Förbud mot sporthojar

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Tjena kompisar!
Jag ringde Bengt när jag hade läst artikeln i UNT för att fråga lite hur han menade. Han var trevlig och sa att gick ut hårt för att ha ville skapa en debatt.

Jag försökte säga att det är lite magstarkt att säga att ALLA sporthojar kör som idioter och att många av oss (de flesta) inte alls tycker det är coolt med Spökförare som riskerar sina egna och andras liv.

Jag försökte få honom till rörken för att se vilken fin verksamhet det är för oss hojåkare och försökte få med honom på att, om smc, polisen och någon org för bilarna skulle sammarbeta för att bygga en riktig bana i regionen så skulle dessa idiotkörningar minska dramatiskt. Han tyckte det var bra och lovade att komma till Rörken och titta och lära känna oss lite.

Tyvärr så var han på tv i kväll och säger samma sak han sa i tidningen. Så jag tror inte att mitt samtal med honom gav något. Tyvärr.

Om jag får komma med ett förslag så tycker jag att ALLA ska ringa honom för att förmedla vår (vi på rörken) fina bild av hojåkandet. Min förhoppning är att gubbfan får sitta vid sitt skrivbord fram till jul och höra en massa possitiva ting om sporthojar och naturligtvis andra hojar. Hjärntvätta det jäveln! 40talistsvinet kör hoj själv och fuskar i en rallybil lite då och då, så han är motorintresserad, vilket måste vara en fördel.

Telefonnummret är 08-401 90 00 - Fråga efter Bengt Svensson.

Nu har jag skrivit mer än nog, men jag blir sur. Är det inte politiker som vill något så knasigt så men undrar vad det är för fel p dem, så är det någon snut med för liten balle. Och skulle nu dessa två vara lugna för en stund så är det någon rödstrumpa som är i farten. Kan inte världen bli en lugn plats att vara på. Jag vill så gärna ha lite lugn och ro.

Jag tänkte trycka upp en t-shirt med texten.

Skjut nästan alla 40-lister

Hur många vill ha en, finns i alla färger och storlekar, obegränsat lager.

Tack för mig.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Davan skrev:

Var han så gammal? Jadå måste han juh fixxa och dona så han blir lite
kändis innan pansionen slår inn! Så han kan få gratis mat på
lunchställena och få gratis grejer?
Eller vad är han ute efter, Kan juh inte vara en debatt genom
att ljuga och sätta sig som en kniv i sidan på alla hojåkare!
(sporthoj) :fatta! PolisGubbe

Tråkigt att han sitter och ljuger och fantiserar!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Han har visserligen fel att det just är sporthojen som sådan som är farlig, men i övrigt är det ju sant.
Tråkigt att ni är så barnsliga och kör med det vanliga SH tjafset om hur oskyldiga ni är och hur dumma poliser eller den ena eller andra är.
Trodde ni var mer sansade just i Uppsalasektionen än på forumet i övrigt som är bedrövligt i just det här.
Varför måste alltid nån annan pekas ut? Varför kan man inte ransaka sig själv och de kring en för en gångs skull?
Möjligt är ju att dessa dumma poliser vet om hur det resoneras på sånna här forum.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Silwer skrev:
......
Tråkigt att ni är så barnsliga och kör med det vanliga SH tjafset om hur oskyldiga ni är och hur dumma poliser eller den ena eller andra är......

Vet inte vilket inlägg du läst, jag tycker då inte denna attityd finns i denna tråd.

För övrigt så vet jag att det finns MÅNGA på uppsaladelen som kör lungt och behärskat i trafiken och inte alls skyller ifrån sig hela tiden.
Dra inga förhastade slutsatser innan du åkt med oss. :7peta

//Björn

Gabor

Guest
Bear skrev:
Vet inte vilket inlägg du läst, jag tycker då inte denna attityd finns i denna tråd.

För övrigt så vet jag att det finns MÅNGA på uppsaladelen som kör lungt och behärskat i trafiken och inte alls skyller ifrån sig hela tiden.
Dra inga förhastade slutsatser innan du åkt med oss. :7peta

//Björn

...heter det inte " Kört ifrån oss"... :7peta :rofl :D :tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Bear skrev:

//Björn

Kan ju vara detta typ som Silwer menar som SH tjafs......inte speciellt moget skrivet..... Började skapligt med de första styckena....

Davan skrev:
. Min förhoppning är att gubbfan får sitta vid sitt skrivbord fram till jul och höra en massa possitiva ting om sporthojar och naturligtvis andra hojar. Hjärntvätta det jäveln! 40talistsvinet kör hoj själv .......

Skjut nästan alla 40-lister

Tack för mig.

//over and out

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bear skrev:

//Björn
Flera inlägg antyder att det är andra som gör fel och att det bara ljugs om sporthojarna.
OCH andra gör ju fel de med, men det kommer man inte långt med som argument ifall någon nu vill förbjuda sporthojar.
Hur ni kör vet jag förstås inte alls och lär inte få veta heller.

Gabor

Guest
Jag kör för fort för ofta och tycker det är kul...blir jag utesluten nu ???

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Venomous skrev:
Jippi, är jag outlaw?! Slipper jag lång framgaffel o får jag fortsätta åka i mitt homoställ?

Japp...och jag tror du är en av de värsta....När ditt namn nämns får även HA killarna skräck i blicken.....;)

Homoställ!!?...herregud!!....Du är ju trendmakare..... :)

Alla vill ha homoställ..... :banana

(nu börjar det bli jobbigt att skriva i alla trådar.....)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...