Guest
SwiM skrev:
Det senaste de har kommit fram till nu är ju att det spelar ingen roll om du använder handsfree eller inte. Du tappar koncentrationen även där. Så det enda raka är en totalförbjudning av mobil telefoner i bil.

Jag tror inte man tappar så mycket koncentration med handsfree. Sådana där undersökningar tycker jag inte är så mycket värda om man inte vet hur de gjorts, vilka bedömningskriterier man har osv.

Rally, F1, Piloter både privata och yrkes samt flera yrkesgrupper klarar ju av det. Jag tror inte att bara några 1000 i hela Sverige har tillräckligt bra simultankapacitet och resten suger. Är det så så vet jag inte om jag törs ut i trafiken igen.

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Vad är skillnaden på att prata i Handsfree eller exemplevis med person som sitter med i bilen? .... Ska man förbjuda passagerare oxå? eller att man pratar med passagerare..
:rolleyes:

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...