Tänkte förlänga kedjan en länk för att kunna gå på med ett större drev, funkar inte nu då däcket går i svingen redan innan jag fått på värmaren.
Nackdel är väl att han blir "trögare" att få in i böj då jag får flytta hjulet bakåt i svingen men frågan är ju om han kan bli för kort och är jag där nu?
Skulle jag alltså kunna uppleva fördelar med att flytta hjulet bakåt?
Som nu, när jag har höjderna "rätt" enligt alla mallar upplever jag han överstyrd och har svårt att få en bra instyrning, vill slå ner snabbare än jag gör men det känns inte som det är möjligt utan att fortsätta hela vägen ner i asfalten alternativt hamna innanför banan, får alltså "styra" den hela vägen till apex.
Höjer jag fram/sänker bak så blir instyrningen bra men böjen blir lååååååång och tiderna blir inget bättre men jag kan ju inte gå på lika hårt/tidigt heller.
Så, frågan är, nu såhär lite teoretiskt eftersom jag knappt hinner träna/testa innan so/sm, om jag skulle kunna få bättre känsla utan att förlora tid på denna manöver.
Sen, hur förändras viktfördelningen, eller gör den det?
Nackdel är väl att han blir "trögare" att få in i böj då jag får flytta hjulet bakåt i svingen men frågan är ju om han kan bli för kort och är jag där nu?
Skulle jag alltså kunna uppleva fördelar med att flytta hjulet bakåt?
Som nu, när jag har höjderna "rätt" enligt alla mallar upplever jag han överstyrd och har svårt att få en bra instyrning, vill slå ner snabbare än jag gör men det känns inte som det är möjligt utan att fortsätta hela vägen ner i asfalten alternativt hamna innanför banan, får alltså "styra" den hela vägen till apex.
Höjer jag fram/sänker bak så blir instyrningen bra men böjen blir lååååååång och tiderna blir inget bättre men jag kan ju inte gå på lika hårt/tidigt heller.
Så, frågan är, nu såhär lite teoretiskt eftersom jag knappt hinner träna/testa innan so/sm, om jag skulle kunna få bättre känsla utan att förlora tid på denna manöver.
Sen, hur förändras viktfördelningen, eller gör den det?